ΓΔ: 2104.21 -0.08% Τζίρος: 165.04 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Vasilikos, xenodoxeia
Ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Αλέξανδρος Βασιλικός.

Καταγγελίες ξενοδόχων στην Επ. Ανταγωνισμού για πλατφόρμες τύπου Airbnb

Όπως τόνισε ο επικεφαλής του ΞΕΕ, κ. Αλ. Βασιλικός «όταν σχεδιάζουμε μακροπρόθεσμα το βιώσιμο τουριστικό μέλλον της Ελλάδας, δεν μπορεί την ίδια στιγμή να εθελοτυφλούμε μπροστά σε καταχρηστικές και παραπλανητικές πρακτικές».

Kαταγγελία για αθέμιτες πρακτικές ψηφιακών πλατφορμών, που εκμεταλλεύονται καταχρηστικά τη δεσπόζουσα θέση τους στη διαδικτυακή αγορά κρατήσεων, κατέθεσε σήμερα στην Επιτροπή Ανταγωνισμού το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος (ΞΕΕ).

Στην καταγγελία δίνεται ειδική έμφαση στη μη συμμόρφωση των Online Travel Agencies (OTAs) με προηγούμενες αποφάσεις της Επιτροπής Ανταγωνισμού σχετικά με τις αυθαίρετες ρήτρες ισοτιμιών που εξακολουθούν να επιβάλλονται από Online Travel Agencies αλλά και σε μεθόδους παραπλανητικής διαφήμισης που εφαρμόζουν, οι οποίες αναπτύχθηκαν και συνεχίζονται μέσω των διαδικτυακών αναζητήσεων των χρηστών, όπως πιστοποιεί και σχετική έρευνα του Παρατηρητηρίου Παραπλανητικής Διαφήμισης που παρακολουθεί και καταγράφει τις εν λόγω πρακτικές για λογαριασμό του ΞΕΕ. 

Επισημαίνεται ότι η καταγγελία του ΞΕΕ έρχεται μετά από σειρά επαφών με εθνικές ενώσεις που εκπροσωπούν τον κλάδο της φιλοξενίας σε χώρες όπως η Γερμανία και η Γαλλία, οι οποίες έχουν αντιμετωπίσει με αποφασιστικότητα τις πρακτικές αυτές  αλλά και υπό το φως των νέων δεδομένων που δημιουργεί ο νέος Νόμος για τις ψηφιακές αγορές (Digital Markets Act – DMA) που εγκρίθηκε και τίθεται πλέον σε ισχύ στην Ευρωπαϊκή Ένωση, δικαιώνοντας τη δεκαετή προσπάθεια της HOTREC για συμμόρφωση των ψηφιακών πλατφορμών με ένα καθορισμένο πλαίσιο υποχρεώσεων και απαγορεύσεων. 

Ο Πρόεδρος του ΞΕΕ Αλέξανδρος Βασιλικός σε σχετική δήλωσή του επισημαίνει: «Το μόνο όπλο μας απέναντι στον πληθωρισμό και την ακρίβεια είναι η ανάπτυξη. Προϋπόθεση όμως της ανάπτυξης είναι ο υγιής ανταγωνισμός, ειδικά όταν αναφερόμαστε στον κλάδο της φιλοξενίας, στον οποίο εναποθέτει κάθε χρόνο η χώρα τις ελπίδες της. Για να μπορέσει όμως η φιλοξενία να δώσει αυτά που μπορεί στην οικονομία και την κοινωνία, πρέπει τουλάχιστον να μην υπονομεύεται με αθέμιτους τρόπους. Όταν σχεδιάζουμε μακροπρόθεσμα το βιώσιμο τουριστικό μέλλον της Ελλάδας, δεν μπορεί την ίδια στιγμή να εθελοτυφλούμε μπροστά σε καταχρηστικές και παραπλανητικές πρακτικές και γι’ αυτό ακριβώς προχωρήσαμε στην καταγγελία προς τον Επιτροπή Ανταγωνισμού, ζητώντας τα αυτονόητα». 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Επιτροπή Ανταγωνισμού κτίριο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Προτεραιότητα στις κάθετες συμπράξεις στις αγορές ζωοτροφών από την Επιτροπή Ανταγωνισμού

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα εξετάσει κατά προτεραιότητα υποθέσεις κάθετων συμπράξεων στις αγορές ζωοτροφών για κατοικίδια, αναθέτοντάς τες σε αρμόδιο εισηγητή, στο πλαίσιο της σχετικής αυτεπάγγελτης έρευνας.
Επιτροπή Ανταγωνισμού κτίριο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού στον αγροδιατροφικό τομέα

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού ξεκινά χαρτογράφηση των συνθηκών ανταγωνισμού σε όλα τα στάδια της αλυσίδας τροφίμων, μετά από προηγούμενες έρευνες σε προϊόντα και παράγοντες του κλάδου, όπως γάλα, γιαούρτι και ζωοτροφές.
Επιτροπή Ανταγωνισμού κτίριο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έλεγχοι Επιτροπής Ανταγωνισμού σε παραγωγή και προμήθεια ρεύματος

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού πραγματοποίησε αιφνίδιους ελέγχους σε επιχειρήσεις ενέργειας για πιθανές αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές, εντείνοντας τους ελέγχους για συμπεριφορές που περιορίζουν τον ανταγωνισμό ή αλλοιώνουν τις τιμές.
Ελληνική Βουλή συνεδρίαση
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Νέο νομ/διο για ενιαία Αρχή Ελέγχου Αγοράς και ενίσχυση προστασίας καταναλωτή

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο που συστήνει ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Ελέγχου Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή, ενισχύοντας τους ελεγκτικούς μηχανισμούς και τον ρόλο της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Κατάστημα Public Home
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Υποχρεωτικές οι δεσμεύσεις της PUBLIC μετά από έλεγχο Ανταγωνισμού

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού ενέκρινε και επέβαλε τις δεσμεύσεις της PUBLIC για την κατάργηση όρου «προστασίας τιμής», κρίνοντας ότι η αλλαγή αρκεί για να αρθούν οι ανησυχίες στρέβλωσης του ανταγωνισμού.