Στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου πρόκειται να ιδρυθεί μία σύγχρονη και ολοκληρωμένη ψηφιακή πλατφόρμα, υπό τον τίτλο «Ψηφιακή Ακαδημία Καταναλωτή».
Η νέα αυτή πρωτοβουλία στοχεύει στη δημιουργία ενός κόμβου ενημέρωσης και εκπαίδευσης, που θα θωρακίσει ουσιαστικά τους καταναλωτές έναντι αθέμιτων εμπορικών πρακτικών.
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της πρόθεσης χρηματοδότησης, που δημοσιεύτηκε από το Υπουργείο Ανάπτυξης στη «Διαύγεια», βασικός στόχος της «Ψηφιακής Ακαδημίας Καταναλωτή» είναι η ενίσχυση της ενημέρωσης σχετικά με τα νομοθετικά δικαιώματα που απολαμβάνουν οι καταναλωτές.
Η πλατφόρμα θα συνεισφέρει στην προληπτική προστασία τους πριν από οποιαδήποτε αγοραστική συναλλαγή αγαθών ή υπηρεσιών, παρέχοντας τα απαραίτητα εφόδια ώστε να αποφύγουν πιθανές παγίδες ή μη νόμιμες εμπορικές τακτικές.
Η λειτουργία της Ακαδημίας Καταναλωτή θα συνοδεύεται από εκτεταμένο ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο. Επιπλέον, θα αναπτυχθούν στοχευμένες δράσεις, καθώς και μία πρακτική εργαλειοθήκη για την άμεση υποστήριξη των καταναλωτών, τη στιγμή που λαμβάνουν κρίσιμες αποφάσεις αγοράς.
Η πρόθεση χρηματοδότησης αφορά την υποβολή σχετικής πρότασης στο «Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Ανάπτυξης – Δράση: Στήριξη του Εμπορίου και Προστασία Καταναλωτή».
Η πρωτοβουλία εντάσσεται στον Άξονα Προτεραιότητας 1.6, ο οποίος καλύπτει κρίσιμες πτυχές, όπως η ηλεκτρονική διακυβέρνηση, οι ηλεκτρονικές δημόσιες συμβάσεις, η ηλεκτρονική μάθηση και η διεύρυνση της ψηφιακής ένταξης.
Το έργο τιτλοφορείται «Δημιουργία ψηφιακής Ακαδημίας Καταναλωτή», με την προθεσμία επιλεξιμότητας δαπανών να ολοκληρώνεται στις 31 Δεκεμβρίου