ΓΔ: 2058.56 -0.87% Τζίρος: 157.99 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:03:58
Ιατρός στο νοσοκομείο
Φωτογραφία Shutterstock

Υπ. Υγείας: Αυξημένη ικανοποίηση ασθενών και βελτίωση υπηρεσιών στο ΕΣΥ

Το Υπουργείο Υγείας ανακοίνωσε υψηλά ποσοστά ικανοποίησης ασθενών από τις υπηρεσίες του ΕΣΥ, με μέσο όρο 4,04/5 και το 92% να βρίσκει τον γιατρό που χρειάζεται.

Η αξιολόγηση των υπηρεσιών των νοσοκομείων του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ) από τους ίδιους τους ασθενείς καταγράφει αυξανόμενη αποδοχή, με σημαντική συμμετοχή πολιτών ήδη από το πρώτο τρίμηνο εφαρμογής του μέτρου.

Η υψηλή ζήτηση για ραντεβού στα Τακτικά Εξωτερικά Ιατρεία του ΕΣΥ μέσω της γραμμής εξυπηρέτησης πολιτών «1566», καθώς και μέσω των ψηφιακών πυλών finddoctors.gov.gr και My Health App, επιβεβαιώνει το έντονο ενδιαφέρον των πολιτών για το νέο, ενοποιημένο σύστημα. Το σύστημα αυτό σχεδιάστηκε για να καλύψει σημαντικά κενά στην πρόσβαση και την εξυπηρέτηση στον χώρο της δημόσιας υγείας.

Η διαδικασία αξιολόγησης των υπηρεσιών Υγείας από τους ασθενείς, η οποία ξεκίνησε τον Ιούλιο, αποσκοπεί στην καταγραφή του επιπέδου ικανοποίησης, τον εντοπισμό αδυναμιών και τη διαμόρφωση βελτιωτικών παρεμβάσεων.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου, που παρουσιάστηκαν από τον υπουργό Υγείας, Άδωνι Γεωργιάδη, και τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου, απεστάλησαν 79.237 SMS σε ισάριθμους ασθενείς που νοσηλεύτηκαν σε 111 νοσοκομεία και 631 κλινικές. Από αυτά, απαντήθηκαν 14.800 μηνύματα, ποσοστό ανταπόκρισης 19%.

Ο γενικός μέσος όρος ικανοποίησης των πολιτών ανέρχεται σε 4,04/5, ενώ το 92% των ασθενών δήλωσε ότι βρήκε τον γιατρό που χρειαζόταν. Επιπλέον, το 91% έλαβε σαφείς οδηγίες κατά το εξιτήριο, ενώ η συνεργασία μεταξύ των τμημάτων αξιολογήθηκε στο 78%.

Ωστόσο, χαμηλότερες βαθμολογίες καταγράφηκαν στην επάρκεια νοσηλευτικού προσωπικού (61%), καθώς και στους τομείς σίτισης, καθαριότητας, φύλαξης και ενημέρωσης των ασθενών για τα δικαιώματά τους.

Η ανάλυση των στοιχείων παρέχει συμπεράσματα ανά Υγειονομική Περιφέρεια, νοσοκομείο και κλινική. Ο υπουργός Υγείας ανέφερε ότι το Υπουργείο θα συνεργαστεί με τις ενώσεις ασθενών για τη δημιουργία γραφείων ενημέρωσης σε όλα τα νοσοκομεία, ώστε να ενισχυθεί η ενημέρωση των ασθενών για τα δικαιώματά τους. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, «η εικόνα είναι ξεκάθαρη: το ΕΣΥ δεν καταρρέει».

Στην αξιολόγηση συμμετέχουν ασθενείς με ενεργό ΑΜΚΑ που διαμένουν μόνιμα στην Ελλάδα και έχουν νοσηλευτεί τουλάχιστον μία ημέρα σε νοσοκομείο του ΕΣΥ, έχοντας ενεργοποιήσει την υπηρεσία άυλης συνταγογράφησης έως την ημερομηνία εξιτηρίου.

Εντός πέντε εργάσιμων ημερών από το εξιτήριο, αποστέλλεται SMS στον αριθμό κινητού τηλεφώνου που έχει δηλωθεί στην άυλη συνταγογράφηση. Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει 35 ερωτήσεις, συμπληρώνεται σε περίπου 3 λεπτά και το μήνυμα παραμένει ενεργό για επτά ημέρες.

Ο υπουργός Υγείας κάλεσε τους πολίτες να συμμετάσχουν στη διαδικασία αξιολόγησης των υπηρεσιών Υγείας.

Με βάση τα επίσημα στοιχεία του Υπουργείου Υγείας, από τα τηλεφωνικά κέντρα της γραμμής «1566» καταγράφηκαν περισσότερες από 600.000 κλήσεις πολιτών και κλείστηκαν 200.000 ραντεβού.

Σε 127 νοσοκομεία προστέθηκαν 7 εκατομμύρια διαθέσιμα ραντεβού, γεγονός που διευκολύνει σημαντικά την πρόσβαση των πολιτών στις υπηρεσίες Υγείας.

Ο υπουργός Υγείας σημείωσε ότι παρατηρείται αισθητή βελτίωση στην εξυπηρέτηση, με μείωση του χρόνου αναμονής, παρά τον αυξημένο όγκο κλήσεων.

Η γραμμή «1566», που λειτουργεί από τον Ιούλιο, συγκεντρώνει όλη την πληροφόρηση Υγείας σε έναν ενιαίο αριθμό. Μέσω αυτής, οι πολίτες μπορούν να κλείνουν ραντεβού σε νοσοκομεία ή γιατρούς, να διεκπεραιώνουν ηλεκτρονική συνταγογράφηση, να επιλέγουν προσωπικό γιατρό, να προγραμματίζουν διαγνωστικές εξετάσεις, να εντοπίζουν φαρμακεία, να λαμβάνουν Φάρμακα Υψηλού Κόστους στο σπίτι, καθώς και να ενημερώνονται για προληπτικά προγράμματα και εμβολιασμούς.

Όλα τα δημόσια νοσοκομεία έχουν ενταχθεί στο ενοποιημένο σύστημα ψηφιακών ραντεβού του ΕΣΥ, το οποίο λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, επτά ημέρες την εβδομάδα, ενισχύοντας τη διαθεσιμότητα και την εξυπηρέτηση των πολιτών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ