ΓΔ: 1955.83 -0.74% Τζίρος: 205.99 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Φώτο: ΟΛΘ

Επενδυτικό άνοιγμα στη Σερβία εξετάζει η διοίκηση του ΟΛΘ

Ο πρόεδρος του ΟΛΘ, Σωτήρης Θεοφάνης, δήλωσε ότι εξετάζεται επένδυση στην Σερβία για την ανάπτυξη σταθμών εμπορευματοκιβωτίων, που θα μπορούσαν να εξελιχθούν σε ανάλογου μεγέθους με το ίδιο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε επενδύσεις για την ανάπτυξη χερσαίων λιμένων στη Σερβία, συζήτησε η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), στο πλαίσιο επίσημης συνάντησης που πραγματοποιήθηκε αυτή την εβδομάδα με υψηλά ιστάμενους Σέρβους αξιωματούχους.

O ΟΛΘ σχεδιάζει το «άνοιγμα» προς τα Βαλκάνια, που θεωρούνται η φυσική επέκταση του λιμανιού της Βόρειας Ελλάδας και για τον σκοπό αυτό, η διοίκηση «προλειαίνει» αυτήν την περίοδο το έδαφος, ώστε να εξασφαλίσει την πρόσβαση των φορτίων του ελληνικού λιμανιού, προς τις χώρες των Βαλκανίων και τελικά της Κεντρικής Ευρώπης. Στο πλαίσιο αυτό, ανάλογες πρωτοβουλίες για επίσημη συνεργασία έχουν αναληφθεί τόσο με την Βουλγαρία, όσο και με την Βόρεια Μακεδονία.

Σε δηλώσεις του προέδρου του ΟΛΘ, κ. Σωτήρη Θεοφάνη σε σερβικά μέσα ενημέρωσης, επισημάνθηκε η πρόθεση της ελληνικής εταιρείας να επενδύσει στην Σερβία για την ανάπτυξη σταθμών εμπορευματοκιβωτίων, που θα μπορούσαν να εξελιχθούν σε ανάλογου μεγέθους με τον ίδιο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Τα χερσαία λιμάνια λειτουργούν ως σταθμοί μεταφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων, συνδέοντας τα λιμάνια με την ηπειρωτική χώρα, είτε με οδικές, είτε με σιδηροδρομικές συνδέσεις. «Για εμάς, η συνεργασία με την Σερβία δεν είναι μόνο ένα οικονομικό θέμα, αλλά και ζήτημα παράδοσης», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Θεοφάνης.

Από την πλευρά της, η Υπουργούς Κατασκευών, Μεταφορών και Υποδομών της Σερβίας, κα. Ζοράνα Μιχαΐλοβιτς, σημείωσε ότι «η Σερβία είναι ένα περιφερειακό κέντρο κι ένα αναντικατάστατο μέρος του δικτύου μεταφορών της ΝοτιοΑνατολικής Ευρώπης και κάθε μορφή συνεργασίας προς την κατεύθυνση αυτή, μας ενδιαφέρει. Θέλουμε να συνεργαστούμε με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ώστε οι εταιρείες μας να αξιοποιήσουν στο έπακρο αυτήν την μορφή μεταφορών». Στο πλαίσιο της συνάντησης των δύο πλευρών, συμφωνήθηκε να να συσταθεί, όσο το δυνατόν συντομότερα, μια ειδική ομάδα εργασίας ανάμεσα στο σερβικό υπουργείο και το Ελληνο-Σερβικό Εμπορικό Επιμελητήριο, το οποίο θα καθορίσει με ακρίβεια τα επενδυτικά σχέδια, στα οποία θα συνεργαστούν οι δύο πλευρές.

Υπενθυμίζεται ότι κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον ΟΛΘ αυξήθηκε κατά 6% σε 220.757, από 208.553 κατά το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Πρόκειται για μέγεθος που είναι σχεδόν 50% χαμηλότερο από την μηνιαία διακίνηση που πραγματοποιείται μέσω του λιμανιου του Πειραιά. Κατά την ίδια περίοδο, οι ποσότητες συμβατικού φορτίου που διακινήθηκαν αυξήθηκαν κατά 23,4%, από 1.847.744 τόνους σε 2.280.915 τόνους αντίστοιχα.

Σε κάθε περίπτωση, το «κλειδί» για τα παραπάνω σχέδια, αποτελεί η ολοκλήρωση της επένδυσης για την επέκταση της 6ης Προβλήτας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Στόχος είναι το έργο να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι τις αρχές του 2023, περίπου δηλαδή στο μισό του χρόνου από την συμβατική υποχρέωση που αναγράφεται στην σύμβαση παραχώρησης. Η σημασία της επέκτασης έγκειται στο γεγονός ότι η υφιστάμενη εγκατάσταση βρίσκεται ήδη στο όριό της από πλευράς δυναμικότητας, ήτοι πέριξ των 550.000 εμπορευματοκιβωτίων. Επιπλεόν, η επέκταση θα επιτρέψει και την προσέγγιση των μεγαλύτερων πλοίων που σήμερα δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, λόγω μικρού βάθους. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

OLTH, LIMANIA, LIAGGOS
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΟΛΘ: Η «καρατόμηση» του Αθ. Λιάγκου και η επόμενη μέρα του λιμανιού

Γιατί ο Ιβάν Σαββίδης «ξήλωσε» τον επί πέντε χρόνια εκτελεστικό πρόεδρο του οργανισμού. Παίρνουν μπρος οι υποχρεωτικές επενδύσεις, με κυριότερη την επέκταση του προβλήτα 6 που θα κοστίσει 200 εκατ. ευρώ.
OLTH, Thessaloniki, Limania
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΟΛΘ: Γιατί οι επενδυτές «ανακαλύπτουν» το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Ιστορικές επιδόσεις το 2024, μερισματική απόδοση 6,6% και έγκριση του Master Plan για να προχωρήσουν οι βαλτωμένες επενδύσεις, που θα φέρουν τον ΟΛΘ μπροστά από τα άλλα λιμάνια των Βαλκανίων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

MIG Holdings: Ενόψει αποφάσεων για την ενίσχυση του free float

Αναμένονται πρωτοβουλίες από την Πειραιώς που είναι ο βασικός μέτοχος. Έκδοση ομολογιακού 2,5 εκατ. ευρώ για επενδύσεις. Τι είπε η διοίκηση για τη θυγατρική στη Σερβία και πόσο επηρεάζει η πολιτική αναταραχή τις εργασίες της.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τα σενάρια για την τύχη του ΟΛΘ: Η επόμενη μέρα μετά τη δημόσια πρόταση

Αναμένονται οι πρωτοβουλίες της Leonidsport μετά την απόρριψη της δημόσιας πρότασης από την αγορά. Η στάση Σαββίδη, οι μετοχικές ισορροπίες και οι υποχρεωτικές επενδύσεις μετά την έγκριση του master plan.
United Group, Bulgaria
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

United Group: Συμφωνία για πώληση των SBB doo Βελιγράδι και Eon TV

«Οι σημερινές αποεπενδύσεις ευθυγραμμίζονται με τη στρατηγική μας για εστίαση στις αγορές όπου μπορούμε να προσφέρουμε το πλήρες φάσμα υπηρεσιών κινητής και σταθερής τηλεπικοινωνίας» ανέφερε η επικεφαλής της εταιρείας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Tζόγος στη μετοχή του ΟΛΘ σε τιμές πάνω και από την τιμή της πρότασης

Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησε την πρώτη ημέρα μετά την υποβολή της δημόσιας πρότασης η Leonidsports, παρά τις ενστάσεις ότι τα 27 ευρώ που προσφέρει είναι λίγα. Το «στοίχημα» με τις συναλλαγές στα 27,1 ευρώ από τρίτους.