ΓΔ: 1965.64 -0.24% Τζίρος: 7.18 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:42:33
Σιδηρόδρομος-ΕΡΓΟΣΕ
Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία άσκησε ποινικές διώξεις κατά 16 στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ και της κοινοπραξίας, σχετικά με τη σύμβαση 717

Νέες ποινικές διώξεις για τη σύμβαση 717 άσκησε η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία

Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία άσκησε ποινικές διώξεις κατά 16 στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ και της κοινοπραξίας, σχετικά με τη σύμβαση 717 για τη σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση.

Νέες ποινικές διώξεις για αδικήματα σε βαθμό κακουργήματος άσκησε το ελληνικό τμήμα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας σε βάρος συνολικά 16 προσώπων , στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ και της Κοινοπραξίας που είχε αναλάβει την εκτέλεση της σύμβασης 717 για τη σηματοδότηση και την τηλεδιοίκηση στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Στους 16 αποδίδονται κατά περίπτωση τα αδικήματα της ηθικής αυτουργίας και της συνέργειας σε απιστία σε βάρος των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ελληνικού Δημοσίου, κατηγορίες που αφορούν την καταβολή 2,7 εκατ. ευρω στην Κοινοπραξία, παρά το γεγονός ότι δεν είχε ολοκληρωθεί το έργο της σηματοδότησης, την 12-01-2021. Φυσικός αυτουργός της απιστίας, κατά τη δικογραφία , είναι ο τότε αρμόδιος υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Αχ. Καραμανλής για τον οποίο η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία είχε διαβιβάσει τη σχετική δικογραφία στη Βουλή.

Οι κατηγορούμενοι υπάλληλοι της ΕΡΓΟΣΕ ελέγχονται ποινικά καθώς φέρονται να είχαν εισηγηθεί θετικά υπέρ της χορήγησης της επίμαχης αποζημίωσης στην Κοινοπραξία ΤΟΜΗ-ALSTOM TRANSPORT, λόγω θετικών ζημιών. Το ποσό αφορούσε το χρονικό διάστημα από 01-08-2018 έως 31-03-2020.

Οι 16 κατηγορούμενοι πριν από την άσκηση ποινικής δίωξης εναντίον τους, κλήθηκαν στο γραφείο των Ελλήνων εντεταλμένων Ευρωπαίων εισαγγελέων με την ιδιότητα του υπόπτου και έδωσαν εξηγήσεις . Με το πέρας της διαδικασίας των ανωμοτί καταθέσεων οι Εισαγγελείς προχώρησαν στην άσκηση ποινικών διώξεων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπογειοποίηση Σεπολίων: Η Οδύσσεια ενός μεγάλου σιδηροδρομικού έργου

Δέκα χρόνια θα μετρά εφόσον δεν υπάρξουν νέες καθυστερήσεις η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σήραγγας Σεπολίων, που αναμένεται τώρα τον Φεβρουάριο του 2028, ενώ θα διαρκούσε μόλις 52 μήνες. Ανέβηκε το κόστος στα 100 εκατ. ευρώ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι μεγάλες «πληγές» των σιδηροδρόμων: Τι αποκάλυψαν οι εμπειρογνώμονες

Οι δαπάνες συντήρησης των υποδομών αντιστοιχούν μόλις στο 11,7% του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Ο ΟΣΕ λειτουργεί με το 45% του απαραίτητου προσωπικού. Παραμένει ζητούμενο η ασφάλεια στα τρένα.
Σιδηροδρομικοί εργάτες εργοτάξιο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα έργα ύψους 1 δισ. που αλλάζουν τον σιδηροδρομικό χάρτη της χώρας

Τα έργα που θα αρχίσουν να μπαίνουν σε φάση κατασκευής, θα επιτρέψουν στην Ελλάδα να εκμεταλλευθεί τους ευρωπαϊκούς σιδηροδρομικούς άξονες, οι οποίοι συνιστούν μεγάλη ευκαιρία οικονομικής ανάπτυξης για τη χώρα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΡΓΟΣΕ: Πέντε εταιρείες για το έργο Νέα Καρβάλη-Τοξότες ύψους 193,2 εκατ.

«Για την υλοποίηση του έργου εξασφαλίστηκε σημαντική κοινοτική χρηματοδότηση, καθώς προβλέπεται να επιτρέψει τη λειτουργία εναλλακτικών διαδρόμων μεταφοράς εμπορευμάτων» επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Σιδηροδρομικές γραμμές ανατολή
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Λεφτά... δεν υπάρχουν για έργα σιδηροδρόμου, αναζητούνται νέες λύσεις

Από το μεγάλο έργο «Θεσσαλονίκη - Τοξότες» των 1,68 δισ. βρέθηκε χρηματοδότηση 212 εκατ. για το τμήμα «Νέα Καρβάλη - Τοξότες». Αναζήτηση πόρων από το ΕΣΠΑ και το Connecting Europe Facility. Φρένο σε πολλά έργα.