ΓΔ: 1955.83 -0.74% Τζίρος: 205.99 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Μπουκάλι κρασί αμπελώνας
Φώτο: Shutterstock

Έκκληση για εντατικοποίηση των ελέγχων για «ελληνοποιημένα» κρασιά

Όπως αναφέρει ο ΚΕΟΣΟΕ, η μικρή ελληνική παραγωγή φέτος θα ανοίξει τον δρόμο για εισαγωγές από άλλες χώρες οι οποίοι θα διατεθούν ως « ευρωπαϊκής ή ελληνικής προέλευσης».

Αύξηση των ελέγχων, πάταξη της αισχροκέρδειας και τις παραοικονομίας αλλά και της παραπλάνησης του καταναλωτή από τις «ελληνοποιήσεις» των εισαγόμενων οίνων ζητούν με ανακοίνωσή τους παραγωγικοί φορείς του αμπελοοινικού.

Όπως αναφέρει ο Κλαδικός Εθνικός Αγροτικός Συνεταιρισμός Αμπελοοινικών Προϊόντων (ΚΕΟΣΟΕ) λόγω της αναμενόμενης μικρής ελληνικής παραγωγής οίνου θα ξεκινήσουν οι εισαγωγές οίνων «κυρίως από Ιταλία με κατεύθυνση την εγχώρια αγορά και τη διάθεσή τους ως οίνων με ελληνική προέλευση».

Οι χαμηλές τιμές με τις οποίες παραδίδονται στα οινοποιεία αυτές οι ποσότητες, οφείλονται στο γεγονός ότι οι εν λόγω οίνοι προέρχονται από Τρίτες Χώρες (κυρίως Χιλή) και «βαπτίζονται» ως ευρωπαϊκοί οίνοι, για να φτάσουν στη χώρα μας και τελικά στον καταναλωτή, είτε ως ευρωπαϊκοί, είτε ως οίνοι ελληνικής προέλευσης.

«Αυτό πλέον που διακυβεύεται σήμερα περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά, είναι η προστασία και το συμφέρον του Έλληνα καταναλωτή, ιδιαίτερα όσον αφορά την επισήμανση των οίνων που προμηθεύεται, ή καταναλώνει στα σημεία εστίασης» επισημαίνει η ΚΕΟΣΟΕ.

Επιπλέον, καλεί τους καταναλωτές να ελέγχουν την προέλευση των οίνων που καταναλώνουν, είτε σε εμφιαλωμένη συσκευασία, είτε σε καράφα.

Όπως σημειώνει «οι σχετικές διατάξεις που προστατεύουν τον Έλληνα καταναλωτή στην πλειοψηφία των περιπτώσεων δεν περιλαμβάνονται στους τιμοκαταλόγους των σημείων εστίασης και ουδέποτε αποτέλεσαν αντικείμενο ελέγχου από το αρμόδιο υπουργείο. Ειδικά η μη αναγραφή στους τιμοκαταλόγους της χώρας προέλευσης και του παραγωγού του οίνου, έχει σαν αποτέλεσμα όχι μόνο να παραπλανάται ο Έλληνας καταναλωτής, αλλά να δημιουργείται αθέμιτος ανταγωνισμός, συνοδευόμενος σε πολλές περιπτώσεις με διακίνηση οίνων χωρίς παραστατικά».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

salata-trofima
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με εισαγόμενες ντομάτες φτιάχνεται η σαλάτα του τουρίστα στην Ελλάδα

Η Ελλάδα των ποιοτικών προϊόντων δεν επαρκεί για να καλύψει τη ζήτηση του τουρισμού, με αποτέλεσμα η χωριάτικη σαλάτα για εκατομμύρια ξένους επισκέπτες να γίνεται με ντομάτες εισαγωγής.
boutaris-stelios
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γιατί ο τζίρος του κρασιού δεν ξεπερνά αυτόν της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας

Παρά τη διεθνή αναγνώριση και τις επενδύσεις, το ελληνικό κρασί παραμένει μικρός παίκτης. Ο ετήσιος τζίρος του μετά βίας αγγίζει αυτόν μίας μόνο εταιρείας μπίρας. Συρρικνώνονται οι εκτάσεις των αμπελώνων.