ΓΔ: 2112.46 0.57% Τζίρος: 393.59 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Όχημα οδικής βοήθειας
Νέος ΚΟΚ: Αυστηρότερες ποινές για υποτροπή και αλλαγές για μείωση τροχαίων

Το 58% για οδική βοήθεια αφορά παλιά αυτοκίνητα 16 - 25 ετών

H πιο συνηθισμένη αιτία ακινητοποίησης ενός αυτοκινήτου είναι η μπαταρία, καθώς έρευνα της ADAC το 2022 έδειξε ότι το 43,2% των αυτοκινήτων αντιμετώπισε πρόβλημα με την μπαταρία.

Στις τηλεφωνικές κλήσεις που δέχεται η οδική βοήθεια για την μεταφορά αυτοκινήτων στα συνεργεία, το 27% αφορούν οχήματα μέχρι 5 ετών και έχουν να κάνουν με μηχανική βλάβη, ενώ το 58% των αυτοκινήτων που ακινητοποιήθηκαν ήταν ηλικίας 16-25 ετών. Το ποσοστό αυτό παραμένει υψηλό για τα αυτοκίνητα που είναι κοντά στα 30 έτη.

Αυτά τα στοιχεία ανήκουν σε δεδομένα που διαχειρίστηκε η ασφαλιστική Hellas Direct για το διάστημα Ιουλίου-Δεκεμβρίου 2022. Η ακινητοποίηση ενός αυτοκινήτου έχει ως συνέπεια αυξημένο κόστος συντήρησης για τον ιδιοκτήτη, μεγάλη αναστάτωση στο καθημερινό του πρόγραμμα, αλλά και κάποιες μέρες χωρίς ιδιωτικό μεταφορικό μέσο. Παράλληλα, ένα ακινητοποιημένο όχημα την ώρα που εξελίσσεται το συμβάν, δημιουργεί καθυστερήσεις και ταλαιπωρία στους υπόλοιπους οδηγούς και ως ένα βαθμό δημιουργεί μποτιλιάρισμα και πολλές χαμένες εργατοώρες για όλους όσους βρίσκονται στην συγκεκριμένη περιοχή.

H πιο συνηθισμένη αιτία ακινητοποίησης ενός αυτοκινήτου είναι η μπαταρία, καθώς έρευνα της ADAC το 2022 έδειξε ότι το 43,2% των αυτοκινήτων αντιμετώπισε πρόβλημα με την μπαταρία. Σε αυτή την περίπτωση όσο πιο καινούριο είναι ένα αυτοκίνητο, τόσο λιγότερες απώλειες ηλεκτρικής ενέργειας έχει σε σχέση με ένα παλιότερο, όπου η φθορά είναι μεγαλύτερη, άρα και η διάρκεια ζωής της μπαταρίας μικρότερη.

Η δεύτερη πιο συνηθισμένη αιτία ακινητοποίησης ενός αυτοκινήτου είναι η βλάβη στον κινητήρα (23,8%) και έχει να κάνει κυρίως με προβλήματα στην τροφοδοσία καυσίμου, (ψεκασμός, ανάφλεξη κ.ά.). Αυτό οφείλεται κυρίως στην ηλικία του οχήματος, με το ποσοστό να αυξάνεται όσο αυξάνεται η παλαιότητα του οχήματος. Τρίτος σημαντικός λόγος, σύμφωνα με τη έρευνα, είναι το πρόβλημα με την μίζα, που στα παλιότερα αυτοκίνητα είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο, λόγω μεγαλύτερης φθοράς.

Επίσης, με δεδομένο ότι ο ελληνικός στόλος είναι από τους πιο γερασμένους στην Ευρώπη, θα πρέπει τα επόμενα χρόνια να ανανεωθεί. Για να υπάρξει σύγκλιση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο που είναι κοντά στα 12 έτη και να κλείσει η ψαλίδα, από τα 5,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα, θα πρέπει 2,3 εκατομμύρια να αντικατασταθούν με οχήματα ηλικίας έως 5 ετών, είτε καινούρια είτε ελαφρώς μεταχειρισμένα. Και όλα αυτά σε μια περίοδο όπου η ηλεκτροκίνηση αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση και είναι μια από τις πρώτες επιλογές για μετακινήσεις με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αυτοκινητοβιομηχανία γραμμή παραγωγής
ΔΙΕΘΝΗ

Αντιδράσεις για την αναθεώρηση της απαγόρευσης πώλησης ΙΧ με βενζίνη το 2035

Η αναθεώρηση της απαγόρευσης πώλησης βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων το 2035 από την ΕΕ προκάλεσε αντιδράσεις: αυτοκινητοβιομηχανίες και σύνδεσμοι μιλούν για ευελιξία, με άλλους να βλέπουν ρίσκο για την ανταγωνιστικότητα.
Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα σειρά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον ΒΟΑΚ Χανίων λόγω έργων έως το 2026

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις εφαρμόζονται στον ΒΟΑΚ Χανίων, από τον κόμβο Μουρνιών έως Βαμβακόπουλο, λόγω εργασιών. Οι αλλαγές θα ισχύουν έως τις 3 Απριλίου 2026. Οι οδηγοί καλούνται να είναι προσεκτικοί.
Γερμανική Αστυνομία νύχτα
ΔΙΕΘΝΗ

Γερμανία: Πέντε συλλήψεις για σχέδιο επίθεσης σε χριστουγεννιάτικη αγορά

Στη Βαυαρία συνελήφθησαν πέντε άνδρες για σχεδιαζόμενη επίθεση με όχημα σε χριστουγεννιάτικη αγορά. Οι ύποπτοι, αιγυπτιακής, μαροκινής και συριακής καταγωγής, φέρεται να είχαν ισλαμιστικά κίνητρα.
Audi A6 Λιμουζίνα
ΔΙΕΘΝΗ

Η UST αποκτά την Italdesign σε συνεργασία με την Audi για νέα οχήματα

Η Audi και η UST προχωρούν σε στρατηγική συνεργασία, με την UST να αποκτά πλειοψηφικό πακέτο της Italdesign. Η Lamborghini διατηρεί μερίδιο, ενώ η συμφωνία ενισχύει τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τον παγκόσμιο σχεδιασμό οχημάτων.
Λογότυπο AVAX σε εργοτάξιο
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΑΒΑΞ: Σε κυκλοφορία τα τελευταία 10 χλμ. και ολοκληρώνεται η Πατρών–Πύργου

Με την παράδοση των τελευταίων 10 χλμ. από την ΑΒΑΞ, ο άξονας Πάτρα–Πύργος ολοκληρώνεται πλήρως, ενισχύοντας την οδική ασφάλεια και τη συνδεσιμότητα της Δυτικής Ελλάδας με έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο.