ΓΔ: 1955.83 -0.74% Τζίρος: 205.99 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Ράφια σούπερ μάρκετ
Πτώση 0,35% στις τιμές των προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ τον Ιούνιο

Από τον Απρίλιο έγινε η πρώτη μείωση τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Το ποσοστό της μείωσης ήταν 0,1%, σύμφωνα με την έρευνα της Circana, ενώ αυξήθηκαν ο όγκος και η αξία των πωλήσεων. Αυξήθηκε το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και διαμορφώθηκε στο 27,1%.

Το πρώτο αμυδρό σημάδι αποκλιμάκωσης των τιμών στην αγορά –έστω και με αργούς ρυθμούς– φάνηκε από τον  Απρίλιο. Και το ενδιαφέρον στοιχείο στην προκειμένη περίπτωση είναι το γεγονός ότι στον τέταρτο μήνα του χρόνου τόσο ο όγκος όσο και η αξία των πωλήσεων στο πρώτο τετράμηνο του χρόνου σημείωσαν αύξηση.

Βέβαια, για αποκλειστικά συγκυριακούς λόγους – λόγω του Πάσχα – στη διάρκεια του Μαΐου οι μειώσεις αυτές επιταχύνθηκαν. Και φαίνεται πως στους επόμενους μήνες, με το τουριστικό κύμα να ενισχύεται εβδομάδα με την εβδομάδα, η άνοδος των πωλήσεων στις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ θα επιταχυνθεί σημαντικά. Παράλληλα, κι αυτό είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό, δεδομένου ότι προκαλεί αναταράξεις και ανακατατάξεις στην αγορά, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν να «τρέχουν» με υψηλότερους ρυθμούς έναντι των επωνύμων και μήνα με τον μήνα να ενισχύουν το μερίδιο τους στην αγορά.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana που αφορούν στις εξελίξεις του Απριλίου, οι πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου αυξήθηκαν, τόσο ως προς τον όγκος όσο και ως προς την αξία, κατά 1,9%, ενώ η μέση τιμή μειώθηκε κατά 0,1%.

Το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας διαμορφώθηκε στο 27,1% έναντι 72,9% των επωνύμων προϊόντων. Ο ρυθμός ανάπτυξης των pl «τρέχει» με 4,5% έναντι 0,9% των επωνύμων προϊόντων. Το μεγαλύτερο μερίδιο το διαθέτουν στις κατηγορίες των τροφίμων, με 27,5%, ακολουθούν τα είδη καθαρισμού σπιτιού με 27% και στην τρίτη θέση βρίσκονται τα καλλυντικά και τα είδη ατομικής υγιεινής με 21,5%.    

Αξίζει να σημειωθεί ότι, από τις βασικές κατηγορίες των καταναλωτικών προϊόντων, τα αλκοολούχα ποτά, τα είδη προσωπικής υγιεινής και τα διάφορα είδη σπιτιού, εμφάνισαν μείωση πωλήσεων κατά 1,1%, 4,1% και 2,9% αντίστοιχα.

Η Κρήτη συνεχίζει να έχει τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης των πωλήσεων μετά των διαφόρων περιοχών της ελληνικής αγοράς, με 4,4% - υπερδιπλάσιο ποσοστό του μέσου όρου – ακολουθεί η Βόρεια Ελλάδα, εκτός της Θεσσαλονίκης με 2,8%, στην τρίτη θέση βρίσκεται η Θεσσαλονίκη με 2,3%, ακολουθεί η Πελοπόννησος με 1,7%, στην προτελευταία θέση βρίσκεται η αγορά της Αττικής με 1,6% και στην τελευταία θέση η Κεντρική Ελλάδα με 0,6%.

Μεταξύ των διαφόρων τύπων των καταστημάτων, τα μικρά καταστήματα μέχρι 400 τ.μ. συνεχίζουν να έχουν τον υψηλότερο ρυθμό πωλήσεων με 5,8%, στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα καταστήματα με εμβαδόν άνω των 2.500 τ.μ. και ρυθμό 3,3%, ακολουθούν τα καταστήματα από 400 τ.μ. ως και 1.000 τ.μ. με ρυθμό 1,3% και στην τελευταία θέση είναι τα καταστήματα από 1.000 τ.μ. ως 2.500 τ.μ. με ρυθμό μόλις 0,9%.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

super-market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έφυγε το πλαφόν στα περιθώρια κέρδους, έρχεται ανταγωνισμός στα ράφια

Ένταση του ανταγωνισμού στα σούπερ μάρκετ περιμένουν οι παράγοντες της αγοράς από σήμερα, καθώς καταργείται το πλαφόν στα κέρδη και απελευθερώνεται η τιμολογιακή πολιτική των επιχειρήσεων.
Ράφια σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τριπλάσια αύξηση πωλήσεων στα ελληνικά σούπερ μάρκετ από την Ευρώπη

Παρότι οι Έλληνες καταναλωτές δεν αισθάνονται πλούσιοι, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στη χώρα αυξήθηκε τον Μάρτιο του 2025 κατά 4,9% σε ετήσια βάση, τρεις φορές περισσότερο από τον μέσο όρο στην Ευρώπη, που ήταν μόλις 1,6%.
businessdaily-Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΒΕΠ: Οι 9 τάσεις που θα χαρακτηρίσουν την ευρωπαϊκή αγορά λιανικού εμπορίου

Η λιανική αγορά στο τομέα των τροφίμων στην ΕΕ-27 καταγράφει συνεχή αύξηση στις πωλήσεις, παρά τις οικονομικές δυσκολίες και την ψυχολογική αβεβαιότητα που προκάλεσαν τα αμερικανικά τελωνειακά μέτρα ύψους 20%.
Ράφια σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Καίνε» πάλι τους καταναλωτές τα τρόφιμα, σωτήρια η μείωση στο ελαιόλαδο

Σημαντικές ανατιμήσεις σε πολλές, βασικές κατηγορίες καταγράφονται τον Μάρτιο και ο πληθωρισμός θα είχε ξεφύγει πάλι, αν δεν υπήρχε η μεγάλη μείωση τιμών στο λάδι. Μεγάλες αυξήσεις από το 2010, δεν καλύφθηκαν από την αύξηση μισθών.