ΓΔ: 1948.46 -1.11% Τζίρος: 20.08 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:04:33
Τεχνητή νοημοσύνη λιανεμπόριου
Πώς το κείμενο στο e-shop αυξάνει τις πωλήσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Νέα εποχή «έξυπνου» λιανεμπορίου με εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης

Η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει ριζικά το retail, από την εμπειρία του καταναλωτή μέχρι τα logistics. Πώς ελληνικές startups καινοτομούν με τη στήριξη της Nestle.

Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) έχει αρχίσει να μετασχηματίζει και λιανεμπόριο, επαναπροσδιορίζοντας τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις λειτουργούν, αλληλεπιδρούν με τους καταναλωτές και λαμβάνουν αποφάσεις. Από την προσωποποιημένη εμπειρία αγορών μέχρι τη βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας, οι αλλαγές που φέρνει η AI είναι εκτενείς και διαρκώς εξελισσόμενες.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της ελληνικής εταιρείας Happy Online, που το τελευταίο διάστημα έχει φτιάξει για τον κλάδο του ελληνικού retail  πάνω από 30 μικροεφαρμογές. 

Κατά την παρουσίαση του προγράμματος Ignite Ideas της Nestle Ελλάς, που εστιάζει στην ενίσχυση και προβολή καινοτόμων ιδεών, αναδείχθηκε ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης στη διαμόρφωση του μέλλοντος του retail. Όπως υπογράμμισε ο Νίκος Πράπας, Head of Corporate Sales GR/CY/AL της Nestlé Hellas SA, η τεχνητή νοημοσύνη υπόσχεται να κάνει το retail πιο συναρπαστικό, προβλέψιμο, έξυπνο και προσωποκεντρικό. 

Μάλιστα, όπως σημείωσε, με τις εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης θα γίνει πιο απολαυστικό το ταξίδι των αγοραστών είτε στα φυσικά ή στα ηλεκτρονικά καταστήματα.

Και φυσικά πιο προβλέψιμο, γιατί μέσω των διάφορων εφαρμογών οι εταιρείες θα γνωρίζουν καλύτερα τι ακριβώς θέλουν οι καταναλωτές και πώς να τους το προσφέρουν, ενώ θα έχουν πιο προσωποποιημένες προσφορές. 

Ένας άλλος τομέα του retail όπου θα βοηθήσει η τεχνητή νοημοσύνη είναι τα logistics, καθώς οι εταιρείες θα μπορούν να προβλέπουν τις πωλήσεις και τα αποθέματα.

Ένα εντυπωσιακό παράδειγμα αποτελεί η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Coles στην Αυστραλία, η οποία παρουσίασε τα Smart Trolleys – «έξυπνα καρότσια» εξοπλισμένα με οθόνες αφής, αισθητήρες βάρους και τεχνολογία αιχμής που αναγνωρίζει τα προϊόντα, ενημερώνει για προσφορές και καθοδηγεί τον καταναλωτή εντός του καταστήματος.  

Ο Δημήτρης Δημακόπουλος, CEO της εταιρείας Ηappy Οnline επισήμανε ότι το καλό με την ΑΙ είναι ότι μπορεί να μπει σε κάθε κομμάτι της επιχείρησης και να το βελτιώσει. Επίσης μπορεί να κάνει πράγματα που οι άνθρωποι βαριούνται να κάνουν όπως το να καταχωρούν τιμολόγια. Το ΑΙ ήρθε για να δείξει μια καλύτερη ποιότητα ζωής, να κάνει τόσο τη ζωή του retailer όσο και του χρήστη της ΑΙ πολύ καλύτερη.  

Ο Χάρης Θεοδωριδης CEO της Last Mily αναφέρθηκε στον σκοπό της πλατφόρμας που έχουν φτιάξει που λειτουργεί ήδη με AI. Οι σκοποί, όπως είπε, είναι δύο. Ο πρώτος είναι η μείωση του κόστους της παράδοσης και ο δεύτερος είναι η μείωση των ρύπων της παράδοσης.

Η Nestle και το Ignite Ideas

Το Πρόγραμμα Ignite Ideas που παρουσιάστηκε χθες από τη Nestle Ελλάς υλοποιείται για 4η φορά (από το 2018) σε συνεργασία με το Κέντρο Επιχειρηματικότητας & Καινοτομίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ACE) και προσφέρει σε νεοφυείς επιχειρήσεις και νέους το κατάλληλο περιβάλλον για να αναπτύξουν και  να προωθήσουν τις καινοτόμες ιδέες τους, αξιοποιώντας την εμπειρία, την καθοδήγηση και τη γνώση επιχειρηματικών φορέων. 

Μέσα από το πρόγραμμα, ανοίγονται νέοι δρόμοι για τη δημιουργία λύσεων που συμβάλλουν σε ένα καλύτερο και πιο βιώσιμο μέλλον για όλους.

Οι εταιρείες που έφτασαν στην τελική φάση του τέταρτου κύκλου του προγράμματος είναι οι:

  • Access4all | παροχή ενός συνόλου υπηρεσιών με στόχο την ενίσχυση της προσβασιμότητας και τη βελτίωση της εμπειρίας για ανθρώπους με αναπηρία.
  • esi-tools & is.predicted | παροχή στατιστικής, οικονομετρικής και μηχανικής μάθησης για τον εντοπισμό εξατομικευμένων λύσεων προγνωστικής μοντελοποίησης καθώς και ανάλυση δεδομένων για την ανακάλυψη και την πρόβλεψη συμπεριφορών, τάσεων και κρυμμένων μοτίβων.
  • Redefine | βιώσιμη διαχείριση των απορριπτόμενων γυάλινων φιαλών με την ανάκτηση της άμμου από την οποία κατασκευάστηκαν.
  • SentiGeek | ανάλυση δεδομένων σχετικά με την εμπειρία του πελάτη μέσα από τεχνολογία ΑΙ και παροχή των αποτελεσμάτων στις επιχειρήσεις.
  • Turn it Green | εφαρμογή που βοηθά τους χρήστες να μειώσουν το ανθρακικό τους αποτύπωμα και να κατανοήσουν καλύτερα το κλίμα.

Όπως τόνισε η καθηγήτρια στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, κ. Αικ. Πραματάρη, ανοίγει ο δρόμος και δημιουργούνται ευκαιρίες για τις νέες εταιρείες και μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα και γενικότερα. Χαρακτηριστικό είναι ότι τα venture capital που έχουν δράση στην Ελλάδα αναζητώντας επενδυτικές ευκαιρίες σε νεοφυείς επιχειρήσεις, πλέον ανέρχονται σε 35, όταν πριν μερικά χρόνια ήταν μόλις δύο ή τρία.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ