ΓΔ: 1955.83 -0.74% Τζίρος: 205.99 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Christos Staikouras, Xristos Staikouras
Φωτο: Stringer / SOOC

Σε τρία χρόνια όλα τα λεωφορεία θα είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας

Ο υπουργός Μεταφορών σε ημερίδα στη Θεσσαλονίκη αναφέρθηκε για τις αλλαγές που έχουν γίνει σε μικρό χρονικό διάστημα στις συγκοινωνίες της πόλης η οποία σε λιγότερο από τρεις μήνες θα διαθέτει έναν νέο σύγχρονο μέσο, το μετρό.

«Σε τρία χρόνια όλα τα λεωφορεία θα είναι καθαρά, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας», επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, χαιρετίζοντας την ημερίδα με τίτλο «Νέος συγκοινωνιακός χάρτης Θεσσαλονίκης» που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη παρουσία όλων των αρμόδιων υπουργών και πλήθους κόσμου. Ο κ. Σταϊκούρας εξήγησε πως «η σημερινή μέρα είναι σημαντική, καθώς δεν συνιστά αποτέλεσμα ή στοιχείο θριαμβολογίας, αλλά αποτέλεσμα ρεαλιστικής αποτύπωσης για το πού είμαστε και τι πρέπει να κάνουμε από εδώ και πέρα». «Κινούμαστε ικανοποιητικά και πρέπει όμως από κοινού να τρέξουμε με μεγαλύτερες ταχύτητες» συμπλήρωσε.

«Η ημερίδα αυτή αφορά την πραγματικότητα της πόλης, όπως αυτή διαμορφώνεται στη Θεσσαλονίκη που μεταμορφώνεται. Η Θεσσαλονίκη αποκτά σύγχρονα λεωφορεία αντιρρυπαντικής λειτουργίας, σε λιγότερο από τρεις μήνες θα διαθέτει έναν νέο σύγχρονο μέσο, το μετρό, και σε λιγότερο από τρία χρόνια, θα διαθέτει μία σύγχρονη περιφερειακή οδό, το Fly Over. Είμαστε συνεπείς στις δεσμεύσεις που έχουμε αναλάβει πριν από περίπου 13 μήνες, στις 28 Ιουλίου 2023, όταν συζητούσαμε για την ουσιαστική ενσωμάτωση του ΟΣΕΘ στον σχεδιασμό του συγκοινωνιακού χάρτη της πόλης και εργαστήκαμε όλοι μαζί με σχέδιο, μεθοδικότητα και επιμονή για να αναβαθμίσουμε τις υπηρεσίες της δημόσιας συγκοινωνίας και για να βελτιώσουμε την καθημερινότητα των πολιτών στη Θεσσαλονίκη», υπογράμμισε ο υπουργός.

Αναφερόμενος στο έργο που ήδη έχει ολοκληρωθεί είπε: «Όπως είχαμε δεσμευτεί κυκλοφορούν 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός του ΟΣΕΘ για την μίσθωση 220 επιπλέον λεωφορείων και υπάρχει προσωρινός ανάδοχος για μίσθωση 164 λεωφορείων για τρία χρόνια με χρονοδιάγραμμα παραλαβής μέσα στο 2025. Ολοκληρώθηκε η δημόσια διαβούλευση  για 700 νέα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, τα 200 προορίζονται για τη Θεσσαλονίκη και επίσης έγιναν προσλήψεις 190 οδηγών και αυξάνονται οι μη μισθολογικές του συνόλου των οδηγών, Αντιλαμβάνεστε ότι αυξάνονται και οι ευθύνες των οδηγών προς το κοινωνικό σύνολο».  

Το αποτέλεσμα είναι, τόνισε ο κ. Σταϊκούρας, σήμερα τον Σεπτέμβριο να έχουμε 40 επιπλέον λεωφορεία, μια αύξηση της τάξης του 16%, δηλαδή από 260 πέρυσι φέτος είμαστε στα 300 λεωφορεία. Το μετρό θα παραδοθεί στους πολίτες με τη βασική γραμμή 13 σταθμών τέλος Νοεμβρίου του 2024 και δρομολογείται η επέκταση προς την Καλαμαριά με πέντε σταθμούς το δεύτερο εξάμηνο του 2025. Για να φτάσουμε εδώ υπεγράφη τον Οκτώβρη του 2023 η σύμβαση για τη λειτουργία και την συντήρηση του έργου, απελευθερώθηκαν δρόμοι, υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση για την υλοποίηση έργων προσβασιμότητας και ολοκληρώθηκε η μελέτη ανάπτυξης του μετρό Θεσσαλονίκης. Είναι αποτέλεσμα συλλογικής εργασίας του υπουργείου, της τοπικής αυτοδιοίκησης  και των συμπολιτών μας στη Θεσσαλονίκη.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, διευκρίνισε: «Τα δύο διαθέσιμα μέσα, πρέπει και θα λειτουργούν συμπληρωματικά, συνεργατικά και αλληλοτροφοδοτούμενα, επιτυγχάνοντας τη καλύτερη δυνατή συνδυαστική χρήση τους. Αναμένουμε ο προτεινόμενος ανασχεδιασμός να αναδείξει τον ρόλο και τις αρχές τις βιώσιμης κινητικότητας και τη θέση αξιόπιστων ποιοτικών και ασφαλών μέσων μεταφοράς. Δημιουργούμε τις συνθήκες ώστε να έχουμε καθαρό στόλο στη Θεσσαλονίκη σε τρία χρόνια από σήμερα. Ηλεκτρονικό εισιτήριο και δίκαιη ισόνομη τιμολόγηση στις αστικές μετακινήσεις της πόλης. Πρέπει να σεβαστούμε την κοινωνία αλλά να είναι και βιώσιμοι οι φορείς».  

«Έχουμε καλύτερο στόλο λεωφορείων και θα έχουμε νέο μετρό στη Θεσσαλονίκη, όμως οφείλει και η κοινωνία να σεβαστεί αυτά τα περιουσιακά στοιχεία της πόλης», ανέφερε ο υπουργός και απευθυνόμενος στους εμπλεκόμενους φορείς είπε: «Καλώ τις διοικήσεις αλλά και τους εργαζόμενους των συγκοινωνιακών φορέων να συνεργαστούμε στενά και δημιουργικά ώστε όταν ανοίξουν οι πύλες του μετρό, να έχουμε προνοήσει για την αρμονική ενσωμάτωση του νέου μέσου, στο σύστημα των αστικών συγκοινωνιών. Στόχος μας, η καλύτερη καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων που τους αξίζει και έχουν μείνει πίσω, σε σχέση με τις δεσμεύσεις του πολιτικού συστήματος. Μαγικές συνταγές δεν υπάρχουν, ούτε εύκολες λύσεις, κάνουμε τα αυτονόητα, αξιοποιώντας την κοινή λογική, οφείλουμε να κάνουμε την μέγιστη, την καλύτερη προεργασία».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σταϊκούρας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπογραφή σύμβασης για την προμήθεια 200 λεωφορείων φυσικού αερίου

«Με την υπογραφή της τροποποιητικής σύμβασης διασφαλίζεται η απρόσκοπτη εφαρμογή του προγράμματος ανανέωσης του στόλου των αστικών λεωφορείων της πρωτεύουσας» ανέφερε ο Χρήστος Σταϊκούρας.
Σταϊκούρας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταϊκούρας: Οι ανέπαφες πληρωμές εκσυγχρονίζουν τις αστικές συγκοινωνίες

«Η Αθήνα προστίθεται στη λίστα των ευρωπαϊκών μητροπολιτικών φορέων που εφαρμόζουν πρακτικές "έξυπνων" πόλεων» ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σε ειδική εκδήλωση στον σταθμό του Μετρό στο Σύνταγμα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Μετ' εμποδίων το τελευταίο μίλι προς την Καλαμαριά

Ορατή μια νέα καθυστέρηση στα έργα του μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ το υπουργείο Υποδομών «άναψε πράσινο» για πληρωμή νέας αποζημίωσης 97,78 εκατ. ευρώ στον ανάδοχο για προηγούμενες καθυστερήσεις.
μετρο θεσσαλονικης
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θεσσαλονίκη: Μπλόκο στα σχέδια για τραμ και θαλάσσια συγκοινωνία

Η κυβέρνηση θέλει να κατευθύνει όλους τους διαθέσιμους πόρους στην επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς τις βορειοδυτικές συνοικίες, που ήδη καθυστερεί δύο χρόνια. Αντιδρούν έντονα οι δημοτικές αρχές.