Οι μεγάλες πλατφόρμες και οι έμποροι στη Βουλγαρία εμφανίζουν υψηλό επίπεδο ετοιμότητας για συμμόρφωση με τον Νόμο για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (DSA). Αντίθετα, τα μικρότερα ηλεκτρονικά καταστήματα και οι μεσάζοντες αντιμετωπίζουν προκλήσεις στη δημοσιοποίηση σαφών και διαφανών κανόνων για την αναγνώριση, τη διαχείριση και τις αλγοριθμικές συστάσεις, σύμφωνα με δηλώσεις του Αλεξάντερ Κολιάτσεφ, υπηρεσιακού προέδρου της Επιτροπής Προστασίας Καταναλωτών (CPC), σε συνέντευξή του στο BTA.
Ο Κολιάτσεφ υπογράμμισε ότι ο ρόλος της Επιτροπής Προστασίας Καταναλωτών στην εφαρμογή του DSA εστιάζει στην προστασία των καταναλωτών στο διαδικτυακό περιβάλλον. Αυτό περιλαμβάνει την εποπτεία του ηλεκτρονικού εμπορίου, την αντιμετώπιση αθέμιτων πρακτικών, την παρακολούθηση παραπλανητικής διαφήμισης, τη διασφάλιση της ασφάλειας προϊόντων και τη συμμετοχή σε ευρωπαϊκούς μηχανισμούς συνεργασίας.
Κύριος συντονιστής για την εφαρμογή του DSA στη Βουλγαρία είναι η Επιτροπή Ρύθμισης των Επικοινωνιών (CRC), ενώ το Συμβούλιο Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης (CEM) και η Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (CPDP) συμπληρώνουν το κανονιστικό πλαίσιο.
Όπως ανέφερε ο Κολιάτσεφ, η Επιτροπή Προστασίας Καταναλωτών διαθέτει σημαντική εμπειρία στην εποπτεία του ηλεκτρονικού εμπορίου και είναι καλά προετοιμασμένη για τις νέες απαιτήσεις. Ωστόσο, τα θεσμικά όργανα εξακολουθούν να αναπτύσσουν την πλήρη αρχιτεκτονική για την εφαρμογή του κανονισμού. Ο ίδιος σημείωσε μικρή αύξηση στις αναφορές για ψεύτικα online καταστήματα, αποδίδοντάς την στη μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση των καταναλωτών και όχι σε πραγματική αύξηση παραβάσεων.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της CPC, τα συχνότερα προβλήματα εντοπίζονται στα ηλεκτρονικά είδη, τα καλλυντικά, τα συμπληρώματα διατροφής, τα είδη ένδυσης και τις συνδρομητικές υπηρεσίες. Η Επιτροπή θα εστιάσει ιδιαίτερα στις παραβάσεις που σχετίζονται με διαφήμιση προς ανηλίκους και ευάλωτες ομάδες. Διαθέτει τη δυνατότητα ανάλυσης μεγάλων συνόλων δεδομένων και θα πραγματοποιεί στοχευμένους ελέγχους, αξιοποιώντας μεταξύ άλλων τα αποθετήρια διαφημίσεων που πλέον υποχρεούνται να διατηρούν οι πλατφόρμες.