ΓΔ: 2100.46 0.81% Τζίρος: 264.28 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση
Φώτο: Shutterstock

«Γκαζώνουν» τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα με 10% μερίδιο αγοράς

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ, η αγαπημένη κατηγορία του αγοραστικού κοινού παραμένει η κατηγορία «Β» καταλαμβάνοντας το 43,8%, με τα SUV οχήματα να αποτελούν το 18,2% .

Παρά το γεγονός πως τα πετρελαιοκίνητα κεντρίζουν το ενδιαφέρον του ελληνικού αγοραστικού κοινού, και τον προηγούμενο Οκτώβριο σημείωσαν αύξηση 2,6%, έτσι και τα ηλεκτρικά ή τα υβριδικά αυτοκίνητα που μπορούν «να μπουν στην πρίζα», σημείωσαν άνοδο 1,6%. Πλέον το μερίδιο αγοράς είναι 10,1%, δηλαδή ένα στα δέκα αυτοκίνητα μπορεί να κινηθεί ηλεκτρικά, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ). 

Παρά την πτώση 3,6% των βενζινοκίνητων οχημάτων, η συγκεκριμένη κατηγορία εξακολουθεί να ηγείται των πωλήσεων, καταλαμβάνοντας συνολικό ποσοστό 39,2%. Για άλλον ένα μήνα τα οχήματα διπλού καυσίμου με κιτ υγραερίου κατάφεραν να αυξήσουν το ποσοστό τους κατά 1,2% καταλαμβάνοντας συνολικό μερίδιο αγοράς 3,9%. Αυτό είναι αποτέλεσμα λίγων εταιρειών που συνεχίζουν να επενδύουν σε αυτού του τύπου αυτοκίνητα.

Από τη άλλη αρνητικό ήταν το ποσοστό των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο, καθώς η κατηγορία κατέγραψε πρώτη 0,7% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Καταλαμβάνει μόλις το 0,7% του συνόλου των πωλήσεων. Αρνητικό ήταν το πρόσημο και για τα υβριδικά αυτοκίνητα που έχασαν μία μονάδα, αλλά συνεχίζουν να καταλαμβάνουν μεγάλο μερίδιο από την αγορά (26,4%). Δηλαδή ένας στα τέσσερα οχήματα που πωλούνται ανήκουν σε αυτή την κατηγορία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ, η αγαπημένη κατηγορία του αγοραστικού κοινού παραμένει η κατηγορία «Β» καταλαμβάνοντας το 43,8%, με τα SUV οχήματα να αποτελούν το 18,2% από το 26,6% που είχαν σημειώσει τον περσινό Οκτώβριο. Σημαντική άνοδο σημείωσε η λίγο μεγαλύτερη κατηγορία «C» με συνολικό μερίδιο αγοράς 39,3% με το 24,5% να καταλαμβάνουν τα SUV. Σταθερή έμεινε η κατηγορία «Α» με συνολικό μερίδιο αγοράς 7,1%.

Αναλύοντας τα δεδομένα, το ελληνικό κοινό δείχνει να επιλέγει αυτοκίνητο που να μπορεί να καλύψει τις καθημερινές του ανάγκες, το αυτοκίνητο να μπορεί να παρέχει ασφάλεια, ψηλή θέση οδήγησης, ικανοποιητικούς χώρους σε καμπίνα και στον αποθηκευτικό χώρο, αλλά και να μπορεί, εφόσον αποφασίσει, να βγει και σε εκτός δρόμου διαδρομή. Όλα αυτά μπορεί να τα πετύχει έχοντας ένα SUV που μπορεί να ανταποκριθεί στις αυξημένες εκτός δρόμου απαιτήσεις, με ή χωρίς τετρακίνηση.

Τέλος, σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης οι πωλήσεις για τον μήνα Σεπτέμβριο σημείωσαν αύξηση 8,9%. Ταξινομήθηκαν συνολικά 824.657 οχήματα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γραμμή παραγωγής αυτοκινήτων
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ID. Polo: Ολοκληρώνονται οι δοκιμές πριν τη μαζική παραγωγή και οι εκδόσεις

Το νέο ID. Polo ετοιμάζεται για το παγκόσμιο ντεμπούτο του το 2026. Διαθέτει τέσσερις εκδόσεις ισχύος, δύο μεγέθη μπαταρίας και αυτονομία έως 450 χλμ., προσφέροντας γρήγορη φόρτιση και κορυφαία τεχνολογία για κάθε οδηγό.
Πέδρο Σάντσεθ πορτρέτο
ΔΙΕΘΝΗ

Σάντσεθ: «Ιστορικό λάθος» η άρση απαγόρευσης νέων οχημάτων στην ΕΕ

«Ιστορικό λάθος» χαρακτήρισε ο Ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ την απόφαση της ΕΕ να επανεξετάσει την απαγόρευση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035, έπειτα από πιέσεις της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.
ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Το smart #2 δοκιμάζεται στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα ECA

Το ηλεκτρικό smart #2, βασισμένο στη νέα πλατφόρμα Electric Compact Architecture, περνά εντατικές δοκιμές με στόχο μέγιστη ευελιξία πόλης, διατηρώντας τον χαρακτήρα του fortwo με δύο πόρτες και θέσεις, πισωκίνηση και νέο σχεδιασμό.
Ανεφοδιασμός αυτοκινήτου βενζίνη
ΔΙΕΘΝΗ

Γερμανία: Προς ανατροπή της απαγόρευσης κινητήρων εσωτερικής καύσης

Η ΕΕ φαίνεται να αποσύρει την πλήρη απαγόρευση κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035, προτείνοντας πιο ευέλικτους στόχους μείωσης CO2 κατά 90%. Η σχετική πρόταση θα κατατεθεί σύντομα από την Κομισιόν σύμφωνα με δηλώσεις του Μ. Βέμπερ.