ΓΔ: 2019.25 1.15% Τζίρος: 240.95 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02

Αύξηση των τιμολογίων και επαναφορά Δώρου Χριστουγέννων ζητούν τα ταξι

Το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής σημειώνει ότι ο κλάδος έχει δεχθεί ισχυρό πλήγμα και ζητά μεταξύ άλλων να αυξηθεί στα 5 ευρώ η πτώση της σημαίας αλλά και να υπάρξουν επιδοτήσεις για την αγορά όλων των αυτοκινήτων που ταξινομούνται ως ταξί.

Την αναπροσαρμογή της τιμής για τη διαδρομή από το Ελ. Βενιζέλος ζητούν οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί που θέλουν να φτάσει στα 45 ευρώ, ενώ θέλουν να καθυστερήσει η «πράσινη μετάβαση» του κλάδου προτείνοντας την άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων Ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από το 2026 και να μεταφερθεί στο 2035.

Επιπλέον το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), που πραγματοποίησε πορεία προς το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, κατά «της ακρίβειας, υπερφορολόγησης και του αθέμιτου ανταγωνισμού», ζητά να αυξηθεί στα 5 ευρώ η πτώση της σημαίας και μείωση του ΦΠΑ στα καύσιμα από 24% στο 13% για όσο διαρκεί η ενεργειακή κρίση αλλά και πτώση του Φ.Π.Α στις επιβατικές μεταφορές στο 10%.

Σε ανακοίνωσή τους αναφέρουν πως οι προτάσεις του ΣΑΤΑ για τα προβλήματα του κλάδου των ταξί χρήζουν άμεσης νομοθετικής ρύθμισης και δηλώνουν: «Το "κοκτέιλ" της φτωχοποίησης που ετοίμασε η κυβέρνηση για την ελληνική κοινωνία, χτύπησε ανελέητα κάθε εργαζόμενο και φυσικά τον κλάδο των ταξί».

Αναλυτικά οι προτάσεις τους: 

  • Αναπροσαρμογή προκαθορισμένης τιμής για την διαδρομή Αεροδρόμιο Αθηνών - Κέντρο πόλης από 40 ευρώ σε 45 ευρώ (τιμολόγιο 1) και από 55 ευρώ σε 60 ευρώ (τιμολόγιο 2).Επαναφορά της διάταξης για το Δώρο Χριστουγέννων των ταξί  με τους ίδιους όρους που ίσχυαν.
  • Νομοθετική ρύθμιση για την ειδική άδεια.
  • Ελεύθερη διέλευση στις λεωφορειολωρίδες για τα έμφορτα ταξί.
  • Νομοθετική ρύθμιση για την απώλεια αμετάκλητης ανάκλησης ιδανικού μεριδίου ΕΔΧ.
  • Αρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων Ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από το 2026. Η πρόταση του ΣΑΤΑ είναι να μετατεθεί αυτή η υποχρέωση για το 2035.
  • Δημιουργία δημόσιας εφαρμογής κράτησης ταξί χωρίς χρεώσεις για τους χρήστες και τους οδηγούς (στα πρότυπα της Γαλλίας Le taxi και της Καταλανίας).
  • Για επταθέσια-εννιαθέσια ταξί: Eλεύθερη αντικατάσταση συμβατικού ΕΔΧ Ταξί σε 7θέσιο-9θέσιο χωρίς περιορισμούς και χωρίς ποσόστωση για όλους τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές ταξί της Αττικής. Σε ότι αφορά το τιμολόγιο η πρότασή μας έχει ως εξής:
  • Πτώση σημαίας: 5,00 ευρώ
  • Ελάχιστη μίσθωση: 10,00 ευρώ
  • Επιπλέον Χρέωση 5,00 ευρώ ανά επιβάτη (από το πέμπτο άτομο και μετά)
  • Άμεση εφαρμογή της απόφασης του υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου) για την είσπραξη του κομίστρου.
  • Μείωση του ΦΠΑ στα καύσιμα από 24% στο 13% για όσο διαρκεί η ενεργειακή κρίση.
  • Μείωση του ΦΠΑ στις επιβατικές μεταφορές στο 10%.
  • Δίκαιη φορολογική μεταχείριση ( αφορολόγητο όριο στα 12.000 ευρώ) για τους αυτοαπασχολούμενους του κλάδου μας.
  • Μείωση φόρου πετρελαίου ή επιδότηση καυσίμου για τον επαγγελματία αυτοκινητιστή Ταξί σε μόνιμη βάση.
  • Επιδοτήσεις για την αγορά όλων των τύπων αυτοκινήτων που ταξινομούνται ως ταξί.
  • Με κάθε τρόπο πρέπει να προστατευτεί ο δημόσιος  χαρακτήρας των υπηρεσιών που παρέχει το Ταξί.
  • Προστασία του Νόμου 4530 /2018 και βελτίωση σε όσα σημεία απαιτείται.
  • Ξεκάθαρος και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμός των υπηρεσιών που παρέχει το Ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό.
  • Επαναφορά της ελάχιστης διάρκειας μίσθωσης και της ελάχιστης τιμής στις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. που μείωσε στο μισό η κυβέρνηση.
  • Επαναφορά της διάταξης που υποχρέωνε τους Δήμους όλης της χώρας να δημιουργήσουν πιάτσες εντός των ορίων ευθύνης τους.
  • Σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Διαχείριση αρχείων υπολογιστή
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επέκταση των έξυπνων φορολογικών ελέγχων με Risk Analysis προτείνει το ΚΕΠΕ

Η μελέτη του ΚΕΠΕ προτείνει την πλήρη εφαρμογή του Risk Analysis, της μεθόδου στοχευμένων φορολογικών ελέγχων με τεχνητή νοημοσύνη που ήδη χρησιμοποιεί η ΑΑΔΕ, αυξάνοντας την αποτελεσματικότητα και τα έσοδα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα 45 με 50 δισ. το "μαύρο" χρήμα που κυκλοφορεί στην Ελλάδα εκτιμά το ΚΕΠΕ

Στα 45 με 50 δισ. ευρώ υπολογίζεται η παραοικονομία στην Ελλάδα, με το 20,9% του ΑΕΠ να κινείται εκτός επίσημης οικονομίας, παρά τον περιορισμό της φοροδιαφυγής μέσω των ψηφιακών μέτρων που έχουν ενεργοποιηθεί.
Κτίριο ΑΑΔΕ Αθήνας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΑΔΕ: Διαγράφονται χρέη άνω των 10 δισ. ευρώ έως το τέλος του 2025

Χρέη 10 δισ. θεωρούνται ανεπίδεκτα είσπραξης καθώς είτε έχουν περάσει 10 έτη από την εκκαθάριση, είτε ο οφειλέτης έχει μεταβιβάσει τα περιουσιακά του στοιχεία είτε έχει γίνει αποποίηση κληρονομιάς. Ποιες οφειλές παραγράφονται.