Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα εξακολουθούν να ενισχύουν τη δυναμική των υβριδικών τεχνολογιών, καταγράφοντας εντυπωσιακή αύξηση και τον Ιούνιο. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, σχεδόν ένα στα δύο καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν τον προηγούμενο μήνα στη χώρα διέθετε υβριδικό σύστημα κίνησης.
Το ποσοστό αυτό σημείωσε άνοδο κατά 3,3% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, φτάνοντας το 48,4% στο πρώτο εξάμηνο του 2024 – σημαντικά υψηλότερα από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου καταγράφεται 35,1%.
Σημαντική πορεία σημειώνουν και τα plug-in υβριδικά οχήματα, τα οποία προσφέρουν πλέον αυτονομία ικανή να καλύψει πλήρως τις καθημερινές μετακινήσεις με χρήση μόνο ηλεκτρικής ενέργειας.
Παράλληλα, η συγκεκριμένη κατηγορία λειτουργεί ως «γέφυρα προς την ηλεκτροκίνηση», επιτρέποντας στις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώνουν δραστικά τις εκπομπές ρύπων και να περιορίζουν τον κίνδυνο οικονομικών κυρώσεων λόγω υπέρβασης των ευρωπαϊκών ορίων.
Παρά την αναμονή για το νέο πρόγραμμα «κινούμαι ηλεκτρικά», συνεχίστηκε η αυξητική τάση και στις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Τον Ιούνιο, το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων ανήλθε σε 5,9%, με τον μέσο όρο του πρώτου εξαμήνου να διαμορφώνεται στο 5,5%.
Παρά τη θετική αυτή εξέλιξη, η Ελλάδα υπολείπεται σημαντικά του ευρωπαϊκού μέσου όρου, που φτάνει στο 15,4%.
Συνεχής άνοδος παρατηρείται επίσης στην κατηγορία των αυτοκινήτων διπλού καυσίμου (βενζίνη-LPG), κυρίως από τις Renault και Dacia. Τον Ιούνιο, το μερίδιό τους ανήλθε σε 4,3%, ενώ στο πρώτο εξάμηνο βρίσκεται στο 2,9%, αρκετά κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 3,3%.
Αντίθετα, τα παραδοσιακά βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα συνέχισαν την πτωτική τους πορεία. Συγκεκριμένα, το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων μειώθηκε κατά 4,9% τον Ιούνιο, ενώ τα πετρελαιοκίνητα υποχώρησαν ακόμη περισσότερο, κατά 5,3%. Έτσι, τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα κατέχουν πλέον το 32,1% της αγοράς και τα πετρελαιοκίνητα μόλις το 2%.
Η κατηγορία Β –γνωστή για τα μικρομεσαία οχήματα– παραμένει η αγαπημένη επιλογή των Ελλήνων καταναλωτών, καθώς το 55,5% των νέων ταξινομήσεων ανήκει σε αυτήν. Εξαιρετικά δυναμική είναι η παρουσία των SUV που κάλυψαν το 31,1% στο συγκεκριμένο τμήμα της αγοράς.
Η αμέσως επόμενη κατηγορία σε προτιμήσεις είναι η κατηγορία C με μερίδιο 22,2%, εκ των οποίων τα SUV αντιπροσωπεύουν το 17,3%. Τέλος, η κατηγορία Α διατηρεί σταθερό μερίδιο 11,5%, με τα SUV να κατευθύνουν το 2,4% των σχετικών πωλήσεων.