ΓΔ: 2011.41 -1.32% Τζίρος: 234.01 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:05
super-market-5%

«Τρώνε» τα κέρδη των σούπερ μάρκετ οι εισαγόμενες ανατιμήσεις

Οι πιέσεις Θεοδωρικάκου για απορρόφηση των αυξήσεων προκαλούν ανησυχίες ακόμη και για πέρασμα αλυσίδων σε ζημιές, καθώς το περιθώριο κέρδους είναι μόλις 1,8%.

Ανησυχίες για τις επιπτώσεις στα ήδη ισχνά περιθώρια κέρδους των σούπερ μάρκετ από την απορρόφηση διεθνών ανατιμήσεων σε βασικά αγαθά εκφράζουν στελέχη του κλάδου, τονίζοντας ότι είναι ορατός ο κίνδυνος να περάσουν αλυσίδες οργανωμένου λιανεμπορίου σε ζημιές.

Δύο ημέρες μετά τη συνάντηση εκπροσώπων της εφοδιαστικής αλυσίδας και του υπουργού Ανάπτυξης Τάκη Θεοδωρικάκου, η αγορά βρίσκεται σε αναταραχή, καθώς ο υπουργός ζήτησε από τα σούπερ μάρκετ και τη βιομηχανία τροφίμων να συνεχίσουν να βάζουν «πλάτη», ώστε ο πληθωρισμός να διατηρηθεί σε μηδενικά επίπεδα στα τρόφιμα αλλά και στα βασικά είδη πρώτης ανάγκης. 

«Έχουμε πετύχει να έχουμε τον μικρότερο πληθωρισμό τροφίμων απ' όλες τις χώρες της ευρωζώνης. Και επειδή μας ενδιαφέρει αυτή η προσπάθεια να συνεχίσει να έχει αποτελέσματα, απευθυνόμαστε στην αγορά και πιέζουμε με όλους τους τρόπους οι πληθωριστικές πιέσεις που παρατηρούνται διεθνώς να μην περάσουν -όσο γίνεται- στην ελληνική αγορά. Να απορροφηθούν απ' όλο τον χώρο των σούπερ μάρκετ, της βιομηχανίας τροφίμων και των πολυεθνικών, με μείωση του μεσοσταθμικού τους κέρδους», τόνισε ο υπουργός.

Όλα αυτά την στιγμή που το κόστος εισαγόμενων ειδών, όπως το κακάο, ο καφές, οι χυμοί - κυρίως του πορτοκαλιού - και το μοσχαρίσιο κρέας έχει ήδη ανέβει σε υψηλά επίπεδα,  επηρεάζοντας την παραγωγή και κατ’ επέκταση τις τιμές μιας πολύ μεγάλης ομάδας προϊόντων.

Όπως τόνισαν στο BD στελέχη του κλάδου των σούπερ μάρκετ, «αυτό που μπορούν να κάνουν οι αλυσίδες των σούπερ μάρκετ το κάνουν και θα το κάνουν, όχι επειδή το ζητά ο υπουργός αλλά γιατί το χρειάζεται ο Έλληνας καταναλωτής και πρέπει να δώσουν δυνατότητα στον καταναλωτή είτε με προϊόντα χαμηλότερης τιμής είτε με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας να ικανοποιήσει τις ανάγκες του».

Όμως δεν είναι απεριόριστη αυτή η δυνατότητα. «Επομένως αν δεν βοηθήσει και το διεθνές περιβάλλον», όπως σημειώνουν, «θα είναι πάρα πολύ δύσκολο ίσως και αδύνατο»

Υπενθυμίζεται ότι τον Ιανουάριο ο πληθωρισμός στην Ελλάδα ήταν 0,1% στα τρόφιμα, όταν στην Ευρώπη ήταν 2,6% και στην Αμερική ήταν 3,5%. 

Βασικό πρόβλημα των επιχειρήσεων αυτήν την στιγμή είναι ότι λόγω της κλιματικής κρίσης κάποια προϊόντα βρίσκονται ήδη σε μία πίεση διεθνώς, ενώ οι τιμές της ενέργειας έχουν πάρει πάλι την ανιούσα. Παράλληλα υπάρχει μία μεγάλη πίεση στη λειτουργία των επιχειρήσεων όσον αφορά το εργασιακό κόστος.  Όλα αυτά, όπως επισημαίνουν στελέχη του οργανωμένου λιανεμπορίου, δυσκολεύουν πάρα πολύ αυτό που ζήτησε ο υπουργός Ανάπτυξης και κατ' επέκταση η κυβέρνηση.

Όπως επισήμαναν, τα σούπερ μάρκετ έχουν καθαρό περιθώριο κέρδους μόλις 1,8%, οπότε συμπιέζοντας και άλλο το περιθώριό τους υπάρχει ο φόβος να γυρίσουν ζημιογόνες οι αλυσίδες. Στελέχη του λιανεμπορίου σημειώνουν, τέλος, ότι τα σούπερ μάρκετ δεν θα μπορούν να κάνουν πολλά αν οι προμηθευτές αυξήσουν τις τιμές.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Διάδρομος σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χωρίς βασικά προϊόντα διατροφής η λίστα με τις μειώσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ

Απογοητευμένοι οι καταναλωτές διαπιστώνουν ότι βασικά αγαθά όπως ελαιόλαδο, φρούτα, λαχανικά και κρέας απουσιάζουν από τη λίστα των 2.000 προϊόντων με μειωμένη τιμή στα σούπερ μάρκετ. Στους 1.356 οι κωδικοί ιδιωτικής ετικέτας.
super-market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ένωση Σούπερ Μάρκετ: Τι ισχύει με τα 2.000 προϊόντα με μειωμένη τιμή

Οι κωδικοί που συμπεριλαμβάνονται στην πρωτοβουλία και οι οποίοι θα έχουν μειωμένη τιμή, θα εμφανίζονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα, ως το τέλος του χρόνου.
Τάκης Θεοδωρικάκος ομιλία
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θεοδωρικάκος: Μείωση 8% σε 2.000 προϊόντα στο πλαίσιο συγκράτησης τιμών

Ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος ανακοίνωσε μείωση τιμών 8% σε πάνω από 2.000 προϊόντα, στο πλαίσιο συνεργασίας κυβέρνησης, σούπερ μάρκετ και προμηθευτών για στήριξη των καταναλωτών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύριο η λίστα των 1.000 προϊόντων με μειωμένες τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Μέχρι στιγμής η λίστα περιλαμβάνει πάνω από 400 επώνυμα προϊόντα και 400 ιδιωτικής ετικέτας. Συμμετέχουν πάνω από 50 εταιρείες. Σταθεροποίησε τις τιμές στα σούπερ μάρκετ ο Κώδικας Δεοντολογία.