ΓΔ: 1949.57 -1.06% Τζίρος: 25.13 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:10:33
beer
Πηγή: Shutterstock

Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης: Δικαστική δικαίωση σε κόντρα με Heineken

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης διεκδικεί αποζημιώσεις άνω των 160 εκατ. ευρώ, μετά από απόφαση ολλανδικού δικαστηρίου.

Το ολλανδικό δικαστήριο δικαίωσε τη Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης (ΖΜΘ), επιβεβαιώνοντας την αλληλέγγυα ευθύνη της Heineken για τις αντιανταγωνιστικές πρακτικές της θυγατρικής της, Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, γνωστοποιεί η εταιρεία με ανακοίνωσή της.

Συγκεκριμένα,  όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση «η αγωγή που κατέθεσε η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης (γνωστή με το σήμα Βεργίνα) το 2017, ξεπέρασε με επιτυχία όλα τα δικονομικά κωλύματα που προέβαλε η Heineken, ανοίγοντας τον δρόμο για τον υπολογισμό του ύψους της αποζημίωσης την οποία θα πρέπει να καταβάλλουν από κοινού η Heineken και η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, με την Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης να διεκδικεί αποζημιώσεις άνω των 160 εκατομμυρίων ευρώ.

Το Πρωτοδικείο του Άμστερνταμ έκρινε ότι η Heineken αποτελεί μέρος της ίδιας οικονομικής οντότητας (“single economic unit”) με την ελληνική θυγατρική της, στην οποία ασκεί αποφασιστική επιρροή, και ως τέτοια είναι “αλληλεγγύως και εις ολόκληρον” υπεύθυνη για την κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στην Ελλάδα, όπως αυτή επιβεβαιώθηκε με την 590/2014 απόφαση της ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Η αγωγή αποτελεί συνέχεια της απόφασης που εξέδωσε η ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού το 2015, η οποία επέβαλε στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία το μεγαλύτερο πρόστιμο στην ιστορία της, ύψους 31,4 εκατ. ευρώ, για πρακτικές κατάχρησης δεσπόζουσας θέσης. Η παρούσα απόφαση αποτελεί ορόσημο τόσο για τον κλάδο της ζυθοποιίας όσο και ευρύτερα, καθώς θέτει ένα παγκόσμιο δεδικασμένο για τη διεκδίκηση αποζημιώσεων απευθείας από μητρική εταιρεία για δραστηριότητα θυγατρικής. Συγχρόνως, αποτελεί μία εμβληματική νίκη ενάντια στις μονοπωλιακές πρακτικές διεθνώς, δημιουργώντας ένα πλαίσιο για την εξισορρόπηση των δυνάμεων εντός των αγορών σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο».

Ο Δημήτρης Κρις, Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης και μέλος του ΔΣ της Ζυθοποιίας Μακεδονίας – Θράκης, δήλωσε: «Νιώθουμε απόλυτα δικαιωμένοι από τη χθεσινή απόφαση. Είναι μια νίκη για όλες τις ανεξάρτητες ζυθοποιίες της Ευρώπης που έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με τις καταχρήσεις και την παραβατικότητα των πολυεθνικών κολοσσών. Η απόφαση επιβεβαιώνει όσα υποστηρίζαμε για την αλληλέγγυα ευθύνη της Heineken και της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στην Ελλάδα».

Ο Διευθυντής Εταιρικών Υποθέσεων & Επικοινωνίας της ΖΜΘ, Νικόλαος Μπήλιος δήλωσε: «Είναι μια ιστορική στιγμή για την ελληνική ζυθοποιία, καθώς αλλάζει τα δεδομένα του κλάδου και ενδυναμώνει έμπρακτα τις ανεξάρτητες μικροζυθοποιίες διεθνώς που προσπαθούν να ανταγωνιστούν σε μια αγορά που κυριαρχείται από μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες».

Τι απαντά η Αθηναϊκή Ζυθοποιία

Από την πλευρά της η Αθηναϊκή Ζυθοποιία σημειώνει: «H απόφαση που ανακοινώθηκε στις 23/10 είναι καθαρά τεχνική και διαδικαστική πάνω σε μια υπόθεση και απόφαση της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού από το 2014.

Δεν έχει ακόμη γίνει κάποια ακρόαση πάνω στην ουσία της υπόθεσης. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία θα εξετάσει το τελικό κείμενο της απόφασης και θα αποφασίσει για τα επόμενα βήματά της.»

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

vergina-zythopoiia-makedonias-thrakis
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΒΕΡΓΙΝΑ: Αγοράζει το κριθάρι με 0,21 ευρώ/κιλό, στηρίζει τους παραγωγούς

Στην καλύτερη τιμή της αγοράς, χωρίς περιορισμούς στην ποσότητα, η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης ενισχύει τη συμβολαιακή γεωργία και προσφέρει σταθερό εισόδημα στους αγρότες.
Vergina_beer
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αυξημένες πωλήσεις για την μπύρα Βεργίνα με περιορισμένες ανατιμήσεις

Παρά τις μεγάλες αυξήσεις στα κόστη, η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης περιόρισε σε χαμηλά ποσοστά τις ανατιμήσεις. Η αυξημένη τουριστική κίνηση στήριξε τον όγκο των πωλήσεων. Αβεβαιότητα λόγω πολέμου για το 2023.
beer
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Βεργίνα: Η ελληνική μπύρα που αντιστάθηκε στους διεθνείς κολοσσούς

Καθιερώνεται στην αγορά η ελληνική μπύρα Βεργίνα μετά τη μεγάλη αντιπαράθεση με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία που μεταφέρεται σε ολλανδικό δικαστήριο. Τι δηλώνει στο Business Daily ο Δ. Κρις, διευθυντής εταιρικής ανάπτυξης της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης.
salata-trofima
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με εισαγόμενες ντομάτες φτιάχνεται η σαλάτα του τουρίστα στην Ελλάδα

Η Ελλάδα των ποιοτικών προϊόντων δεν επαρκεί για να καλύψει τη ζήτηση του τουρισμού, με αποτέλεσμα η χωριάτικη σαλάτα για εκατομμύρια ξένους επισκέπτες να γίνεται με ντομάτες εισαγωγής.