ΓΔ: 1955.83 -0.74% Τζίρος: 205.99 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03

Το σχέδιο δράσης της ΕΡΓΟΣΕ για ασφαλές σιδηροδρομικό δίκτυο

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Παληός υπογράμμισε: «Η αναβάθμιση του σιδηρόδρομου παραμένει το κλειδί της ενίσχυσης των εμπορευματικών μεταφορών».

Στο σχέδιο δράσης που προσβλέπει στην ολοκλήρωση έργων ζωτικής σημασίας για τη δημιουργία ενός ασφαλούς σιδηροδρομικού δικτύου αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Παληός, από το βήμα του συνεδρίου "Green Deal Greece 2023", που διοργάνωσε χθες το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΤΕΕ).

«Οι καταστροφές στις σιδηροδρομικές υποδομές που άφησαν πίσω τους οι διαδοχικές κακοκαιρίες των προηγούμενων μηνών στη Θεσσαλία δημιούργησαν νέα δεδομένα και προτεραιότητες για την ταχύτερη δυνατή ανάταξή τους, αλλά δεν άλλαξαν την εθνική στρατηγική επιδίωξη», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, υπογραμμίζοντας: «Η αναβάθμιση του σιδηρόδρομου παραμένει το κλειδί της ενίσχυσης των εμπορευματικών μεταφορών. Μέσω αυτής θα δημιουργηθούν προϋποθέσεις για την αναγκαία αναπτυξιακή ώθηση στην εθνική οικονομία».

Ο κ. Παληός επεσήμανε ότι το στελεχιακό δυναμικό της ΕΡΓΟΣΕ εργάζεται ακούραστα για την άρτια εκτέλεση όλων των συμβασιοποιημένων έργων που αφορούν σε εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών στον σιδηροδρομικό άξονα ΠΑΘΕΠ, όπως:

  •    Η νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο - Ροδοδάφνη - Ρίο και η αναβάθμιση συστημάτων στη σήραγγα Παναγοπούλας.
  •   Η εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης/τηλεδιοίκησης στη γραμμή Θεσσαλονίκη - Ειδομένη.
  •   Η αναβάθμιση της γραμμής Πολύκαστρο - Ειδομένη.
  •    Η νέα γραμμή Τιθορέα - Λιανοκλάδι - Δομοκός.
  •    Η εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης στη γραμμή Ισθμού - Λουτρακίου.
  •    Η νέα σιδηροδρομική στάση στον Νέο Παντελεήμονα Πιερίας.
  •    Η β' φάση ανάπτυξης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών.
  •    Η υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στην περιοχή Σεπολίων.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ σημείωσε, ακόμη, ότι ήδη έχουν ολοκληρωθεί τα τεύχη δημοπράτησης για ένα επίσης σημαντικό σιδηροδρομικό έργο, που αφορά στην ολοκλήρωση εγκατάστασης του συστήματος ραδιοκάλυψης GSM-R σε όλο το μήκος του σιδηροδρομικού άξονα.

Συγκεκριμένα, το προς δημοπράτηση έργο θα αφορά στα υπολειπόμενα τμήματα Κιάτο - Ρίο, Τιθορέα - Δομοκός, Θεσσαλονίκη - Ειδομένη και στους κύριους κλάδους του ΠΑΘΕΠ Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα και Λάρισα - Βόλος.

Ο κ. Παληός τόνισε ότι η ανάπτυξη σιδηροδρομικών υποδομών, που είναι σημαντικές για το Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών, όπως είναι τα έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, παραμένει στο επίκεντρο του σχεδιασμού της ΕΡΓΟΣΕ.

«Τα κομβικά έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, που θα διασυνδέσουν τις λεγόμενες κρίσιμες υποδομές -λιμάνια, αεροδρόμια, εμπορευματικούς σταθμούς και βιομηχανικές περιοχές- με το σιδηροδρομικό δίκτυο, έχουν ειδικό βάρος, καθώς ενισχύουν τη διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με την υπόλοιπη νοτιοανατολική Ευρώπη και εξυπηρετούν την ευρωπαϊκή πολιτική για τη βιώσιμη κινητικότητα», κατέληξε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σιδηροδρομικές γραμμές ανατολή
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Λεφτά... δεν υπάρχουν για έργα σιδηροδρόμου, αναζητούνται νέες λύσεις

Από το μεγάλο έργο «Θεσσαλονίκη - Τοξότες» των 1,68 δισ. βρέθηκε χρηματοδότηση 212 εκατ. για το τμήμα «Νέα Καρβάλη - Τοξότες». Αναζήτηση πόρων από το ΕΣΠΑ και το Connecting Europe Facility. Φρένο σε πολλά έργα.
Σιδηροδρομικοί εργάτες εργοτάξιο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το σχέδιο της ΕΡΓΟΣΕ για να γίνει η Ελλάδα κόμβος διεθνών μεταφορών

Με το mega project Sea2Sea, θα δημιουργηθεί μια σιδηροδρομική παράκαμψη του Βοσπόρου, που θα αναβαθμίσει σημαντικά τον αναπτυξιακό ρόλο της Βόρειας Ελλάδας δημιουργώντας έναν νέο σημαντικό εμπορευματικό διάδρομο στην Ευρώπη.
Τρένο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέος μεγάλος διαγωνισμός για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΣΕ

Τουλάχιστον 30 έξυπνους σταθμούς, ηλεκτρονικό σύστημα έκδοσης εισιτηρίων, αλλά και ενιαίο εισιτήριο για τρένο και λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μέσω κινητού θα αποκτήσει ο ελληνικός σιδηρόδρομος.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπογειοποίηση Σεπολίων: Η Οδύσσεια ενός μεγάλου σιδηροδρομικού έργου

Δέκα χρόνια θα μετρά εφόσον δεν υπάρξουν νέες καθυστερήσεις η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σήραγγας Σεπολίων, που αναμένεται τώρα τον Φεβρουάριο του 2028, ενώ θα διαρκούσε μόλις 52 μήνες. Ανέβηκε το κόστος στα 100 εκατ. ευρώ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Λεφτά δεν υπάρχουν για την υπόγεια γραμμή σιδηροδρόμου στην Πάτρα

Οριστικό το «όχι» της Κομισιόν στη χρηματοδότηση υπόγειας γραμμής μετά το Ρίο. Ο δήμαρχος Πατρέων, Κ. Πελετίδης, δηλώνει ότι δεν θα κάνει βήμα πίσω και θα φτάσει ως τον πρωθυπουργός. Εναλλακτικό σχέδιο από τον ΟΣΕ.