Μέσω του gov.gr μπορούν από σήμερα οι πολίτες να υποβάλουν αίτηση μεταδημότευσης λόγω διετούς κατοικίας και λόγω απόκτησης αρχικής δημοτικότητας.
Η νέα ψηφιακή υπηρεσία καλύπτει τόσο ατομικές αιτήσεις, όσο και ειδικές περιπτώσεις, όπως κοινή αίτηση μεταδημότευσης συζύγων ή μερών συμφώνου συμβίωσης, καθώς και μεταδημότευση ανήλικων παιδιών μαζί με τους γονείς τους.
Η υπηρεσία υλοποιήθηκε στο πλαίσιο συνεργασίας των Υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών, και εντάσσεται στο έργο «Σχεδιασμός, Υλοποίηση, θέση και υποστήριξη της Παραγωγικής Λειτουργίας της Ενιαίας Ψηφιακής Υποδομής για την Εξυπηρέτηση Πολιτών και Επιχειρήσεων (CRM)», του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0».
Οι πολίτες μπορούν να βρουν την υπηρεσία στο gov.gr, στην ενότητα «Οικογένεια» και στην υποενότητα «Οικογενειακή κατάσταση». Για την υποβολή αίτησης μεταδημότευσης, η διαδικασία έχει ως εξής:
- Οι πολίτες εισέρχονται στην υπηρεσία με τους κωδικούς TaxisNet και χρησιμοποιούν έναν κωδικό μιας χρήσης (OTP) που αποστέλλεται στο πιστοποιημένο κινητό τους από το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (emep.gov.gr).
- Κατά την υποβολή, αντλούνται αυτόματα τα απαραίτητα στοιχεία από το Μητρώο Πολιτών, το Φορολογικό Μητρώο και το ΕΜΕπ.
- Οι χρήστες επιβεβαιώνουν τα στοιχεία μεταδημότευσης, ανεβάζουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και η αίτηση προωθείται αυτόματα στον αρμόδιο δήμο μέσω του Μητρώου Πολιτών για έλεγχο και διεκπεραίωση.
Η αίτηση και η απάντηση του δήμου εμφανίζονται στην Προσωπική Θυρίδα Πολίτη στο gov.gr και στο Gov.gr Wallet. Όλα τα έγγραφα φέρουν προηγμένη ηλεκτρονική σφραγίδα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και μοναδικό αναγνωριστικό αριθμό επαλήθευσης. Μπορούν να σταλούν ηλεκτρονικά ή να κατατεθούν σε έντυπη μορφή.
Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της υπηρεσίας έγιναν από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε συνεργασία με το Εθνικό Δίκτυο Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ Α.Ε. – GRNET). Τα απαραίτητα στοιχεία αντλούνται αυτόματα από το Κέντρο Διαλειτουργικότητας της ΓΓΠΣΨΔ.