ΓΔ: 1978.69 1.17% Τζίρος: 99.95 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:45:01
Ράφια σούπερ μάρκετ
Πτώση 0,35% στις τιμές των προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ τον Ιούνιο

Μεγάλη ανάπτυξη από μικρά super market: Πώς κινούνται τώρα οι αλυσίδες

Η ακρίβεια αλλάζει τις συνήθειες των καταναλωτών, που προτιμούν όλο και περισσότερο τα ψώνια στη διάρκεια της εβδομάδας από μικρά καταστήματα και οι αλυσίδες ακολουθούν τη νέα τάση της αγοράς.

Η καταναλωτική κόπωση που παρατηρείται στη διάρκεια των τελευταίων –άρχισε με την εκδήλωση της οικονομικής κρίσης και επιταχύνθηκε εκ νέου από το 2022 με την έξαρση του πληθωρισμού– αλλάζει και τις καταναλωτικές συνήθειες. Δεν είναι τυχαίο ότι καταγράφεται στις έρευνες αγοράς ραγδαία ανάπτυξη των πωλήσεων που εμφανίζουν τα μικρά καταστήματα, μέχρι 400 τ.μ.

Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι μεταξύ όλων των κατηγοριών των καταστημάτων, τα μικρότερης κατηγορίας έχουν την υψηλότερη ανάπτυξη. Κινείται σε επίπεδα άνω του 15%! Η ανάπτυξη τους βασίζεται στην αδυναμία μεγάλου μέρους των καταναλωτών να πραγματοποιήσουν μία φορά την εβδομάδα –συνήθως το Σάββατο– τις εβδομαδιαίες τους αγορές. Η εξέλιξη αυτή τροποποιεί και την επιχειρηματική στρατηγική των μεγάλων αλυσίδων.

Βέβαια, πρόκειται για μία σχετικά μικρή αγορά. Σύμφωνα με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις δεν υπερβαίνει τα 250 εκατ. ευρώ. Ο ρυθμός ανόδου της όμως δείχνει πως υπάρχουν ευοίωνες προοπτικές. Μέχρι πριν από λίγα χρόνια στη συγκεκριμένη αγορά τον πρώτο λόγο είχαν τα καταστήματα «ΟΚ», τα οποία αναπτύσσονται αποκλειστικά με franchise. Σήμερα η εταιρεία η οποία τα αναπτύσσει διαθέτει 146 καταστήματα και Grossery, που ανήκουν στην κατηγορία των μικρών καταστημάτων, αλλά είναι μεγαλύτερου εμβαδού από τα «OΚ».

Στην εν λόγω αγορά πριν από χρόνια είχε αρχίσει να δραστηριοποιείται η ΑΒ Βασιλόπουλος, όμως στη διάρκεια των τελευταίων 4 χρόνων η ανάπτυξη της συγκεκριμένης κατηγορίας έχει γίνει με αρκετά συστηματικό τρόπο και έχει πάρει κεντρική θέση στη στρατηγική της εταιρείας. Σήμερα διαθέτει 161 καταστήματα -«και δεν έχει κλείσει ακόμη ο χρόνος», όπως λένε τα στελέχη της. Φέτος, άνοιξαν 46 καταστήματα franchising και τα επόμενα δύο χρόνια έχει προγραμματιστεί η δημιουργία άλλων 100 καταστημάτων.

Στην ίδια στρατηγική επιλογή έχει οδηγηθεί πρόσφατα και η Μετρό ΑΕΒΕ. Διαθέτει ήδη 11 καταστήματα και μέχρι το τέλος του χρόνου προβλέπεται να προσθέσει άλλα 7 καταστήματα. Ενώ για το 2024 σχεδιάζει την δημιουργία ακόμη 30 καταστημάτων. Παράλληλα, τα express market που είναι συνδεδεμένα με τη Μασούτης ΑΕ πρόκειται αναμορφωθούν – αρκετά από αυτά – και να αποκτήσουν και την επωνυμία «Μασούτης».

Είναι προφανές ότι η εν λόγω αγορά αρχίζει και αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και ο ανταγωνισμός πλέον εντείνεται. Είναι βέβαιο ότι στην επόμενη περίοδο θα προσελκύσει την προσοχή και άλλων μεγάλων επιχειρήσεων του κλάδου, δεδομένου ότι πρόκειται για μία ιδιαίτερη κατηγορία η οποία συγκεντρώνει την προσοχή όλο και περισσότερων καταναλωτών.        

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

super-market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έφυγε το πλαφόν στα περιθώρια κέρδους, έρχεται ανταγωνισμός στα ράφια

Ένταση του ανταγωνισμού στα σούπερ μάρκετ περιμένουν οι παράγοντες της αγοράς από σήμερα, καθώς καταργείται το πλαφόν στα κέρδη και απελευθερώνεται η τιμολογιακή πολιτική των επιχειρήσεων.
Ράφια σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τριπλάσια αύξηση πωλήσεων στα ελληνικά σούπερ μάρκετ από την Ευρώπη

Παρότι οι Έλληνες καταναλωτές δεν αισθάνονται πλούσιοι, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στη χώρα αυξήθηκε τον Μάρτιο του 2025 κατά 4,9% σε ετήσια βάση, τρεις φορές περισσότερο από τον μέσο όρο στην Ευρώπη, που ήταν μόλις 1,6%.
businessdaily-Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΒΕΠ: Οι 9 τάσεις που θα χαρακτηρίσουν την ευρωπαϊκή αγορά λιανικού εμπορίου

Η λιανική αγορά στο τομέα των τροφίμων στην ΕΕ-27 καταγράφει συνεχή αύξηση στις πωλήσεις, παρά τις οικονομικές δυσκολίες και την ψυχολογική αβεβαιότητα που προκάλεσαν τα αμερικανικά τελωνειακά μέτρα ύψους 20%.
Ράφια σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Καίνε» πάλι τους καταναλωτές τα τρόφιμα, σωτήρια η μείωση στο ελαιόλαδο

Σημαντικές ανατιμήσεις σε πολλές, βασικές κατηγορίες καταγράφονται τον Μάρτιο και ο πληθωρισμός θα είχε ξεφύγει πάλι, αν δεν υπήρχε η μεγάλη μείωση τιμών στο λάδι. Μεγάλες αυξήσεις από το 2010, δεν καλύφθηκαν από την αύξηση μισθών.