Η ευρωπαϊκή Airbus, και η κινεζική κοινοπραξία Aviation Industry Corporation of China Xi'an Aircraft International (Tianjin) Corporation (AVIC XAT) εγκαινίασαν επίσημα στις 15 Ιουλίου το πρώτο κοινό πρόγραμμα συνεργασίας στην Κίνα, με αντικείμενο τον εξοπλισμό της ατράκτου του αεροσκάφους A321.
Αυτή η στρατηγική κίνηση σηματοδοτεί τη μεταφορά μιας σύνθετης βιομηχανικής διαδικασίας, δηλαδή τον εξοπλισμό της ατράκτου του δημοφιλέστερου αεροσκάφους στενής ατράκτου της Airbus, στην εγχώρια κινεζική αγορά. Το "πρώτο σε πωλήσεις" μοντέλο, το A321, αποκτά πλέον κομβική παραγωγική βάση και στην Κίνα, ενισχύοντας τον τεχνολογικό ρόλο της χώρας στην αεροπορική βιομηχανία.
Οι πωλήσεις του A321 στην κινεζική αγορά αντιπροσωπεύουν περίπου το 40% του συνόλου των αεροσκαφών της οικογένειας A320 που παραδίδει η Airbus Tianjin από το 2024 και μετά. Το γεγονός αυτό αναδεικνύει όχι μόνο τη ζήτηση, αλλά και τη συνεχιζόμενη εμπιστοσύνη της Airbus στις δυνατότητες της κινεζικής εφοδιαστικής αλυσίδας και την περαιτέρω διεύρυνση της βιομηχανικής συνεργασίας ανάμεσα σε Ευρώπη και Κίνα.
Η διαδικασία εξοπλισμού της ατράκτου περιλαμβάνει την εγκατάσταση και τις δοκιμές βασικών εξαρτημάτων και συστημάτων, τόσο στο πρόσθιο όσο και στο οπίσθιο τμήμα του αεροσκάφους, πριν από τη μεταφορά του στη "γραμμή τελικής συναρμολόγησης". Ήδη τα πρώτα δομικά τμήματα για το συγκεκριμένο πρόγραμμα έφθασαν στις εγκαταστάσεις της AVIC XAT στην Τιεντσίν στις αρχές Ιουλίου, γεγονός που επισπεύδει το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.
Σύμφωνα με την Airbus, η ολοκλήρωση του εξοπλισμού και των συστημάτων της ατράκτου έχει προγραμματιστεί για τον Οκτώβριο, ώστε να παραδοθεί έγκαιρα στη "γραμμή τελικής συναρμολόγησης της Airbus Tianjin" (Final Assembly Line - FAL).