ΓΔ: 1948.08 -1.13% Τζίρος: 21.27 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:05:33
Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης πορτρέτο
Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης παρουσιάζει την επέκταση της δυνατότητας συγκατάθεσης μέσω gov.gr και Gov.gr Wallet στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές.

Δ. Παπαστεργίου: Mε 2.025 ψηφιακές υπηρεσίες μπαίνει το gov.gr στο 2025

Ο υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σημείωσε ότι η Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης αποτελεί την πρωταγωνίστρια του ψηφιακού μετασχηματισμού του κράτους.

Στον πέμπτο χρόνο λειτουργίας του, μπαίνει από αύριο το gov.gr, η Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης, το κέντρο ψηφιακής εξυπηρέτησης που συγκεντρώνει όλες τις λύσεις και όσα πρέπει να γνωρίζουν οι πολίτες και οι επιχειρήσεις που συναλλάσσονται με το Δημόσιο.  

Τυχαίνει μάλιστα ο αριθμός των παρεχόμενων υπηρεσιών, να συμπέσει με τη χρονιά που ξεκινάει σε λίγες ώρες, κατά τη διάρκεια της οποίας το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα έχει και πάλι πρωταγωνιστικό ρόλο στον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας και τον πολυδιάστατο εκσυγχρονισμό του κράτους, όπως δηλώνει ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου.

«Καλωσορίζουμε το 2025 με 2.025 ψηφιακές υπηρεσίες του Ελληνικού Δημοσίου να φιλοξενούνται στο gov.gr! Έτυχε ο αριθμός να συμπέσει με τη χρονιά, αλλά αυτό που πέτυχε το gov.gr είναι να εδραιώσει στους πολίτες την πεποίθηση ότι το κράτος μπορεί να πρωτοπορήσει, να δείξει ότι τους σέβεται και ότι κινείται σταθερά στην κατεύθυνση των μεταρρυθμίσεων, τόσο των μεγάλων όσο και των μικρών που όμως βελτιώνουν σημαντικά την καθημερινότητα. Αυτό, άλλωστε, είναι και το ζητούμενο από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη για τη δεύτερη τετραετία, στο τέλος της οποίας φιλοδοξούμε να έχουμε ψηφιοποιήσει το σύνολο των υπηρεσιών που παρέχει το κράτος. Βεβαίως ο ρυθμός των ψηφιοποιήσεων μας απασχολεί, και βλέπετε ότι ψηφιοποιούμε καθημερινά 1 με 1,5 υπηρεσίες. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι οι πολίτες εκτιμούν και αναγνωρίζουν την τεράστια αλλαγή στην ποιότητα ζωής που φέρνουν οι ψηφιακές υπηρεσίες. Σε πρόσφατη έρευνα, το gov.gr ήταν δεύτερο στην Ελλάδα από το σύνολο των εταιρειών και φορέων που περιλαμβάνονται σε αυτήν και είναι πρώτο σε σχέση με όλες τις υπηρεσίες του Δημοσίου ως προς την ικανοποίηση από την εμπειρία των πολιτών. Αυτό μας γεμίζει χαρά αλλά και ευθύνη, για να συνεχίσουμε με ακόμη πιο ποιοτικές ψηφιακές υπηρεσίες», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Παπαστεργίου.

Το gov.gr ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2020 ενσωματώνοντας 501 ψηφιακές υπηρεσίες. Σχεδόν πέντε χρόνια μετά, η εκθετική αύξηση των ψηφιακών συναλλαγών αποτυπώνει το μέγεθος της διευκόλυνσης στην καθημερινότητα επιχειρήσεων και πολιτών, δεδομένου ότι πλέον φιλοξενεί όλες τις ψηφιακές υπηρεσίες των υπουργείων, φορέων, οργανισμών κ.α, που παρέχονται ήδη μέσω διαδικτύου.

Είναι χαρακτηριστικό ότι 8.597.642 διαφορετικοί πολίτες έχουν χρησιμοποιήσει το gov.gr, εκδίδοντας ένα τουλάχιστον έγγραφο ή υποβάλλοντας μια ηλεκτρονική δήλωση, ενώ 321.030.281 έγγραφα ή δηλώσεις έχουν εκδοθεί/υποβληθεί ηλεκτρονικά.

Συνολικά, 27.353.249 υπεύθυνες δηλώσεις, 6.757.670 εξουσιοδοτήσεις και έχουν περισσότερα από 11.8 εκατ. πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης έχουν επίσης εκδοθεί.

Επίσης, μέσα στο 2024 δημιουργήθηκαν 351 νέες υπηρεσίες στο gov.gr, σχεδόν μία την ημέρα! Στην πύλη υπάρχουν συγκεντρωμένα 22 υπουργεία, 99 φορείς και οργανισμοί, 15 ανεξάρτητες αρχές και 13 περιφέρειες.

Να θυμίσουμε ότι σε πρόσφατη μέτρηση των επιπέδων του Customer Experience (CX) στην Ελλάδα, η οποία πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία Braincandy, το gov.gr αναδείχθηκε η δημόσια υπηρεσία με την καλύτερη επίδοση, διατηρώντας τα πρωτεία σε σχέση με όλο τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα. Παρά τον ισχυρό ανταγωνισμό και τη δυναμική είσοδο της Aegean στο top 5 των εταιριών με το καλύτερο CX, το gov.gr, διατήρησε και το 2024 τη 2η καλύτερη επίδοση ανάμεσα σε 74 εταιρείες, επιδεικνύοντας πλέον και συνέπεια στη διατήρηση των υψηλών στάνταρ στην εξυπηρέτηση.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δημήτρης Παπαστεργίου
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Μέσω του gov.gr η αλλαγή παρόχου τηλεφωνίας, διαδικτύου και τηλεόρασης

Η διαδικασία αλλαγής ή σύναψης νέων συμβολαίων για τηλεφωνία και τηλεόραση διευκολύνθηκε, χάρη σε νέα δυνατότητα συγκατάθεσης στο gov.gr. Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης αποσκοπεί στη μείωση της ψηφιακής γραφειοκρατίας και τον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών.
laptop
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Πάνω από 3,6 εκατ. έγγραφα εκδόθηκαν/υποβλήθηκαν ηλεκτρονικά τον Δεκέμβριο του 2022

Όπως τόνισε ο Κυριάκος Πιερρακάκης «ήταν 21 Μαρτίου του 2020 όταν το gov.gr ξεκίνησε τη λειτουργία του ως η Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης, όπου πολίτες και επιχειρήσεις μπορούν να βρουν τις ψηφιακές υπηρεσίες που θέλουν εύκολα και γρήγορα».