ΓΔ: 1955.83 -0.74% Τζίρος: 205.99 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Φωτο: Nick Paleologos / SOOC

«Πνίγηκαν» 150 βιομηχανίες στη Θεσσαλία, ζημιές εκατοντάδων εκατ. ευρώ

Τι δείχνει η πρώτη καταγραφή των ζημιών στον μεταποιητικό τομέα από την κακοκαιρία. Κάλυψη από τις ασφαλιστικές εταιρείες έχουν οι μεγαλύτερες βιομηχανίες, πολλές μικρές και μεσαίες είναι ανασφάλιστες.

Πέντε ημέρες μετά από την καταστροφή της Θεσσαλίας και δεν υπάρχει ακόμη σαφής εικόνα για το μέγεθος των ζημιών που υπέστη ο μεταποιητικός τομέας της περιοχής. Ορισμένες εκτιμήσεις ανεβάζουν τον αριθμό των επιχειρήσεων που έχουν πληγεί -πολύ ή λίγο, αν και αυτό είναι σχετικό-  ίσως στις 150, ενώ οι άμεσες και έμμεσες ζημιές που συνολικά έχουν υποστεί ίσως να ξεπερνούν και το δυσθεώρητο ποσό των 800 εκατ. ευρώ.

Βέβαια, ένα σημαντικό μέρος των μεταποιητικών επιχειρήσεων - κυρίως οι μεγαλύτερες εξ αυτών - της περιοχής είναι ασφαλισμένες και αυτό θα καλυφθεί από τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις. Ως εκ τούτου, όλοι οι παράγοντες με τους οποίους συνομίλησε το BD προεξοφλούσαν τη σημαντική αύξηση των ασφαλίστρων στην επόμενη ανανέωση των συμβολαίων. Υπάρχουν όμως και αρκετές επιχειρήσεις, μεσαίου και μικρού μεγέθους, που είναι ανασφάλιστες, κι ως εκ τούτου το κόστος θα κληθούν να το αναλάβουν οι ιδιοκτήτες τους, ενδεχομένως με στήριξη από το κράτος.

Αρμόδιες πηγές έλεγαν πως η διαδικασία εκτίμησης των ζημιών θα διαρκέσει αρκετά. Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα κάνουν την πραγματογνωμοσύνη τους βήμα - βήμα, δηλαδή μόλις καθαρίζει ένας χώρος του εργοστασίου από τη λάσπη θα το επισκέπτονται και θα το αξιολογούν. 

Εν τω μεταξύ, ο κ. Κ. Ρουπακιάς, πρόεδρος του Συνδέσμου Θεσσαλικών Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών, μιλώντας προς το BD, έλεγε πως οι βιομηχανικές περιοχές του Βόλου δεν έχουν ζημιές -στη β΄ βιομηχανική περιοχή έχει σπάσει ο δρόμος και είναι δύσκολη η κυκλοφορία των φορτηγών, ενώ στη βιομηχανική ζώνη της Λάρισας, όπου επίσης δεν υπάρχουν ζημιές -είναι περίπου 60 επιχειρήσεις εγκατεστημένες εκεί- είναι αδύνατη η πρόσβαση. Δηλαδή οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να λειτουργήσουν. Αντιθέτως στην περιοχή Λάρισας - Συκουρίου, καθώς και στην παλαιά εθνική οδό Λάρισας - Βόλου, όπου υπάρχουν πολλές μεταποιητικές επιχειρήσεις, οι ζημιές είναι εξαιρετικά σοβαρές. 

Ο κ. Ρουπακιάς έλεγε χαρακτηριστικά ότι οι ζημιές είναι πολλών ειδών, όπως η καταστροφή παλαιού μηχανολογικού εξοπλισμού, που θα πρέπει να αντικατασταθεί, οι κτιριακές εγκαταστάσεις που έχουν υποστεί σοβαρές φθορές, αλλά και η απώλεια πωλήσεων στην εσωτερική αγορά και η απώλεια εξαγωγών. Εξάλλου, πολύ σοβαρές ζημιές έχουν υποστεί βιομηχανικές επιχειρήσεις και στα Τρίκαλα και στην Καρδίτσα.

Ωστόσο δεν υπάρχει ακόμη μία ολοκληρωμένη εικόνα του μεγέθους της καταστροφής. Ο ΣΘΕΒ έχει ζητήσει από τις επιχειρήσεις που είναι μέλη του να δώσει η καθεμιά την εκτίμησή της για το ύψος της ζημιάς, αλλά αυτό δεν είναι ακόμη δυνατόν να συμβεί, γιατί μόλις τώρα κατόρθωσαν οι ιδιοκτήτες τους να μπουν στις εγκαταστάσεις. Δεν έχουν κάνει ούτε οι ίδιοι την πρώτη αποτίμηση της κατάστασης στην οποία βρίσκεται η εταιρεία τους.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΝΕΑ

Rolco: Αποκλειστικά με ενέργεια από Ανανεώσιμες Πηγές η παραγωγή της

Έχοντας στον πυρήνα της φιλοσοφίας της τη διαφύλαξη και την προστασία του περιβάλλοντος η βιομηχανία απορρυπαντικών μειώνει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα κατά 800 τόνους διοιξειδίου του άνθρακα ετησίως.
ΑΠΟΨΕΙΣ

Αδειοδότηση και χωροταξία: Οι μεταρρυθμίσεις και οι προοπτικές

Οι μεταρρυθμίσεις που έχουν ήδη γίνει υλοποιούν μια ριζική αλλαγή του τρόπου με τον οποίο η πολιτεία αδειοδοτεί και εποπτεύει τη μεταποίηση, καθώς και τη διασαφήνιση του πλαισίου χωροθέτησης. Γράφει ο Μιχάλης Μητσόπουλος*.
RawMat2021
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Βάση για τη ζωή και τη βιομηχανία ο ορυκτός πλούτος της Ελλάδας

Η εξέχουσα θέση του ελληνικού εξορυκτικού κλάδου σε παγκόσμιο επίπεδο και η διαρκής ανάπτυξη που σημειώνει παρά τις δύσκολες συγκυρίες που δημιούργησε η πανδημία, τονίστηκαν στο διεθνές συνέδριο RawMat2021.