ΓΔ: 2104.21 -0.08% Τζίρος: 165.04 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο φορτίζει σε σταθμό φόρτισης έξω από σύγχρονο κτίριο.

Σημαντική μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να πετύχουν την περαιτέρω μείωση των εκπομπών ρύπων διοξειδίου του άνθρακα μέσα από την αύξηση της αυτονομίας των μπαταριών στα ηλεκτρονικά οχήματα.

Tα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη εκπέμπουν, κατά μέσο όρο, τουλάχιστον 3 φορές λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Όσο η τεχνολογία βελτιώνεται στο κομμάτι της μπαταρίας και στις καταναλώσεις ενέργειας, τόσο οι τελικές τιμές εκπομπών ρύπων θα βελτιώνονται προς όφελος του περιβάλλοντος και της ποιότητας της ζωής των ανθρώπων στις πόλεις.

Στο χειρότερο σενάριο, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρία που παράγεται στην Κίνα και κινείται σε μια χώρα της Ευρώπης εξακολουθεί να εκπέμπει 37% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από ένα αυτοκίνητο που κινείται με βενζίνη, ενώ στην καλύτερη περίπτωση, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρία που παράγεται για παράδειγμα στη Σουηδία και κινείται στην ίδια χώρα μπορεί να εκπέμπει 83% λιγότερο από ένα άλλο αντίστοιχο αυτοκίνητο που κινείται στο ίδιο κράτος με βενζίνη.

Αυτό που θέλουν να πετύχουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, κυρίως μέσα από την αύξηση της αυτονομίας των μπαταριών, θα έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω μείωση των εκπομπών ρύπων διοξειδίου του άνθρακα. Μάλιστα όταν θα φθάσει η ηλεκτρική ενέργεια να προέρχεται στο μεγαλύτερο ποσοστό από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας τότε το συνολικό αποτύπωμα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα μειωθεί ακόμη περισσότερο.

Από την άλλη, παρά τα «πράσινα» διαπιστευτήριά τους, οι εκπομπές ρύπων των υβριδικών αυτοκινήτων (αυτών που δεν φορτίζονται) είναι αρκετά κοντά στα ρυπογόνα συμβατικά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, ενώ τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα στα αυτοκίνητα που διαθέτουν μικρή μπαταρία και μπορούν να φορτιστούν ώστε να έχουν μικρή αυτονομία.

Το σημαντικότερο πρόβλημα σε αυτή την περίπτωση είναι ότι οι οδηγοί αμελούν σε μεγάλο βαθμό να φορτίσουν τα αυτοκίνητά του, με αποτέλεσμα να κινούνται ως συμβατικά, έχοντας το επιπλέον βάρος των μπαταριών. Σε περίπτωση όμως που υπάρξει φόρτιση, επειδή αυτά τα οχήματα έχουν αυτονομία κοντά στα 50 χιλιόμετρα, τότε η ηλεκτρική ενέργεια καλύπτει σε μεγάλο βαθμό τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης εντός πόλης.

Τα επόμενα χρόνια ένα υβριδικό ηλεκτρικό όχημα με μικρή μπαταρία θα μπορεί να τροφοδοτείται παράλληλα και από ένα μείγμα καθαρών καυσίμων (σύμφωνα με τις προβλέψεις της βιομηχανίας καυσίμων), γεγονός που θα μείωνε περαιτέρω τις εκπομπές κατά 5% σε σύγκριση με την κίνηση ενός βενζινοκίνητου οχήματος. Αν τώρα υπάρξει περαιτέρω βελτίωση των καυσίμων, τότε το συνολικό αποτύπωμα μπορεί να είναι μέχρι και 82% λιγότερο από αυτό που αφήνει σήμερα ένα αυτοκίνητο. Όμως ακόμη και όταν αυτό συμβεί, το ηλεκτρικό όχημα θα εξακολουθεί να είναι κατά 27% πιο καθαρό.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σχέδιο Ανάκαμψης Ευρώπης
ΔΙΕΘΝΗ

Γαλλία: Ζητά στήριξη τοπικής παραγωγής στην ΕΕ για την αυτοκινητοβιομηχανία

Η Γαλλία ζητά από την ΕΕ να θεσπίσει κανόνες που θα απαιτούν συναρμολόγηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη με τουλάχιστον 75% τοπικά ανταλλακτικά, ώστε να προστατευτούν θέσεις εργασίας και να στηριχθεί η αυτοκινητοβιομηχανία.
Σταθμός φόρτισης ΔΕΗ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εγκρίθηκαν επιδοτήσεις 748 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ»

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά σε νέα πληρωμή στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» με 1,26 εκατ. ευρώ σε 748 δικαιούχους για 760 ηλεκτρικά οχήματα. Από τον Ιούνιο 2024 έχουν καταβληθεί άνω των 45,7 εκατ. ευρώ στο πρόγραμμα.
Κουτί «Made in China»
ΔΙΕΘΝΗ

Η Κίνα εξάγει αμάξια βενζίνης και ντίζελ που δεν πουλά εσωτερικά

Η άνθηση της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα οδήγησε σε πτώση πωλήσεων βενζινοκίνητων, με κινεζικές εταιρείες να εξάγουν αυτοκίνητα ορυκτών καυσίμων που δεν μπορούν να διαθέσουν εντός συνόρων.
ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Οι μπαταρίες ηλεκτρικών κρατούν υψηλή αυτονομία ακόμη και μετά από χρόνια

Νέα στοιχεία δείχνουν ότι οι μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων χάνουν ελάχιστη αυτονομία, με πολλές μάρκες να ξεπερνούν το 96%, ενώ σύγχρονα λογισμικά και τεχνολογίες προστατεύουν τη μακροχρόνια απόδοσή τους.
Γραμμή παραγωγής αυτοκινήτων
ΔΙΕΘΝΗ

Η Κίνα αλλάζει τον παγκόσμιο χάρτη πωλήσεων αυτοκινήτων

Οι παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων το 2024 έφτασαν τα 80 εκατομμύρια, με τα ηλεκτρικά και υβριδικά να φτάνουν το 45%. Η Κίνα παράγει πλέον το 40% των αυτοκινήτων, κατέχει τη μερίδα του λέοντος στα ηλεκτρικά και είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας.