ΓΔ: 2030.6 -0.23% Τζίρος: 139.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:04:35
Κικίλιας, Κεφαλογιάννης
Φώτο: Η υπουργός του Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη και ο υπουργός της Ναυτιλίας, Βασίλης Κικίλιας, Credits: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Νέο τέλος κρουαζιέρας με ανταποδοτικό χαρακτήρα και στόχο βιώσιμη ανάπτυξη

Το νέο τέλος κρουαζιέρας θα ενισχύσει υποδομές, τοπικές κοινωνίες και τουρισμό, με έμφαση στο homeporting στον Πειραιά, νέους προορισμούς και βιώσιμη ανάπτυξη του κλάδου.

Την ομαλή μετάβαση στο νέο καθεστώς επιβολής τέλους κρουαζιέρας στην Ελλάδα υπογράμμισε ο Αναπληρωτής Αντιπρόεδρος Κυβερνητικών Υποθέσεων του Royal Caribbean Group, Alessandro Carollo, κατά τη διάρκεια συνάντησης με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια, και την Υπουργό Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη.

Σύμφωνα με κοινή ανακοίνωση των δύο υπουργείων, στη συνάντηση επισημάνθηκε ότι το νέο τέλος διαθέτει ανταποδοτικό χαρακτήρα, καθώς τα έσοδα θα διατεθούν για την ενίσχυση των υποδομών, των τοπικών κοινωνιών και του τουρισμού.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην ανάγκη ανάπτυξης υποδομών homeporting στον Πειραιά, με στόχο την ανάδειξη της Αθήνας ως city-break προορισμού καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Ο κ. Carollo σημείωσε ότι ο Πειραιάς, ως homeport, μπορεί να ενισχύσει την κρουαζιέρα εκτός υψηλής περιόδου, να αυξήσει την επισκεψιμότητα νέων προορισμών και να δημιουργήσει νέες κατηγορίες επισκεπτών.

Συζητήθηκε επίσης η συμπερίληψη λιγότερο γνωστών ελληνικών προορισμών στα προγράμματα κρουαζιέρας, με στόχο την ισόρροπη κατανομή των επισκεπτών και την ενίσχυση της περιφερειακής ανάπτυξης.

Ο Βασίλης Κικίλιας τόνισε ότι η κρουαζιέρα αποτελεί έναν από τους πλέον δυναμικά αναπτυσσόμενους τομείς για την Ελλάδα, λειτουργώντας ως πολλαπλασιαστής ισχύος για την εθνική οικονομία και τη νησιωτική χώρα. Στρατηγικός στόχος του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είναι η αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των λιμενικών υποδομών, ώστε να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες πλοίων και επισκεπτών.

Ο υπουργός υπογράμμισε τη σημασία διεύρυνσης της δραστηριότητας της κρουαζιέρας σε περισσότερους προορισμούς, πέρα από τα ήδη καθιερωμένα σημεία, για την ενίσχυση περιφερειών και νησιών με αναπτυξιακή δυναμική. Όπως ανέφερε, «η διάχυση της κίνησης σε περισσότερα λιμάνια ενισχύει τις τοπικές κοινωνίες, δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας και προσφέρει βιώσιμη ανάπτυξη σε ολόκληρη τη χώρα».

Αναφερόμενος στη διαχείριση των εσόδων από το τέλος κρουαζιέρας, ο κ. Κικίλιας εξήγησε ότι η κατανομή γίνεται ισόρροπα: το ένα τρίτο κατευθύνεται στις τοπικές κοινωνίες, το ένα τρίτο στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για λιμενικές υποδομές και το υπόλοιπο στο Υπουργείο Τουρισμού για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος.

Η Όλγα Κεφαλογιάννη επεσήμανε ότι η βιώσιμη διαχείριση της κρουαζιέρας είναι κρίσιμη για την ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού και την ποιότητα της εμπειρίας των επισκεπτών. Τόνισε τη σημασία της επιτάχυνσης της πράσινης μετάβασης στον κλάδο, καθώς και της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου, η οποία ήδη εκτείνεται έως τον Νοέμβριο.

Για τον εμπλουτισμό της προσφοράς και τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών, η υπουργός ανέδειξε τη σημασία του ανοίγματος νέων προορισμών, της διαχείρισης των ροών και του berth allocation, της ανάπτυξης θεματικών εμπειριών και της προσέλκυσης μικρότερων πλοίων υψηλής ποιότητας.

Η κα Κεφαλογιάννη υπογράμμισε ότι οι συνέργειες μεταξύ κυβέρνησης, τοπικής αυτοδιοίκησης, φορέων και εταιρειών κρουαζιέρας είναι απαραίτητες για την ομαλή διαχείριση των ροών, με σημαντικό ρόλο για τους Οργανισμούς Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού (DMMOs).

Επιπλέον, αναφέρθηκε στη σύσταση, σε συνεργασία με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, του Παρατηρητηρίου για τον Παράκτιο και Θαλάσσιο Τουρισμό στην Ανατολική Μεσόγειο, το οποίο θα παρακολουθεί και θα μετρά τη βιώσιμη ανάπτυξη, παρέχοντας τεχνογνωσία και στοιχεία για τη διαμόρφωση μακροπρόθεσμης στρατηγικής στην κρουαζιέρα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κρουαζιερόπλοιο σε λιμάνι
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Συνάντηση Κικίλια-Κεφαλογιάννη με στέλεχος Royal Caribbean Group

Θετικά σχολιάστηκε η ομαλή μετάβαση στο νέο τέλος κρουαζιέρας στην Ελλάδα, με αναφορά στην ενίσχυση υποδομών και τοπικών κοινωνιών. Τονίστηκε επίσης η ανάγκη για ανάπτυξη homeporting στον Πειραιά και εδραίωση της Αθήνας ως city-break.