ΓΔ: 2019.25 1.15% Τζίρος: 240.95 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02

Έρχεται νέα επέκταση της Ολυμπίας Οδού μετά τον άξονα Πάτρας – Πύργου

Με την αναμορφωμένη σύμβαση παραχώρησης η κοινοπραξία Ολυμπία Οδός διατηρεί το δικαίωμα να κατασκευάσει την επέκταση μέχρι τον Αλφειό. Άρχισαν τα έργα για να παραδοθεί το 2025 ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος.

Δικαίωμα προαίρεσης για την κατασκευή και διαχείριση του τμήματος Πύργος – Αλφείος, 13 χιλιομέτρων, το οποίο μπορεί να ασκήσει με δική της πρωτοβουλία, έχει η Ολυμπία Οδός η οποία χθες άρχισε και επίσημα τις εργασίες στον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος.

Με την αναμορφωμένη σύμβαση παραχώρησης, ώστε να επανενταχθεί και το τμήμα Πάτρα – Πύργος η Ολυμπία Οδός, στην οποία συμμετέχουν οι εταιρείες Vinci Concessions, Hochtief PPP Solutions, Άκτωρ Παραχωρήσεις, ΑΒΑΞ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, διατηρεί το δικαίωμα τόσο να κατασκευάσει την επέκταση μέχρι τον Αλφειό, αλλά και για το τμήμα Αλφειός – Καλό Νερό – Τσακώνα. Το τελευταίο, μήκους περίπου 76 χιλιομέτρων, είναι δύσκολο να υλοποιηθεί, τόσο για λόγους κυκλοφορίας, όσο και για περιβαλλοντικούς.

Χθες, κατά τη διάρκεια της τελετής έναρξης των εργασιών κατασκευής του τμήματος Πάτρα – Πύργος, που έγινε από τον πρωθυπουργό Κυρ. Μητσοτάκη, έγινε γνωστό πως οι εργασίες στον άξονα των 75 χιλιομέτρων θα ολοκληρωθούν στο σύνολό τους μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2025. Το πρώτο τμήμα θα έχει, όμως, παραδοθεί από το τέλος του 2024.

Τα συνολικά διόδια που θα καταβάλλουν οι οδηγοί θα είναι 4,2 ευρώ αλλά θα υπάρχει και δυνατότητα χιλιομετρικής χρέωσης μέσω του πομποδέκτη και του συστήματος που ήδη εφαρμόζει η Ολυμπία Οδός σε τμήμα του άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα. Επιπλέον οι κάτοικοι της περιοχής, οι άνθρωποι με ειδικές ανάγκες, κ.α. θα έχουν διαφορετική ή μηδενική χρέωση.

Στη νέα σύμβαση παραχώρησης, όπως είπε χθες και ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, προβλέπεται πως η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου για το τμήμα Πάτρα – Πύργος φτάνει τα 216,7 εκατ. ευρώ. Η Ολυμπία Οδός θα καταβάλλει άλλα 116 εκατ. ευρώ, τα 106 εκατ. από τα οποία αφορούν νέο τραπεζικό δανεισμό. Η αναμορφωμένη σύμβαση προβλέπει και παράταση της διάρκειας παραχώρησης κατά περίπου πέντε χρόνια.

Χθες υπήρξε πόλεμος ανακοινώσεων μεταξύ κυβέρνησης και ΣΥΡΙΖΑ για το έργο του άξονα Πάτρα – Πύργος που σχεδιαζόταν εδώ και 15 χρόνια χωρίς να υλοποιείται. Μάλιστα επί ΣΥΡΙΖΑ ο άξονας κόπηκε σε οκτώ ξεχωριστές εργολαβίες, οι τέσσερις από τις οποίες ανατέθηκαν στον όμιλο Χρ. Καλογρίτσα. Στην πορεία αποκαλύφθηκε πως ο τελευταίος δεν μπορεί να τις υλοποιήσει, ενώ προβλήματα υπήρχαν και σε κάποιες άλλες.

Τελικά η σημερινή ηγεσία του υπουργείου Υποδομών ακύρωσε την προηγούμενη διαδικασία και έπειτα από διετή διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το έργο επανεντάχθηκε στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού. Είχε βγει από την αρχική σύμβαση (του 2008) το 2013 στο πλαίσιο της γνωστής «επανεκκίνησης» των έργων στους οδικούς άξονες.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

odos_pyrgos
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα τρία σενάρια και τα δύο "αγκάθια" στον δρόμο του άξονα Πύργος - Τσακώνα

Η κυβέρνηση αναζητεί φόρμουλα χρηματοδότησης και ψάχνει εναλλακτική χάραξη για την περιοχή του Καϊάφα, με τρία σενάρια στο τραπέζι. Ερωτήματα για χρηματοδότηση του έργου που μπορεί να φτάσει το 1 δισ. ευρώ και θα κρίνει το μέλλον της Ολυμπίας Οδού.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Aνάσα στο κυκλοφοριακό χάος της Δ. Αττικής θα δώσει ο τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά

Στην τελική ευθεία η προκήρυξη του κόμβου Σκαραμαγκά, μετά από 20 χρόνια καθυστερήσεων. Το έργο θα αποσυμφορήσει τη Δυτική Αττική από εκατοντάδες φορτηγά βελτιώνοντας την κυκλοφοριακή ροή από και προς Ασπρόπυργο, Θριάσιο, Σχιστό και Πειραιά.
Κυριάκος Μητσοτάκης
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

«Γκάζια» Μητσοτάκη στους εργολάβους, τα νεόδμητα που τρέχουν με 100% και το ΚΕΠΕ

Πρόσω ολοταχώς για να μην χαθούν οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης, με +100% έτρεξαν στη 10ετία οι τιμές των νεόδμητων διαμερισμάτων, ο καθηγητής Πετράκης στο ΚΕΠΕ, οι φιλοδοξίες της ΕΚΤΕΡ και πάλι μαζί Ελλάδα - Κύπρος για το καλώδιο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κατασκευές: Το Ταμείο Ανάκαμψης τελειώνει, οι εθνικοί πόροι δεν φτάνουν

Ο κατασκευαστικός κλάδος ανησυχεί και αναζητά νέα χρηματοδοτικά εργαλεία με μεγαλύτερη συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων καθώς το Ταμείο Ανάκαμψης οδεύει προς ολοκλήρωση και οι εθνικοί πόροι δεν φτάνουν.
Δρόμος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανάσα στους οδηγούς από την διπλή έξοδο στον κόμβο Μεταμόρφωσης Αττικής Οδού

Εντός του 2026 θα ολοκληρωθούν οι εργασίες για τη δεύτερη έξοδο στον κόμβο Μεταμόρφωσης, χωρίς επίπτωση στα διόδια της Αττικής Οδού. Ξεκινά εντός Οκτωβρίου ο διαγωνισμός για τον τριπλό κόμβο Σκαραμαγκά.