ΓΔ: 1985.52 0.18% Τζίρος: 198.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Ελαφόνησος παραλία θέα
Φωτο: Shutterstock

Ελαφόνησος: Πρότυπο ήρεμου τουρισμού με επίκεντρο τη βιώσιμη ανάπτυξη

Η Ελαφόνησος κάνει σταθερά βήματα προς το μέλλον, επενδύοντας στη βιώσιμη ανάπτυξη χωρίς να θυσιάζει τη φυσική της ομορφιά.

Η Ελαφόνησος συγκαταλέγεται ανάμεσα στους πιο πολλά υποσχόμενους, αναπτυσσόμενους τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας, επενδύοντας σταθερά στη διατήρηση του φυσικού της πλεονεκτήματος και στη δημιουργία υποδομών που στηρίζουν μια βιώσιμη ανάπτυξη.

Πρόκειται για έναν τόπο που προστατεύεται από το δίκτυο Natura και φημίζεται για τις εξαιρετικές παραλίες του – ανάμεσα στις ωραιότερες της Ευρώπης – προσφέροντας παράλληλα εύκολη προσβασιμότητα και αίσθηση ηρεμίας, χωρίς να αποκόπτεται από τη σύγχρονη τουριστική πραγματικότητα.

Ολιστική ενίσχυση στις τοπικές υποδομές και στην υγεία

Στρατηγικός πυλώνας ανάπτυξης του νησιού αποτελεί η έμπρακτη μέριμνα για τους κατοίκους και τους επισκέπτες. Ειδικότερα στον τομέα της υγείας, ο δήμος – όπως αναφέρει ο δήμαρχος και ιατρός Άγγελος Τσιριγωτάκης – προσφέρει επίδομα 400 ευρώ στους αγροτικούς ιατρούς και 700 ευρώ στους ειδικευμένους, εξασφαλίζοντας έτσι τη συνεχή παρουσία τριών ιατρών στο νησί (δύο αγροτικούς και έναν ειδικευμένο).

Επιπλέον, η πρόσφατη ενίσχυση του ιατρικού εξοπλισμού με δύο αναλυτές αίματος διευκολύνει την άμεση διάγνωση εκτάκτων περιστατικών, ενώ η ύπαρξη ασθενοφόρου σε συνδυασμό με τη διασύνδεση με τα νοσοκομεία Μολάων και Σπάρτης (με ταχύτατα δρομολόγια μόλις 10 λεπτών), ενισχύει το αίσθημα ασφάλειας.

Σημαντική αύξηση τουριστικής ζήτησης και νέες επενδύσεις

Η τουριστική ζήτηση για την Ελαφόνησο παρουσιάζει εντυπωσιακή άνοδο τα τελευταία χρόνια. Το νησί αποτελεί πλέον ελκυστικό προορισμό όχι μόνο για Έλληνες και Ευρωπαίους αλλά και για επισκέπτες από την Αμερική και την Ασία.

Με περίπου 5.000 κλίνες σε καταλύματα και πρόσθετη χωρητικότητα 2.000 τουριστών στο πλήρως οργανωμένο κάμπινγκ του Σίμου – που προσελκύει κυρίως Ιταλούς, αλλά και Γάλλους και Γερμανούς – η Ελαφόνησος ενισχύει την τουριστική της υποδομή χωρίς να διαταράσσει το περιβάλλον της.

Παράλληλα, προωθούνται έργα υποδομής όπως ο νέος σταθμός μεταφόρτωσης απορριμμάτων και το master plan για τη δημιουργία μαρίνας, η οποία – σύμφωνα με τον δήμαρχο – θα ανοίξει την πόρτα σε νέες τουριστικές αγορές, χάρη στη στρατηγική θέση του νησιού στη «στροφή του Ιονίου με το Αιγαίο».

Όπως υπογραμμίζει: «Η δημιουργία μαρίνας θα ενισχύσει και θα βελτιώσει το τουριστικό προφίλ του νησιού, προσελκύοντας νέες ομάδες τουριστών και εμπλουτίζοντας το τουριστικό προϊόν της Ελαφονήσου. Μην ξεχνάμε ότι ο τουρισμός αποτελεί βασική πηγή τροφοδότησης της οικονομίας του νησιού και για το λόγο αυτό βρίσκεται στην κορυφή των προτεραιοτήτων μας».

Επιπλέον, η διεκδίκηση της οδικής σύνδεσης μέσω Σπάρτης – Νεάπολης, αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά την προσβασιμότητα, ενδυναμώνοντας την οικονομική και τουριστική ανάπτυξη του νησιού.

Ιδιαίτερη πρόκληση παραμένει η μεγάλη εποχική μεταβολή του πληθυσμού – από 400 μόνιμους χειμερινούς κατοίκους σε περίπου 8.000 κατά το καλοκαίρι – που απαιτεί συνετή διαχείριση των υποδομών.

Η ξεχωριστή ταυτότητα της Ελαφονήσου χτίζεται στην ισορροπία μεταξύ του παρθένου φυσικού τοπίου – με τα γαλαζοπράσινα νερά, τους αμμόλοφους, τα κυπαρίσσια και το παραδοσιακό λιμάνι – και της ανθρώπινης απλότητας που διατηρείται αναλλοίωτη μέσα στον χρόνο. Αυτό το ανεπιτήδευτο φυσικό μεγαλείο συνδυασμένο με τη σύγχρονη διαχείριση, χαράζει το μέλλον του νησιού με σταθερό προσανατολισμό.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ναυαγοσωστές
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πνιγμοί στην Ελλάδα: Η αθόρυβη κρίση στις παραλίες της χώρας

Παρά τη μεγάλη ακτογραμμή και τα πολλά νησιά που προσφέρουν ευκαιρίες αναψυχής, η Ελλάδα αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα πνιγμών, με δεκάδες ανθρώπους να χάνουν κάθε χρόνο τη ζωή τους στη θάλασσα, ακόμα και κατά το κολύμπι.
Άννα Καραμανλή υφυπουργός Τουρισμού
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Καραμανλή: Ανθεκτικός ο τουρισμός, νέα αγορές και βιώσιμη ανάπτυξη

Η Άννα Καραμανλή ανέδειξε την ανθεκτικότητα του τουρισμού και τις νέες στρατηγικές για προσέλκυση ταξιδιωτών από Ιαπωνία, Ινδία και ΗΠΑ, με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη και επιμήκυνση της σεζόν.