ΓΔ: 2112.46 0.57% Τζίρος: 393.59 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Φώτο: Shutterstock

Τo 75% των Ευρωπαίων οδηγών παραδέχονται ότι δεν ακολουθούν πάντα τον ΚΟΚ

Τη διεξαγωγή της συγκεκριμένης έρευνας για το Βαρόμετρο Υπεύθυνης Οδήγησης πραγματοποίησε η Ipsos, όπου ρωτήθηκαν 2.400 άτομα ηλικίας 16 ετών και άνω, συμπεριλαμβανομένων 2.400 Γάλλων και τουλάχιστον 1.000 ατόμων από 10 ευρωπαϊκές χώρες.

Τo 75% των Ευρωπαίων οδηγών παραδέχονται ότι δεν ακολουθούν πάντα τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Εντύπωση προκαλεί ότι υπάρχει ένας συσχετισμός μεταξύ των οδηγών που επιδεικνύουν παραβατική συμπεριφορά και των ατόμων που αδιαφορούν για τα μέτρα υγειονομικής προστασίας. Έτσι, το 70% δηλώνει ότι δεν ακολουθούν πάντα τις οδηγίες υγείας (προληπτικά μέτρα, λουκέτα, απαγορεύσεις κυκλοφορίας κ.λπ.), ενώ το 30% των Ευρωπαίων υποστηρίζει ότι ακολουθεί πάντα τις οδηγίες για τη δημόσια υγεία και μόνο το 25% επισημαίνει ότι κάνει κάτι αντίστοιχο στην εφαρμογή του ΚΟΚ.

Τη διεξαγωγή της συγκεκριμένης έρευνας για το Βαρόμετρο Υπεύθυνης Οδήγησης πραγματοποίησε η Ipsos, όπου ρωτήθηκαν 2.400 άτομα ηλικίας 16 ετών και άνω, συμπεριλαμβανομένων 2.400 Γάλλων και τουλάχιστον 1.000 ατόμων από 10 ευρωπαϊκές χώρες (Γερμανία, Ισπανία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ελλάδα, Ιταλία, Ολλανδία, Σλοβακία, Σουηδία). Οι άνθρωποι που ακολουθούν τους κανόνες φαίνεται να παρακινούνται κυρίως από τους στόχους αυτών των κανόνων, δηλαδή την αποφυγή του κινδύνου ατυχήματος ή μόλυνσης.

Σε όλες τις περιπτώσεις, ο φόβος των ποινών παίζει λιγότερο σημαντικό ρόλο. Ενώ οι Γάλλοι ανησυχούσαν περισσότερο για τη δική τους ασφάλεια στο δρόμο (33% έναντι 28% για οδηγίες υγείας), αυτό δεν ισχύει στον ίδιο βαθμό για τους υπόλοιπους Ευρωπαίους (26% για την τήρηση του κώδικα κυκλοφορίας έναντι 27% για την τήρηση των οδηγιών για τη δημόσια υγεία). Η εμπιστοσύνη για την τήρηση του ΚΟΚ δίνει κίνητρο να το εφαρμόσουν στο 30% των Ευρωπαίων οδηγών.

Το 88% των Ευρωπαίων οδηγών δηλώνει ότι οδηγεί μερικά χιλιόμετρα την ώρα πάνω από το επιτρεπτό όριο ταχύτητας, το 62% συνεχίζει να οδηγεί όταν το φανάρι είναι πορτοκαλί ή μόλις έχει γίνει κόκκινο, το 51% ξεχνά να χρησιμοποιήσει τα φλας όταν περνάει άλλα οχήματα ή αλλάζει κατεύθυνση και το 43% δεν σταματά εντελώς σε μια πινακίδα «stop». Ωστόσο, το 8% λέει ότι οδηγεί παρά το γεγονός ότι έχει υπερβεί το νόμιμο όριο του αλκοόλ στο αίμα, το 7% δηλώνει ότι παίρνει το τιμόνι μετά τη λήψη φαρμάκων που μπορεί να επηρεάσουν την ψυχική του υγεία ή να έχει υπνηλία, ενώ το 3% βγαίνει στο δρόμο μετά την χρήση ναρκωτικών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Εμβόλιο κατά της γρίπης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ανησυχία για έξαρση της γρίπης στις γιορτές σε Ελλάδα και άλλες χώρες

Αύξηση κρουσμάτων εποχικής γρίπης παρατηρείται στην Ευρώπη, με αναμενόμενη έξαρση και στην Ελλάδα. Κυριαρχεί το στέλεχος Κ του ιού Α(H3N2), που μεταδίδεται ταχύτερα και επιβαρύνει τα συστήματα υγείας, σημειώνουν ειδικοί.
Σημαίες ΗΠΑ Ρωσίας
ΔΙΕΘΝΗ

Ρώσος απεσταλμένος στη Φλόριντα για διαβουλεύσεις με ΗΠΑ για το ουκρανικό

Ο Κίριλ Ντμίτριεφ, Ρώσος απεσταλμένος για τα οικονομικά, μεταβαίνει στο Μαϊάμι για συνομιλίες που στοχεύουν στον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία, ο οποίος μπαίνει σύντομα στον τέταρτο χρόνο.
Εμανουέλ Μακρόν συνέντευξη Τύπου
ΔΙΕΘΝΗ

Μακρόν: Ωφέλιμη για την Ευρώπη η επανεκκίνηση διαλόγου με τον Πούτιν

Ο Εμανουέλ Μακρόν δήλωσε από τις Βρυξέλλες ότι η Ευρώπη θα πρέπει τις επόμενες εβδομάδες να εξετάσει την επανεκκίνηση πλήρους και διαφανούς διαλόγου με τη Ρωσία, μετά τη συμφωνία για δάνειο προς την Ουκρανία.
Κτήριο Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
ΔΙΕΘΝΗ

Η ΕΕ ομόφωνα εγκρίνει άτοκο δάνειο στην Ουκρανία, δηλώνει ο Μερτς

Οι 27 της ΕΕ ενέκριναν ομόφωνα άτοκο δάνειο 90 δισ. ευρώ για τις ανάγκες της Ουκρανίας, το οποίο θα αποπληρωθεί μόνο αν καταβληθούν ρωσικές επανορθώσεις, ενώ η ΕΕ διατηρεί δικαίωμα χρήσης δεσμευμένων ρωσικών κεφαλαίων.