Ένοχοι κρίθηκαν από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο οι 57 από τους 58 αγρότες από την Κρήτη, για την υπόθεση των παράνομων επιδοτήσεων από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, που αφορούσε δηλώσεις εκτάσεων στη Βόρεια Ελλάδα.
Σύμφωνα με την κατηγορία της ευρωπαϊκής εισαγγελίας, οι Κρητικοί αγρότες φέρονται να δήλωσαν ψευδώς ότι κατείχαν ή εκμεταλλεύονταν εκτάσεις χιλιάδων στρεμμάτων στην Καστοριά. Οι εκτάσεις αυτές δηλώνονταν προκειμένου να λαμβάνουν ενισχύσεις από το εθνικό απόθεμα, είτε ως βοσκότοποι είτε ως καλλιεργήσιμες με ελιές ή αμυγδαλιές, καλλιέργειες που δεν ευδοκιμούν στην περιοχή.
Το δικαστήριο, με απόφαση που ελήφθη κατά πλειοψηφία, αθώωσε μία γυναίκα παραγωγό, αποδεχόμενο τον ισχυρισμό της περί εξάλειψης του αξιόποινου λόγω επιστροφής, εντόκως, των επίδικων χρηματικών ποσών. Το ποσό που επέστρεψε ανέρχεται σε περίπου 30.000 ευρώ.
Παράλληλα, το δικαστήριο μετέτρεψε τις κατηγορίες για ορισμένους από τους καταδικασθέντες και μείωσε σε κάποιες περιπτώσεις τα ποσά που είχαν αρχικά καταλογιστεί στο κατηγορητήριο.
Οι κατηγορούμενοι δεν παρέστησαν στο δικαστήριο, καθώς εκπροσωπήθηκαν εξ αρχής από τους συνηγόρους τους.
Η διαδικασία θα συνεχιστεί την 1η Ιουλίου, οπότε το δικαστήριο, αφού αποφανθεί επί των ελαφρυντικών που αιτήθηκε η υπεράσπιση, θα ανακοινώσει τις ποινές.
Η υπόθεση οδηγήθηκε στη Δικαιοσύνη ύστερα από καταγγελία του προέδρου του Αγροτικού Συνεταιρισμού Καστοριάς, ο οποίος κατέθεσε ως μάρτυρας στη δίκη.