Η ανάδειξη της Ελλάδας ως χώρας με βιώσιμους και αυθεντικούς προορισμούς, ικανά να προσφέρουν πλούσιες εμπειρίες στη φύση, τέθηκε στο επίκεντρο σε πρόσφατη εκδήλωση στο Λονδίνο από την Υπηρεσία ΕΟΤ Ηνωμένου Βασιλείου & Ιρλανδίας.
Η παρουσίαση, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ετήσιας "AITO Summer Press Soirée", συγκέντρωσε το ενδιαφέρον διακεκριμένων επαγγελματιών του τουριστικού κλάδου αλλά και εκπροσώπων κορυφαίων βρετανικών Μέσων Ενημέρωσης.
Η AITO (Ένωση Ανεξάρτητων Tour Operators Ηνωμένου Βασιλείου) αποτελεί πρότυπο για τον τομέα του εξειδικευμένου τουρισμού, με δραστηριότητες που εστιάζουν σε υψηλής ποιότητας πακέτα διακοπών, προσανατολισμό στην εξυπηρέτηση και έμφαση στην εξατομίκευση των παρεχόμενων εμπειριών.
Μέσω συνεδρίων και ειδικών εκδηλώσεων, η Ένωση διαμορφώνει διαύλους επικοινωνίας μεταξύ των μελών της, κορυφαίων τουριστικών φορέων και των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Ηνωμένου Βασιλείου.
Η φετινή "AITO Summer Press Soirée" πραγματοποιήθηκε στις 8 Ιουλίου 2025 στο Λονδίνο και σημείωσε υψηλή προσέλευση, με περίπου 90 δημοσιογράφους, αρχισυντάκτες και επαγγελματίες του τύπου.
Μεταξύ αυτών βρέθηκαν εκπρόσωποι ισχυρών τίτλων όπως The Times, The Sun, The Observer, Daily Mail, National Geographic Traveller, Travel Weekly και άλλων μέσων αναφοράς στον τουριστικό τομέα.
Όπως ανακοινώθηκε, η παρουσία τόσων εκπροσώπων της βρετανικής τουριστικής δημοσιογραφίας συνέβαλε καθοριστικά στην ανάπτυξη συνεργασιών μεταξύ Tour Operators, Εθνικών Οργανισμών Τουρισμού και επαγγελματιών της ενημέρωσης, ενισχύοντας περαιτέρω τη δικτύωση εντός του κλάδου.
Τον ελληνικό τουρισμό εκπροσώπησε η Προϊσταμένη της Υπηρεσίας ΕΟΤ Ηνωμένου Βασιλείου & Ιρλανδίας, Ελένη Σκαρβέλη. Στις παρεμβάσεις της επισήμανε τις μακροπρόθεσμες προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής για το μεσογειακό περιβάλλον, ενώ αναγνώρισε τη σταδιακή στροφή της τουριστικής αγοράς προς εναλλακτικούς προορισμούς που συνδυάζουν μοναδική φύση και αυθεντικότητα.
Η κυρία Σκαρβέλη παρουσίασε χαρακτηριστικά παραδείγματα βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης, όπως καταδυτικές διακοπές στην Αλόννησο, αναρρίχηση στην Κάλυμνο, birdwatching στο Δέλτα του Έβρου, ποδηλατικές διαδρομές στη Νάξο και περιπατητικές εμπειρίες στη Χάλκη, επισημαίνοντας τις δυνατότητες που προσφέρουν στη διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος της χώρας.
Στο περιθώριο της εκδήλωσης, δρομολογήθηκαν δημοσιογραφικά ταξίδια εξοικείωσης (press trips) προς την Κέα, με στόχο την περαιτέρω προβολή λιγότερο προβεβλημένων ελληνικών προορισμών.
Παράλληλα, συζητήθηκαν νέες συνεργασίες με Tour Operators που έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη Θεσσαλονίκη, ως στρατηγικό κόμβο για την προώθηση τουριστικών πακέτων στη Βόρεια Ελλάδα και την ενίσχυση της ελληνικής τουριστικής παρουσίας στο Ηνωμένο Βασίλειο.