ΓΔ: 1967.02 0.57% Τζίρος: 274.26 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
pepsi
Φώτο: Shutterstock

Έδιωξε από τα ράφια την PepsiCo η Carrefour επειδή έκανε ανατιμήσεις

Η Carrefour είναι ένας από τους πιο δραστήριους λιανοπωλητές που αμφισβητεί τις τιμές των μεγάλων εταιρειών καταναλωτικών προϊόντων και τροφίμων.

Η Carrefour λέει στους πελάτες της ότι δεν θα πωλεί πλέον προϊόντα της PepsiCo, όπως η Pepsi, τα πατατάκια Lay's και η 7up, επειδή έχουν γίνει πολύ ακριβά, στην τελευταία διελκυστίνδα για τις τιμές μεταξύ των λιανοπωλητών και των παγκόσμιων κολοσσών τροφίμων.

Από την Πέμπτη, τα ράφια με τα προϊόντα της PepsiCo στα καταστήματα Carrefour στη Γαλλία θα συνοδεύονται από ένα σημείωμα που θα αναφέρει: «Δεν πουλάμε πλέον αυτή τη μάρκα λόγω απαράδεκτων αυξήσεων των τιμών», δήλωσε εκπρόσωπος του γαλλικού λιανοπωλητή.

Η PepsiCo δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό.

Η αμερικανική εταιρεία δήλωσε τον Οκτώβριο ότι σχεδίαζε «μέτριες» αυξήσεις τιμών φέτος, καθώς η ζήτηση διατηρήθηκε παρά τις αυξήσεις, οδηγώντας την να αυξήσει την πρόβλεψη κερδών της για το 2023 για τρίτη συνεχόμενη φορά.

Τον τελευταίο χρόνο, οι λιανοπωλητές τροφίμων σε διάφορες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας και του Βελγίου, ανακοίνωσαν ότι σταμάτησαν τις παραγγελίες από τις εταιρείες καταναλωτικών αγαθών λόγω των αυξήσεων των τιμών, μια τακτική στις διαπραγματεύσεις για τις τιμές που έχουν γίνει πιο δύσκολες λόγω του πληθωρισμού.

Δεν είναι σαφές αν θα αποσυρθούν τα προϊόντα της PepsiCo που βρίσκονται ήδη στα ράφια της Carrefour, δήλωσε ο εκπρόσωπος, προσθέτοντας ότι δεν μπορεί να εμποδίσει τους αγοραστές να αγοράσουν αυτά που βρίσκονται στην οθόνη.

Οι πινακίδες θα τοποθετηθούν μόνο στα καταστήματα της Carrefour στη Γαλλία, δήλωσε ο εκπρόσωπος, επιβεβαιώνοντας δημοσιεύματα τοπικών μέσων ενημέρωσης.

Η Carrefour είναι ένας από τους πιο δραστήριους λιανοπωλητές που αμφισβητεί τις τιμές των μεγάλων εταιρειών καταναλωτικών προϊόντων και τροφίμων.

Πέρυσι, ξεκίνησε μια εκστρατεία «συρρίκνωσης» με προειδοποιήσεις σε προϊόντα που έχουν συρρικνωθεί σε μέγεθος αλλά κοστίζουν περισσότερο. Ο εκπρόσωπος δεν μπόρεσε να επιβεβαιώσει αμέσως την Πέμπτη αν αυτό εξακολουθεί να ισχύει.

Στην προσπάθειά της να μειώσει τον πληθωρισμό, η γαλλική κυβέρνηση ζήτησε από τους λιανοπωλητές και τους προμηθευτές να ολοκληρώσουν τις ετήσιες διαπραγματεύσεις για τις τιμές τον Ιανουάριο, δύο μήνες νωρίτερα από το συνηθισμένο.

Μια προκαταρκτική μέτρηση της στατιστικής υπηρεσίας INSEE την Πέμπτη έδειξε ότι οι τιμές καταναλωτή στη Γαλλία αυξήθηκαν κατά 4,1% σε ετήσια βάση τον Δεκέμβριο, με τον ετήσιο πληθωρισμό των τροφίμων να επιβραδύνεται στο 7,1% από 7,7% τον προηγούμενο μήνα.

Ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας έχει απειλήσει στο παρελθόν να πάρει πίσω τα «αδικαιολόγητα», όπως τα χαρακτήρισε, κέρδη των εταιρειών τροφίμων με ειδικούς φόρους, εάν δεν μετακυλήσουν το δικό τους χαμηλότερο κόστος στους καταναλωτές που ήδη αγωνίζονται με υψηλούς λογαριασμούς ενέργειας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

super-market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έφυγε το πλαφόν στα περιθώρια κέρδους, έρχεται ανταγωνισμός στα ράφια

Ένταση του ανταγωνισμού στα σούπερ μάρκετ περιμένουν οι παράγοντες της αγοράς από σήμερα, καθώς καταργείται το πλαφόν στα κέρδη και απελευθερώνεται η τιμολογιακή πολιτική των επιχειρήσεων.
Ράφια σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τριπλάσια αύξηση πωλήσεων στα ελληνικά σούπερ μάρκετ από την Ευρώπη

Παρότι οι Έλληνες καταναλωτές δεν αισθάνονται πλούσιοι, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στη χώρα αυξήθηκε τον Μάρτιο του 2025 κατά 4,9% σε ετήσια βάση, τρεις φορές περισσότερο από τον μέσο όρο στην Ευρώπη, που ήταν μόλις 1,6%.
businessdaily-Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΒΕΠ: Οι 9 τάσεις που θα χαρακτηρίσουν την ευρωπαϊκή αγορά λιανικού εμπορίου

Η λιανική αγορά στο τομέα των τροφίμων στην ΕΕ-27 καταγράφει συνεχή αύξηση στις πωλήσεις, παρά τις οικονομικές δυσκολίες και την ψυχολογική αβεβαιότητα που προκάλεσαν τα αμερικανικά τελωνειακά μέτρα ύψους 20%.
Ράφια σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Καίνε» πάλι τους καταναλωτές τα τρόφιμα, σωτήρια η μείωση στο ελαιόλαδο

Σημαντικές ανατιμήσεις σε πολλές, βασικές κατηγορίες καταγράφονται τον Μάρτιο και ο πληθωρισμός θα είχε ξεφύγει πάλι, αν δεν υπήρχε η μεγάλη μείωση τιμών στο λάδι. Μεγάλες αυξήσεις από το 2010, δεν καλύφθηκαν από την αύξηση μισθών.