ΓΔ: 2018.27 0.77% Τζίρος: 77.98 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:01:34
Γιώργος Αυτιάς ομιλία
Φωτογραφία Γιώργος Αυτιάς Ευρωβουλή

Αυτιάς προς Κομισιόν: Χρηματοδότηση για ασφαλέστερα νησιωτικά λιμάνια

Αίτημα για άμεση ευρωπαϊκή χρηματοδότηση λιμενικών έργων υπέβαλε ο Γιώργος Αυτιάς, λόγω των σοβαρών κινδύνων που δημιουργούν οι καιρικές συνθήκες στα νησιά.

Τη χρηματοδότηση έργων και υποδομών στα λιμάνια των νησιών του Αιγαίου και του Ιονίου, όπου «τα ακτοπλοϊκά πλοία αντιμετωπίζουν αντικειμενικές δυσκολίες προσέγγισης σε ακραίες καιρικές συνθήκες», ζητά ο ευρωβουλευτής της ΝΔ και του ΕΛΚ, Γ. Αυτιάς με κατεπείγουσα ερώτησή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

«Τα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου Πελάγους είναι εκτεθειμένα πολλούς μήνες του έτους, σε ακραία καιρικά φαινόμενα και σε πολλές περιπτώσεις τα ακτοπλοϊκά πλοία αντιμετωπίζουν αντικειμενικές δυσκολίες προσέγγισης.

 Ιδίως, κατά τους χειμερινούς μήνες η κατάσταση είναι ιδιαίτερα δυσχερής και αρκετές φορές άκρως επικίνδυνη λόγω των ισχυρών ανέμων», όπως αναφέρει.

«Ενδεικτικά», συνεχίζει ο κ. Αυτιάς στην ερώτησή του, «το λιμάνι στο Καρλόβασι στη νήσο Σάμο, όπως τονίζουν οι ειδικοί είναι απροστάτευτο από ισχυρούς βόρειους ανέμους με μη ολοκληρωμένες επεκτάσεις που έγιναν προ πολλών ετών» και «εκτιμάται από ειδικούς ότι είναι άκρως απαραίτητη η χρηματοδότησή του για την κατασκευή δύο εσωτερικών προβλητών (μόλων) που θα προστατεύσουν την εσωτερική λεκάνη του λιμένα και θα επιτρέψουν την άνετη αγκυροβόληση των σκαφών».

Επιπλέον, «στον κόλπο Μαραθόκαμπου στη Σάμο, οι νότιοι άνεμοι δημιουργούν μεγάλα προβλήματα στη λειτουργία του λιμένα, όπως επίσης, και σοβαρά προβλήματα διάβρωσής του».

«Είναι πολλές οι περιπτώσεις λιμένων στα περισσότερα νησιά του Αιγαίου, που χρειάζονται άμεση χρηματοδότηση», υπογραμμίζει και αμέσως προσθέτει: «Αντίστοιχα προβλήματα αντιμετωπίζουν και τα λιμάνια που βρίσκονται στο Ιόνιο Πέλαγος, όπως της Κέρκυρας, της Ζακύνθου και της Κεφαλονιάς».

Με βάση αυτά τα δεδομένα ρωτά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή εάν «προτίθεται να χρηματοδοτήσετε έργα στα λιμάνια των νησιών , που αποτελούν παράγοντα Περιφερειακής Ανάπτυξης, ώστε να καταστούν απολύτως λειτουργικά ακόμη και σε ακραία καιρικά φαινόμενα» και εάν «υπάρχει πρόβλεψη αναβάθμισης των λιμενικών υποδομών, ώστε να είναι περισσότερο ανθεκτικές».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φιάλη κρασιού σε κελάρι
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μικρή άνοδος 6% στην ελληνική οινοπαραγωγή για την περίοδο 2025-2026

Η ελληνική οινοπαραγωγή εκτιμάται σε 1,52 εκατ. εκατόλιτρα για το 2025-2026, σημειώνοντας άνοδο 6%, με αύξηση στους οίνους χωρίς γεωγραφική ένδειξη και σταθερά προβλήματα στις αμπελοκαλλιέργειες.
Στέργιος Καλπάκης πορτραίτο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Καλπάκης: Ο ΣΥΡΙΖΑ προσηλωμένος στη δημιουργία ισχυρού προοδευτικού πόλου

Ο Στέργιος Καλπάκης, σε συνέντευξή του στην «Εφ.Συν.», τονίζει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ επιδιώκει ενότητα και ανασύνθεση του προοδευτικού χώρου, ασκώντας κριτική στην κυβέρνηση για ΟΠΕΚΕΠΕ, ακρίβεια και εργασιακά.
Λιμάνι Καλαμάτας με βουνά
ESG

Καλαμάτα: Στόχος η κλιματική ουδετερότητα με 77 δράσεις σε τέσσερις άξονες

Μία από τις έξι ελληνικές πόλεις του ευρωπαϊκού προγράμματος «100 Κλιματικά Ουδέτερες Πόλεις», η Καλαμάτα υλοποιεί 77 δράσεις για μείωση εκπομπών 94% έως το 2030, με έμφαση στη βιώσιμη ανάπτυξη.
Θερμοκήπια αγροτικής καλλιέργειας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τρία κλειδιά για την έξοδο του αγροτικού τομέα από το «μνημόνιο»

Σε κρίσιμο δίμηνο για τις αγροτικές επιδοτήσεις, η Ελλάδα πρέπει να εκπληρώσει τρία ορόσημα, υπό την πίεση της Κομισιόν, ώστε να αποφευχθούν πρόστιμα ή περικοπές, με τον Κωστή Χατζηδάκη να συντονίζει τις κυβερνητικές ενέργειες.