Τριπλό θετικό μήνυμα, χρηματοοικονομικό, ενεργειακό και με άμεσο όφελος για τους καταναλωτές, έστειλε η επιτυχημένη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου του ΑΔΜΗΕ, όπως υπογράμμισε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου. Ο υπουργός μίλησε στην τελετή έναρξης της συνεδρίασης του Χρηματιστηρίου Αθηνών, με αφορμή την είσοδο προς διαπραγμάτευση των νέων μετοχών του Διαχειριστή.
«Θα υπάρξουν τεράστια οφέλη για τον πολίτη με εξοικονόμηση ύψους 1 δισ. ευρώ τον χρόνο και με βελτίωση παράλληλα της ποιότητας του τουριστικού προϊόντος», σημείωσε ο υπουργός.
«Σε χρηματοοικονομικό επίπεδο, πέρα από την υπερκάλυψη υπάρχει και το ποιοτικό στοιχείο, καθώς έχουμε τους μεγαλύτερους επενδυτικούς οίκους να εκφράζουν την εμπιστοσύνη τους και αυτό λέει πολλά.
Συγχρόνως έχουμε και μία ενεργειακή διάσταση. Ο ΑΔΜΗΕ είναι η ραχοκοκαλιά του ενεργειακού συστήματος. Χωρίς ισχυρά δίκτυα δεν έχουμε ενεργειακή ασφάλεια και δεν μπορούμε να υποστηρίξουμε τον ρόλο του ενεργειακού κόμβου», πρόσθεσε.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Euronext Athens Γιάννος Κοντόπουλος ανέφερε ότι τον τελευταίο μήνα αντλήθηκαν 5,3 δισεκατομμύρια ευρώ από το χρηματιστήριο, με εντυπωσιακές υπερκαλύψεις, υπογραμμίζοντας πως η κεφαλαιαγορά μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στην περαιτέρω ενίσχυση της οικονομίας.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της συμμετοχών Γιάννης Καράμπελας χαρακτήρισε τη σημερινή ημέρα «συγκλονιστική», επισημαίνοντας ότι οι επενδυτές αναγνωρίζουν τόσο το έργο που έχει συντελεστεί όσο και το νέο επιχειρηματικό σχέδιο του Διαχειριστή.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ Μάνος Μανουσάκης ευχαρίστησε την πολιτική ηγεσία, τους εργαζόμενους, τις εποπτικές αρχές, τις τράπεζες και τους επενδυτές, τονίζοντας: «θα τιμήσουμε αυτή την εμπιστοσύνη και θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε την ανάπτυξη της οικονομίας και την ενεργειακή μετάβαση».
Ο διευθύνων σύμβουλος της Eurobank Φωκίων Καραβίας επισήμανε ότι πιο σημαντικό από την ίδια την αύξηση κεφαλαίου είναι το επενδυτικό πλάνο που θα ακολουθήσει, το οποίο και θα υποστηρίξουν οι τράπεζες.
Τέλος, η πρόεδρος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς Βασιλική Λαζαράκου υπογράμμισε ότι η αύξηση κεφαλαίου του ΑΔΜΗΕ αποδεικνύει πως η Κεφαλαιαγορά στηρίζει ουσιαστικά επιχειρήσεις που προχωρούν σε στρατηγικές επενδύσεις με ευρύτερο αποτύπωμα στην οικονομία.
«Η υπερκάλυψη από κορυφαία, διεθνή κεφάλαια δείχνει ότι η αγορά βρίσκεται στο ραντάρ μεγάλων ξένων επενδυτών. Κάθε επιτυχημένη δημόσια προσφορά είναι ένδειξη ωρίμανσης και ενίσχυση της εμπιστοσύνης στην αγορά», κατέληξε.