Πλοία έχουν ήδη αρχίσει να διασχίζουν τα Στενά του Ορμούζ στο πλαίσιο του νέου σχεδίου που καταρτίστηκε από τον νεοσύστατο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό, όπως ανακοίνωσε εκπρόσωπος του Οργανισμού αυτού του ΟΗΕ.
«Πλοία έχουν ήδη αρχίσει να περνούν βάσει του σχεδίου», ανέφερε ο εκπρόσωπος, αποφεύγοντας να δώσει λεπτομέρειες σχετικά με τα πλοία που διέσχισαν τον δίαυλο. Η διαδικασία υλοποιείται σταδιακά και υπό στενή παρακολούθηση.
Σύμφωνα με τα δεδομένα παρακολούθησης πλοίων της LSEG, τουλάχιστον δύο πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου και ένα φορτηγό πλοίο έπλευσαν τις τελευταίες 12 ώρες μέσω των Στενών, στο πλαίσιο εφαρμογής του σχεδίου.
Περίπου 35 ακόμη εμπορικά πλοία, κυρίως μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, φορτηγά και πλοία εμπορευματοκιβωτίων, ετοιμάζονται να πλεύσουν μέσω των Στενών, σύμφωνα με ανάλυση του Reuters βασισμένη στα στοιχεία των LSEG και MarineTraffic.
Το σχέδιο, το οποίο χρειάστηκε μήνες για να ολοκληρωθεί, θα επιτρέψει σε εκατοντάδες πλοία με περίπου 11.000 ναυτικούς, που παραμένουν εγκλωβισμένοι στον Κόλπο, να διασχίσουν τα Στενά του Ορμούζ, όπως δήλωσε ο γενικός γραμματέας του Οργανισμού Αρσένιο Ντομίνγκες.