Για πρώτη φορά, η κυβέρνηση έδωσε στους πολίτες τη δυνατότητα να αξιολογήσουν κρατικές υπηρεσίες και δομές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με στόχο τη βελτίωση της εξυπηρέτησης και την ενίσχυση της διαφάνειας.
Τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν σε ειδική εκδήλωση στο Μέγαρο Μαξίμου, με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να τονίζει ότι είναι πλέον καθήκον της Πολιτείας να μετουσιώσει τα ευρήματα σε απτές αλλαγές.
«Το Δημόσιο πρέπει να υπηρετεί τον πολίτη, όχι τον υπάλληλο», δήλωσε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας την ανάγκη για ενίσχυση της λογοδοσίας και της εμπιστοσύνης των πολιτών προς το κράτος.
Ο ίδιος υπογράμμισε ότι τα αποτελέσματα της μεγάλης αυτής έρευνας, στην οποία συμμετείχαν 65.000 πολίτες μέσα σε 26 ημέρες, αποτελούν έναν «καθρέφτη της πραγματικότητας».
Σύμφωνα με τον Υπουργό Εσωτερικών Θοδωρή Λιβάνιο, οι αξιολογήσεις αφορούσαν υπηρεσίες όπως η ΑΑΔΕ, ο ΕΦΚΑ, η ΔΥΠΑ, αλλά και ψηφιακές εφαρμογές όπως η ηλεκτρονική συνταγογράφηση (βαθμολογία 8,5) και το MyHealth (7,6).
Το gov.gr συγκέντρωσε υψηλές βαθμολογίες, ενώ οι υπεύθυνες δηλώσεις (9) και το αντίγραφο ποινικού μητρώου (8,8) ξεχώρισαν.
Αντίθετα, χαμηλούς βαθμούς έλαβαν υπηρεσίες όπως οι τοπικές Πολεοδομίες και τα Κτηματολογικά γραφεία σε περιοχές με καθυστερήσεις, όπως η Κέρκυρα και η Ανατολική Αττική.
Ειδική μνεία έγινε και στα δημοτικά προβλήματα, όπως η στάθμευση και η καθαριότητα, με χαμηλές βαθμολογίες στις μεγάλες πόλεις.
«Είναι η πρώτη φορά που το κράτος κοίταξε τον εαυτό του στον καθρέφτη με θάρρος», δήλωσε ο κ. Λιβάνιος, προσθέτοντας ότι τα αποτελέσματα δεν ωραιοποιήθηκαν, αλλά αποτελούν βάση για στοχευμένες βελτιώσεις.