ΓΔ: 2067.05 0.08% Τζίρος: 36.02 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:10:37
Όλγα Κεφαλογιάννη βουλή
Φώτο: Aris Oikonomou/ SOOC

Κεφαλογιάννη: Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει το μέλλον του ελληνικού τουρισμού

Στο GenAI Summit, η Όλγα Κεφαλογιάννη παρουσίασε τη στρατηγική για έναν σύγχρονο, ψηφιακό και βιώσιμο ελληνικό τουρισμό, με έμφαση στην Τεχνητή Νοημοσύνη, τα DMMOs, το VisitGreece και τις νέες ψηφιακές εφαρμογές.

Στο επίκεντρο της στρατηγικής για τον σύγχρονο ελληνικό τουρισμό τίθεται η ψηφιακή καινοτομία, όπως ανέδειξε η Υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη σε τοποθέτησή της στο 4ο GenAI Summit SE Europe. 

Το συνέδριο, που αποτελεί τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή διοργάνωση με επίκεντρο την Τεχνητή Νοημοσύνη, πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Η κα Κεφαλογιάννη υπογράμμισε πως το μέλλον του ελληνικού τουρισμού βασίζεται στην αυθεντικότητα, την ποιότητα, την καινοτομία και την ενίσχυση της ταξιδιωτικής εμπειρίας, με έμφαση στην αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας. 

Ειδική αναφορά έκανε στον ρόλο της Τεχνητής Νοημοσύνης για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της βιώσιμης ανάπτυξης των τουριστικών προορισμών.

Παράλληλα, τόνισε ότι η πραγματικά αποτελεσματική αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων προϋποθέτει ισχυρά συστήματα διακυβέρνησης, σαφείς στόχους, αξιόπιστα δεδομένα και συντονισμένη διαχείριση. 

Σε αυτό το πλαίσιο, παρουσίασε τους Οργανισμούς Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμών (DMMOs), οι οποίοι θα λειτουργούν ως σύγχρονα επιτελικά κέντρα διαχείρισης, προώθησης και προβολής των τουριστικών προορισμών, με τη συνεργασία κράτους, τοπικής αυτοδιοίκησης και ιδιωτικού τομέα.

Οι νέοι αυτοί οργανισμοί θα αναλάβουν τη συνολική διαχείριση και προβολή των προορισμών, αξιοποιώντας στενή συνεργασία μεταξύ κεντρικής διοίκησης, τοπικών κοινωνιών και φορέων του τουρισμού. 

Η χρήση αξιόπιστων δεδομένων συμβάλλει στην τεκμηριωμένη λήψη αποφάσεων και επιτρέπει την πιο αποτελεσματική διαχείριση των προορισμών μέσω τεχνολογιών όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη.

Η Υπουργός ανέφερε ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη μετασχηματίζει τον τρόπο σχεδιασμού υπηρεσιών, κατανόησης των αναγκών των ταξιδιωτών, λήψης αποφάσεων και ανάπτυξης επικοινωνιακών στρατηγικών από τους τουριστικούς προορισμούς.

Ψηφιακές Πλατφόρμες και Εφαρμογές για τον Ελληνικό Τουρισμό

Σχετικά με τη χώρα μας, βασικό έργο αποτελεί ο επανασχεδιασμός της επίσημης ταξιδιωτικής πύλης VisitGreece.gr, η οποία θα ενσωματώνει τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης δεύτερης γενιάς. 

Επιπλέον, δρομολογείται η ανάπτυξη θεματικών ψηφιακών πλατφορμών για ειδικές μορφές τουρισμού, όπως ο ορεινός και χειμερινός τουρισμός, ο αγροτουρισμός, ο γαστρονομικός, ο θαλάσσιος, ο καταδυτικός, καθώς και ο τουρισμός υγείας και ευεξίας. 

Οι πλατφόρμες αυτές θα αξιοποιούν Τεχνητή Νοημοσύνη για προσωποποιημένη πληροφόρηση και βελτιωμένες υπηρεσίες προς τους ταξιδιώτες.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στη χρήση τεχνολογίας επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality), η οποία αναβαθμίζει την εμπειρία στους τουριστικούς προορισμούς, ειδικά για τις νεότερες γενιές ταξιδιωτών.

 Η επαυξημένη πραγματικότητα προσφέρει ουσιαστική ενίσχυση στις εμπειρίες πολιτιστικού τουρισμού, καθιστώντας πιο ελκυστικές τις επισκέψεις σε μνημεία και πολιτιστικούς χώρους.

Εξίσου σημαντική είναι η εφαρμογή mAiGreece, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Η εφαρμογή προσφέρει προσωποποιημένες ταξιδιωτικές πληροφορίες, δυνατότητα άμεσης βοήθειας μέσω σύνδεσης με το 112, καθώς και πολυγλωσσική υποστήριξη για τους επισκέπτες.

Η Υπουργός Τουρισμού έκλεισε υπογραμμίζοντας ότι στόχος είναι κάθε ταξιδιώτης να ανακαλύπτει τη μοναδικότητα της Ελλάδας, ενώ ο τουρισμός συμβάλλει στην ενδυνάμωση των τοπικών κοινωνιών.

 Οι εφαρμογές ψηφιακής τεχνολογίας, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη, λειτουργούν ως εργαλεία για την παροχή αναβαθμισμένων υπηρεσιών και τη βελτίωση της προβολής και προστασίας των τουριστικών προορισμών.

Στη συζήτηση συμμετείχαν, επίσης, ο Διευθυντής Στρατηγικής Προορισμών της εταιρείας TOPOSOPHY και Διευθυντής στο ΔΣ του European Cultural Tourism Network Barry Rogers, ενώ τον συντονισμό είχε ο Δημήτρης Γεωργίου.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κυριάκος Πιερρακάκης πορτρέτο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πιερρακάκης: Το ελληνικό ψηφιακό μοντέλο ως παράδειγμα για την Ευρώπη

Ο Υπουργός Οικονομίας Κυριάκος Πιερρακάκης ανέλυσε στο Hertie School του Βερολίνου πώς η Ελλάδα έγινε ευρωπαϊκό πρότυπο ψηφιακού μετασχηματισμού και ποιες μεταρρυθμίσεις καθόρισαν αυτή την πορεία.
Λογότυπο ΕΦΚΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έρχονται αλλαγές στις Αναλυτικές Περιοδικές Δηλώσεις (ΑΠΔ) του e-ΕΦΚΑ

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η συνάντηση εργασίας του e-ΕΦΚΑ για τις αλλαγές στις ΑΠΔ και τη μετάβαση στο νέο ΟΠΣ, με συμμετοχή στελεχών και εταιρειών λογισμικού. Η εκδήλωση μεταδόθηκε ζωντανά στα ψηφιακά μέσα του e-ΕΦΚΑ.
Ιντερνετ-Πτώση
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Το εύθραυστο «πρόσωπο» του διαδικτύου: Γιατί τα black out γίνονται πιο συχνά

Το πρόσφατο black out της Clouflare που ήρθε να προστεθεί σε μια σειρά από «μαύρο» στο ίντερνετ αποκάλυψε την ευαλωτότητα των ψηφιακών υποδομών. Πώς επηρεάζει η συγκέντρωση στην αγορά cloud. Τι μπορούν να κάνουν οι χρήστες.