ΓΔ: 2104.21 -0.08% Τζίρος: 165.04 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Φωτο: ΑΠΕ

Έρχονται 20 διαγωνισμοί έργων ΣΔΙΤ ύψους 4 δισ. ευρώ μέσα στο 2022

Ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης τονίζει ότι αναπτυξιακό πλάνο του υπουργείου για τον κατασκευαστικό κλάδο αλλάζει σελίδα στη χώρα. Τα έργα ΣΔΙΤ θα καλύπτουν ευρύ φάσμα αναγκών για τις τοπικές κοινωνίες.

Ανεβάζει ταχύτητες το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών φέρνοντας, μέσα στο 2022, 20 διαγωνισμούς έργων ΣΔΙΤ της τάξεως των 4 δισ. ευρώ.

Όπως σημειώνει ο υφυπουργός Υποδομών στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, με άρθρο του στο περιοδικό Εργοληπτικόν Βήμα το αναπτυξιακό πλάνο του υπουργείου για τον κατασκευαστικό κλάδο αλλάζει σελίδα στη χώρα.

Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, τα έργα αυτά θα καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα αναγκών για τις τοπικές κοινωνίες έχοντας ως στρατηγική την προώθηση της αναπτυξιακής διάστασης.

Στην πρώτη δεκάδα έργων ΣΔΙΤ ανάμεσα στα άλλα ανήκουν και τα δύο μεγάλα έργα ύδρευσης, όπως το Φράγμα Χαβρία, έργο το οποίο θα καλύψει τις υδρευτικές ανάγκες του 33% των συνολικών αναγκών της Χαλκιδικής καθώς και η αναβάθμιση του Εξωτερικού Υδροδοτικού Συστήματος της ΕΥΔΑΠ. Παράλληλα, σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη επίκειται η δημοπράτηση επιπλέον 10 έργων που βρίσκονται σε φάση ωρίμανσης για τα οποία η στόχευση είναι να δημοπρατηθούν το αργότερο εντός του Α’ τριμήνου του 2022.

Απαντώντας σε επικρίσεις για την επιλογή των ΣΔΙΤ για την υλοποίηση των έργων, ο υφυπουργός τονίζει ότι η πρόκριση του σχεδιασμού και της υλοποίησης έργων ΣΔΙΤ διαθέτει μια σειρά πλεονεκτημάτων: «Μέσω των ΣΔΙΤ τα έργα γίνονται εντός αυστηρών χρονοδιαγραμμάτων με το τελικό κόστος να είναι το μικρότερο δυνατό. Σε αυτό πρέπει να συνυπολογίσουμε την ένταξη ρητρών συντήρησης των έργων καθώς και της άψογης λειτουργίας των παραδοτέων, διδασκόμενοι από τα λάθη των προηγούμενων δεκαετιών όπου υλοποιημένα έργα αφέθηκαν τα επόμενα χρόνια ασυντήρητα και πλέον μη λειτουργικά. Τα παραπάνω είναι η καλύτερη απάντηση σε όσους, μετά από χρόνια αδράνειας, αντιστρατεύονται την επιλογή των ΣΔΙΤ, γυρνώντας την πλάτη στις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας» τονίζει ο υφυπουργός.

«Χωρίς τις προκαταλήψεις του παρελθόντος και τη δαιμονοποίηση του ρόλου του ιδιωτικού τομέα, τα τελευταία δυο χρόνια προχωρήσαμε με εντατικούς ρυθμούς στη συμβασιοποίηση έργων ΣΔΙΤ που θεωρούνταν “στοιχειωμένα”. Συμπληρώνοντας το παζλ των υποδομών της χώρας, δημιουργήσαμε έναν ενιαίο σχεδιασμό, αφήνοντας τη νοοτροπία της αποσπασματικότητας της προηγούμενης κυβέρνησης στο παρελθόν» συμπληρώνει ο κ. Καραγιάννης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ανάπτυξη πράσινων επενδύσεων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΤΜΕΔΕ: Διορθώσεις στην «πράσινη» ανάπτυξη μέσω χρηματοδότησης και ασφάλισης

Στο συνέδριο του ΤΜΕΔΕ συζητήθηκε πώς η κλιματική κρίση επηρεάζει ESG επενδύσεις, πράσινα ομόλογα και ασφάλειες. Στην Ευρώπη 1 στα 5 κεφάλαια επενδύει με ESG κριτήρια και καταγράφεται άνθιση στα πράσινα ομόλογα, τάσεις που αγγίζουν και την Ελλάδα.
Έργα, Κατασκευές
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΑΚΤΩΡ: Προχωρούν οι εργασίες στον Οδικό Άξονα της ΝΔ Πελοποννήσου

Ο Όμιλος AKTOR εντατικοποιεί τις εργασίες στον οδικό άξονα Καλαμάτα–Ριζόμυλος–Πύλος–Μεθώνη, με πρόοδο σε γέφυρες, διαβάσεις και τεχνικά έργα, σε ένα έργο 239,2 εκατ. ευρώ που θα ενισχύσει την ανάπτυξη της περιοχής.