ΓΔ: 2089.09 -0.87% Τζίρος: 116.67 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:31:42
Φώτο: Shutterstock

Πολύ πίσω σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης αυτοκινήτων παραμένει η Αθήνα

Η Αθήνα διαθέτει μόλις 62 φορτιστές συνολικά, όταν η Ρώμη διαθέτει 499 φορτιστές. Η αρνητική πρωτιά πηγαίνει στη Σόφια της Βουλγαρίας με 0,01 φορτιστές ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο και τη Ρίγα της Λετονίας με το Βίλνιους της Λιθουανίας να βρίσκονται στην ίδια θέση με 0,05 φορτιστές.

Με την ηλεκτροκίνηση να κάνει άλματα και να μπαίνει δυναμικά στην καθημερινότητά μας, η Αθήνα παραμένει μία από τις πόλεις της Ευρώπης που υπολείπεται σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης. Διαθέτει μόλις 0,1 φορτιστές ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο, γεγονός που δείχνει ότι πρέπει το επόμενο χρονικό διάστημα να υπάρξει μεγάλη πρόοδος στον τομέα των υποδομών.

Η ελληνική πρωτεύουσα έχει τον 6ο μικρότερο συντελεστή φορτιστών για ηλεκτρικά οχήματα ανάμεσα στις ευρωπαϊκές πόλεις, σύμφωνα με έρευνα της βρετανικής υπηρεσίας σύγκρισης τιμών, Uswitch. Η αρνητική πρωτιά πηγαίνει στη Σόφια της Βουλγαρίας με 0,01 φορτιστές ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο και τη Ρίγα της Λετονίας με το Βίλνιους της Λιθουανίας να βρίσκονται στην ίδια θέση με 0,05 φορτιστές. Εντύπωση κάνει η πολύ χαμηλή βαθμολογία του Παρισιού στη συγκεκριμένη έρευνα, με τους Γάλλους να υπολείπονται σημαντικά σε υποδομές, καθώς υπάρχουν μόλις 0,16 φορτιστές ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο.

Η Αθήνα διαθέτει μόλις 62 φορτιστές συνολικά, όταν η Ρώμη διαθέτει 499 φορτιστές. Ο συντελεστής ανά 100.000 κατοίκους είναι μόλις 0,02, δηλαδή 88% χαμηλότερος από αυτόν της Ρώμης (0,18), ενώ τους λιγότερους δημόσιους φορτιστές στην Ευρώπη έχει η πρωτεύουσα της Βουλγαρίας με μόλις 15 σημεία φόρτισης στο σύνολό της. Το Βίλνιους της Λιθουανίας έχει μόλις 21 φορτιστές, 69% λιγότερους από τη Βαρσοβία της Πολωνίας (68), ενώ το Βουκουρέστι της Ρουμανίας έχει 121 σημεία φόρτισης.

Από την άλλη, οι ευρωπαϊκές πόλεις που έχουν κάνει μεγάλα βήματα ανάπτυξης στην ηλεκτροκίνηση είναι το Όσλο της Νορβηγίας που κατέχει την πρώτη θέση με 5,47 φορτιστές ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο. Διαθέτει 2.481 σημεία φόρτισης, όταν η Κοπεγχάγη (Δανία) διαθέτει 95 φορτιστές. Με σχεδόν 4 φορτιστές (3.98) ανά 100.000 κατοίκους, η πρωτεύουσα της Νορβηγίας είναι η ευρωπαϊκή πόλη που μπορεί να υποστηρίξει καλύτερα τη φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Το Λονδίνο ακολουθεί στη λίστα, με 3,17 φορτιστές ανά χλμ² και συνολικά σχεδόν 4,991 σημεία, ενώ ακολουθούν το Άμστερνταμ με 2,24 φορτιστές και 680 σημεία, Λισσαβώνα με 2,09 φορτιστές και 1.332 σημεία φόρτισης και οι Βρυξέλες με 1,35 φορτιστές και 220 σημεία φόρτισης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κτίριο Ευρωπαϊκής Επιτροπής
ΔΙΕΘΝΗ

Αβεβαιότητα στην ΕΕ: Πιέσεις αυτοκινητοβιομηχανίας για ευελιξία στους κινητήρες

Η ΕΕ επανεξετάζει την απαγόρευση κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035, ενώ οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες πιέζουν για ευελιξία amid κινεζικό ανταγωνισμό και υψηλό κόστος μετάβασης· κρίσιμες αποφάσεις αναμένονται τον Δεκέμβριο.
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Τα συστήματα 800V αλλάζουν τη φόρτιση με ταχύτερους χρόνους και υψηλή απόδοση

Τα συστήματα 800V επιτρέπουν φόρτιση άνω των 250 kW, μειώνουν το βάρος των καλωδίων και αυξάνουν την απόδοση των ηλεκτρικών ΙΧ, με την αγορά να εκτιμά ότι θα αποτελέσουν σύντομα τον νέο κανόνα στην ηλεκτροκίνηση.
Σταθμός φόρτισης ΔΕΗ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εγκρίθηκαν επιδοτήσεις 748 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ»

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά σε νέα πληρωμή στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» με 1,26 εκατ. ευρώ σε 748 δικαιούχους για 760 ηλεκτρικά οχήματα. Από τον Ιούνιο 2024 έχουν καταβληθεί άνω των 45,7 εκατ. ευρώ στο πρόγραμμα.
κίνηση αυτοκινήτων δρόμος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Eurostat: Μόλις 1,73% τα ηλεκτρικά ΙΧ στην ΕΕ το 2023, χαμηλά στην Ελλάδα

Το 2023, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην ΕΕ ήταν το 1,73% των οχημάτων, φτάνοντας τα 4,4 εκατ. Τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν σε 11 ελληνικές περιφέρειες, ενώ τα υψηλότερα σε Δανία, Σουηδία, Ολλανδία, Βέλγιο, Φινλανδία και Λουξεμβούργο.
ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Οι μπαταρίες ηλεκτρικών κρατούν υψηλή αυτονομία ακόμη και μετά από χρόνια

Νέα στοιχεία δείχνουν ότι οι μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων χάνουν ελάχιστη αυτονομία, με πολλές μάρκες να ξεπερνούν το 96%, ενώ σύγχρονα λογισμικά και τεχνολογίες προστατεύουν τη μακροχρόνια απόδοσή τους.
Σειρά αυτοκινήτων ΚΤΕΟ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

TUV: Ένα στα πέντε αυτοκίνητα με σοβαρά ελαττώματα στους τεχνικούς ελέγχους

Η TUV καταγράφει ότι 21,5% των οχημάτων αποτυγχάνει στον τεχνικό έλεγχο, με τα ελαττώματα να αυξάνονται όσο μεγαλώνει η ηλικία τους. Ξεχωρίζουν Mini Cooper SE, Audi Q4 e-tron και Mazda 2, ενώ το Tesla Model Y κατατάσσεται τελευταίο.