ΓΔ: 2033.97 0.73% Τζίρος: 205.23 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Φώτο: Shutterstock

Το Facebook συνεχίζει να αυξάνει τους χρήστες και τα κέρδη του

Πάρα τις επικρίσεις, το Facebook συνεχίζει την ανάπτυξή του, φθάνοντας τους 1,62 δισεκατομμύρια καθημερινούς χρήστες, ενώ είχε και αυξημένα κέρδη 6,1 δισ. δολάρια στο τρίτο τρίμηνο του 2019.

Κάθε μέρα περίπου 1,62 δισεκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν το Facebook, ενώ οι καθημερινοί χρήστες μαζί με τις συγγενικές πλατφόρμες που ανήκουν στο Facebook (Messenger, Intagram, WhatsApp) έχουν φθάσει τα 2,2 δισεκατομμύρια.

Οι μηνιαίοι χρήστες -όσοι δηλαδή κάνουν το ίδιο τουλάχιστον μια φορά το μήνα σε κάποιο από τα τέσσερα δίκτυα της «οικογένειας» της Facebook- έχουν φθάσει τα 2,8 δισεκατομμύρια, αρκετά πάνω από το μισό παγκόσμιο πληθυσμό ηλικίας 15 έως 65 ετών (που είναι περίπου πέντε δισεκατομμύρια).

Η εταιρεία του μεγαλύτερου μέσου κοινωνικής δικτύωσης είχε στο τρίτο τρίμηνο του 2019 έσοδα 17,7 δισεκατομμύρια δολάρια (αύξηση 29% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2018) και κέρδη 6,1 δισεκατομμύρια δολάρια (αύξηση 19%), σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς και τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης».

Είναι το τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο τόσο με ανοδικά οικονομικά αποτελέσματα (ανώτερα μάλιστα των προσδοκιών των αναλυτών της Γουόλ Στριτ), όσο και με μικρή έστω αύξηση χρηστών σε όλες τις αγορές-κλειδιά, μεταξύ των οποίων σε ΗΠΑ και Ευρώπη. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι μετοχές της εταιρείας να κινηθούν ανοδικά στο αμερικανικό χρηματιστήριο.

Φαίνεται πως παρά τις κριτικές που δέχεται από κυβερνήσεις και πολίτες, το Facebook αντέχει και αναπτύσσεται. Αυτό δεν περνά απαρατήρητο από διαφημιστές και διαφημιζόμενους, που συνεχίζουν να αγοράζουν προβολή μέσω του δικτύου. Το Facebook είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος πωλητής ηλεκτρονικών διαφημίσεων παγκοσμίως.

Παρόλο που το Twitter ανακοίνωσε ότι θα απαγορεύσει τις πολιτικές διαφημίσεις, ο διευθύνων σύμβουλος του Facebook Μαρκ Ζάκεμπεργκ ξεκαθάρισε ότι το Facebook δεν θα ακολουθήσει στον ίδιο δρόμο, καθώς δεν θέλει να περιορίσει τον πολιτικό διάλογο. «Από επιχειρηματική σκοπιά ίσως θα ήταν ευκολότερο για μας να επιλέγαμε ένα διαφορετικό μονοπάτι από αυτό που έχουμε πάρει. Όμως σε μια δημοκρατία δεν νομίζω ότι είναι σωστό για τις ιδιωτικές εταιρείες να λογοκρίνουν τους πολιτικούς ή τις ειδήσεις», δήλωσε.

Ο Ζάκερμπεργκ αρνήθηκε ότι μέσω αυτής της πολιτικής το Facebook στηρίζει ένα συγκεκριμένο πολιτικό κόμμα ή ότι η πολιτική αυτή ακολουθείται μόνο από λόγους κερδοσκοπικής σκοπιμότητας. Οι πολιτικές διαφημίσεις εκτιμάται ότι θα συνεισφέρουν λιγότερο από το 0,5% των συνολικών εσόδων του δικτύου το 2020.

Πάντως οι πιέσεις στο Facebook αναμένεται να αυξηθούν. Είναι ενδεικτικό του κλίματος ότι η βασική διεκδικήτρια του χρίσματος των Δημοκρατικών στις επόμενες προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ γερουσιαστής Ελίζαμπεθ Γουόρεν έχει δηλώσει ότι το Facebook -που απασχολεί περισσότερους από 43.000 εργαζόμενους- είναι πια υπερβολικά μεγάλο και πρέπει να διασπαστεί σε μικρότερες εταιρείες.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Άκης Σκέρτσος πορτρέτο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο Άκης Σκέρτσος απαντά σε τρία ερωτήματα για το Μνημείο Αγνώστου Στρατιώτη

Ο Άκης Σκέρτσος παρενέβη για το Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη, τονίζοντας πως δεν έχει ακόμη χαρακτηριστεί επισήμως ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την έννομη προστασία του.
Το Instagram μπλοκαρισμένο
ΔΙΕΘΝΗ

Αφγανιστάν: Περιορισμός πρόσβασης σε Facebook, Instagram και Snapchat

Οι αφγανικές αρχές επέβαλαν εσκεμμένα περιορισμούς στην πρόσβαση στα Facebook, Instagram, Snapchat και TikTok, όπως ανακοίνωσε η NetBlocks, μετά τη διακοπή του διαδικτύου, με προβλήματα σύνδεσης να αναφέρονται και σε άλλες περιοχές.
Λογότυπο της Meta
ΔΙΕΘΝΗ

80+ ισπανικά ΜΜΕ ζητούν 550 εκατ. ευρώ από τη Meta μέσω δικαστηρίων

Πάνω από 80 ισπανικά ΜΜΕ ζητούν από τη Meta αποζημίωση 550 εκατ. ευρώ για ζημιές από το διαφημιστικό της μοντέλο. Η δίκη ξεκίνησε στη Μαδρίτη, με την AMI να κατηγορεί τη Meta για αθέμιτο ανταγωνισμό στον τομέα της διαφήμισης.
Γυαλιά-Meta
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η Meta φέρνει τα πρώτα «έξυπνα» γυαλιά με οθόνη και Τεχνητή Νοημοσύνη

Η Meta παρουσίασε τα πρώτα έξυπνα γυαλιά με οθόνη, χειρισμό μέσω βραχιολιού και AI λειτουργίες. Θα κυκλοφορήσουν στις 30 Σεπτεμβρίου μέσω καταστημάτων Ray-Ban, Lenscrafters, Best Buy και επιλεγμένων σημείων της Verizon.