ΓΔ: 2112.46 0.57% Τζίρος: 393.59 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Ζευγάρι σε αγορές
Φώτο: Shutterstock

Πρώτο κριτήριο η καλή τιμή και για τα ψώνια των γιορτών

Πιο αποφασισμένοι να αυξήσουν φέτος τις αγορές τους είναι οι καταναλωτές ηλικίας 18 - 34 ετών, σύμφωνα με έρευνα της Capgemini σε δείγμα 6.700 καταναλωτών από Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία, Βρετανία και Ηνωμένες Πολιτείες.

Μπορεί οι Έλληνες να προβαίνουν σε πιο μετρημένες αγορές τα τελευταία χρόνια, αναζητώντας την καλύτερη συσχέτιση τιμής-ποιότητας, ωστόσο, η ελκυστική τιμή ανάγεται στο σημαντικότερο κίνητρο και για την πλειονότητα των καταναλωτών σε Ευρώπη και Αμερική, ειδικά σε ό,τι αφορά στην εορταστική περίοδο που ανοίγεται μπροστά μας, οπότε πραγματοποιείται περί το 30% του ετήσιου τζίρου στο λιανεμπόριο.

Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Capgemini που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 6.700 καταναλωτών από την Γαλλία, τη Γερμανία, την Ισπανία, τη Βρετανία και τις Ηνωμένες Πολιτείες

Σύμφωνα με τους αναλυτές, η ηλικιακή κατηγορία των 18-34 ετών εμφανίζει τον μεγαλύτερο ενθουσιασμό για αγορές, με το 40% να δηλώνει πρόθυμο να ξοδέψει περισσότερα συγκριτικά με πέρσι, στοιχείο πολύτιμο για τους εμπόρους που επιθυμούν να αυξήσουν τον τζίρο τους.

Τι ενδιαφέρει τους νέους καταναλωτές;

Τι ενδιαφέρει όμως αυτήν την κατηγορία των καταναλωτών; Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, μετά την αναζήτηση της καλύτερης τιμής, η ποικιλία και το εύρος των διατιθέμενων προϊόντων αποτελεί σημαντικό παράγοντα επιλογής για το 34% των ερωτηθέντων, ενώ ακολουθεί η ταχύτητα της παράδοσης σε ό,τι αφορά τις αγορές μέσω Διαδικτύου. 

Περαιτέρω, περίπου ένας στους πέντε (22%) στο σύνολο των ερωτηθέντων κι ένας στους τέσσερις (24%) στους νέους ηλικίας 18-24 ετών αναφέρουν το θέμα της βιωσιμότητας ως κριτήριο επιλογής των αγορών τους, τόσο σε σχέση με την ποιότητα όσο και με την συσκευασία. Ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι στο ζήτημα αυτό εμφανίζονται οι Βρετανοί, σε ποσοστό 29%, με τους Αμερικανούς και τους Ισπανούς να εμφανίζονται πιο αδιάφοροι.

Όπως απεδείχθη και κατά την πρόσφατη περίοδο προσφορών που κορυφώθηκε με την Black Friday, τα διαδικτυακά καταστήματα αναμένεται και πάλι να αποσπάσουν τα μεγαλύτερα οφέλη, προσελκύοντας ιδιαίτερα την περιζήτητη ηλικιακή ομάδα των 18-34 ετών, σύμφωνα πάντα με την Capgemini. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι δαπάνες των Αμερικανών αυξήθηκαν κατά 20,2% στο διάστημα μεταξύ της Ημέρας των Ευχαριστιών και της Black Friday, ξεπερνώντας κάθε προσδοκία. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό ότι το 34,5% των 4,2 δισ. δολαρίων που δαπανήθηκαν online το υπό εξέταση διάστημα αφορούσαν σε αγορές μέσα από το κινητό τηλέφωνο.

Οι καταναλωτές ψωνίζουν... διαβασμένοι

Σε κάθε περίπτωση, οι καταναλωτές εμφανίζονται πιο ενημερωμένοι από ποτέ, κάνοντας έρευνα αγοράς από πριν προκειμένου να εντοπίσουν τις πιο δελεαστικές προσφορές. Πάντως, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της McKinsey για την εορταστική περίοδο, οι καταναλωτές εξακολουθούν να εκτιμούν την βοήθεια που μπορεί να τους προσφέρει ένας καλά προετοιμασμένος πωλητής.

Στο σημείο αυτό, οι αναλυτές κάνουν ιδιαίτερη μνεία στην σημασία της προσωποποιημένης εξυπηρέτησης, εκτιμώντας μάλιστα ότι δύναται να τονώσει τις πωλήσεις ενός εμπόρου ακόμη και σε ποσοστό 20%. Είναι χαρακτηριστικό εξάλλου ότι για το 47% των ερωτηθέντων η αναζήτηση του ιδανικού δώρου αποτελεί τον πιο στρεσογόνο παράγοντα της εορταστικής περιόδου, ενώ ακολουθούν οι ουρές στα καταστήματα (38%) και η διαχείριση του διαθέσιμου εισοδήματος (35%) για τις εορταστικές δαπάνες. 

Πρέπει να σημειωθεί τέλος ότι η έρευνα της McKinsey αναδεικνύει και μια σημαντική μερίδα καταναλωτών που δηλώνει μηδενικό διαθέσιμο εισόδημα για εορταστικές αγορές φέτος. Πρόκειται για το 13% των ερωτηθέντων σε Καναδά και Βρετανία, το 12% των Γερμανών και το 10% των Αμερικανών. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σημαίες Αρμενίας Αζερμπαϊτζάν
ΔΙΕΘΝΗ

Αρμενία και Αζερμπαϊτζάν: Πρώτη εμπορική ανταλλαγή μετά από 30 χρόνια

Για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες συγκρούσεων, αζέρικα καύσιμα εισήχθησαν στην Αρμενία, σηματοδοτώντας ένα ιστορικό βήμα προς την ειρήνη, δήλωσε ο υπουργός Οικονομίας, Γκεβόργκ Παπογιάν.
Τζόρτζια Μελόνι Ιταλία
ΔΙΕΘΝΗ

Ιταλία: Έτοιμη να υπογράψει Mercosur αν διασφαλιστούν απαντήσεις αγροτών

Η ιταλική κυβέρνηση δηλώνει ότι είναι έτοιμη να υπογράψει τη συμφωνία με τη Mercosur, μόλις δοθούν οι κατάλληλες απαντήσεις στους αγρότες, οι οποίες εξαρτώνται από αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και αναμένονται σύντομα.
Χριστουγεννιάτικο διακοσμητικό
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αισιοδοξία στο εμπόριο για τα Χριστούγεννα, πάνω από 4,5 δισ. ο τζίρος

Θετικές είναι οι εκτιμήσεις του εμπορικού κόσμου για την εορταστική περίοδο, με το ΕΒΕΠ να προβλέπει τζίρο άνω των 4,5 δισ. ευρώ, ενισχυμένο από το δώρο Χριστουγέννων και τη βελτίωση της απασχόλησης.
Σημαίες Αυστραλίας Κίνας
ΔΙΕΘΝΗ

Κίνα: Διαδικτυακή ενημέρωση για το λιμάνι ελεύθερου εμπορίου Χαϊνάν

Η πολυγλωσση διεθνής πύλη του λιμανιού ελεύθερου εμπορίου Χαϊνάν τέθηκε σε λειτουργία στις 15 Δεκεμβρίου, προσφέροντας πληροφορίες και υπηρεσίες σε επτά γλώσσες για επενδύσεις, εργασία, διαμονή και τουρισμό στη Χαϊνάν.
Εμπορικό πλοίο στη θάλασσα
ΔΙΕΘΝΗ

Τα πλοία Cherry Express μεταφέρουν κεράσια στην Κίνα για την Πρωτοχρονιά

Η Σανγκάη αναμένεται να εισάγει πάνω από 250.000 τόνους κερασιών από Χιλή πριν την Κινεζική Πρωτοχρονιά του 2026, με τα πρώτα «Cherry Express» πλοία να φέρνουν ήδη 216,9 τόνους, σύμφωνα με ανακοίνωση των τελωνείων.
Σημαίες ΗΠΑ Βενεζουέλας
ΔΙΕΘΝΗ

Η Βενεζουέλα απορρίπτει τις «παράλογες απειλές» και τον αποκλεισμό των ΗΠΑ

Η Βενεζουέλα απορρίπτει τη «στρατιωτική απειλή» του Τραμπ, καταδικάζοντας τον πλήρη αποκλεισμό σε πετρελαιοφόρα ως παράλογο μέτρο που πλήττει το ελεύθερο εμπόριο και την ελευθερία ναυσιπλοΐας.