ΓΔ: 2097.22 0.06% Τζίρος: 194.25 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04
πλοίο εμπορευματοκιβωτίων
Εμπορικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διασχίζει ανοιχτή θάλασσα.

Ανησυχία στη ναυτιλία από αυξημένα περιστατικά πυρκαγιών σε φορτηγά πλοία

Η αύξηση πυρκαγιών το 2025 σε φορτηγά πλοία διεθνώς εντείνει τις ανησυχίες για τη ναυτιλιακή ασφάλεια. Έκκληση για ενίσχυση των ελληνικών λιμανιών με πιστοποιημένα ρυμουλκά πυρόσβεσης.

Σειρά σοβαρών περιστατικών πυρκαγιών που σημειώθηκαν το 2025 σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και οχημάτων, στον Ινδικό Ωκεανό, στη Βόρεια Θάλασσα, στη Μάγχη,  στην Ερυθρά Θάλασσα και  στη Δυτική Αφρική, επαναφέρουν στο προσκήνιο τις ανησυχίες για την ασφάλεια στη ναυτιλία και τους κινδύνους που προκύπτουν από τη μεταφορά επικίνδυνων φορτίων.

Σχολιάζοντας τις εξελίξεις, ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών και Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων, Παύλος Ξηραδάκης, τόνισε ότι η νέα πραγματικότητα καταρρίπτει τη λανθασμένη εντύπωση πως τα δεξαμενόπλοια πετρελαίου και φυσικού αερίου είναι εξ ορισμού τα πιο επικίνδυνα. 

Παράλληλα, υπογράμμισε την ανάγκη τα ελληνικά λιμάνια -πολλά εκ των οποίων στερούνται ακόμη και βασικού δικτύου πυρόσβεσης- να θωρακιστούν μέσω Κανονισμών ρυμούλκησης που θα διασφαλίζουν τη χρήση ρυμουλκών με πιστοποιημένη ικανότητα πυρόσβεσης, ικανών να αντιμετωπίσουν άμεσα τέτοια συμβάντα, προστατεύοντας ζωές, περιβάλλον, πλοία και λιμενικές εγκαταστάσεις.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αντόνιο Γκουτέρες ΟΗΕ
ΔΙΕΘΝΗ

Καταδικάζει τις νέες επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα ο Γκουντέρες

Ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ, μέσω του Εκπροσώπου του Στεφάν Ντουζαρίκ, καταδίκασε έντονα την επανέναρξη των επιθέσεων των Χούθι σε εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, ιδίως μεταξύ 6 και 8 Ιουλίου 2025.
Διώρυγα του Σουέζ πλοία
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ραγδαίες αλλαγές στη ναυτιλία: Αβεβαιότητα σε ασφάλιση, δρομολόγια και επενδύσεις

Η παγκόσμια ναυτιλία δοκιμάζεται από έντονες πιέσεις λόγω της αστάθειας στην Ερυθρά Θάλασσα, της μειωμένης ζήτησης και των γεωπολιτικών αλλαγών, που κλονίζουν τις ισορροπίες του κλάδου.