ΓΔ: 1970.24 0.16% Τζίρος: 193.48 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Φώτο: ΑΠΕ

Παραδόθηκαν τα πρώτα τρένα υψηλής ταχύτητας της Alstom στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Το πρώτο τρένο Pendolino αναμένεται να ξεκινήσει τα πρώτα του δρομολόγια μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκη από τον Μάρτιο του 2021. 

Η πρώτη ανακατασκευασμένη αμαξοστοιχία ETR470 Pendolino έφτασε στην Θεσσαλονίκη, εγκαινιάζοντας έτσι τα τρένα υψηλών ταχυτήτων στην Ελλάδα, όπως τονίζει σε ανακοίνωσή της η κατασκευάστρια εταιρεία Alstom.

Πρόκειται για ένα έργο που υλοποιείται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την κύρια εταιρεία παροχής σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ελλάδα, με την οποία η Alstom διατηρεί συνεργασία για την αναβάθμιση του μηχανοστασίου, καθώς επίσης  την επεμβατική συντήρηση στα τρένα υψηλής ταχύτητας στην Ελλάδα, που αφορούν συνολικά πέντε αμαξοστοιχίες Pendolino. Οι δυο συμφωνίες της εταιρείας με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπεγράφησαν τον Μάρτιο 2020 για την ανακαίνιση μηχανοστασίου και τον Ιούνιο 2020 για τις υπηρεσίες ανακατασκευής και συντήρησης στις αμαξοστοιχίες, με την αξία τους να φτάνει περίπου τα 40 εκ. ευρώ

Οι συμφωνίες περιλαμβάνουν έργα εκσυγχρονισμού του μηχανοστασίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη και υπηρεσίες επεμβατικής συντήρησης για πέντε αμαξοστοιχίες υψηλής ταχύτητας ETR470 Pendolino της Alstom. Τους τελευταίους μήνες έχουν ήδη πραγματοποιηθεί εκτεταμένες εργασίες αναβάθμισης στο μηχανοστάσιο της Θεσσαλονίκης, το οποίο διαθέτει πλέον όλο τον κατάλληλο εξοπλισμό για την υποστήριξη των λειτουργιών συντήρησης. Τα τρένα έχουν επίσης ανακαινιστεί και εκσυγχρονιστεί πλήρως από την Alstom, στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Savigliano. Έπειτα από μια εκτεταμένη διαδικασία αναβάθμισης, οι αμαξοστοιχίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θυγατρικής πλέον της Ιταλικής Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSI), θα διαθέτουν βελτιωμένα και μοντέρνα χαρακτηριστικά, όπως σηματοδότηση ETCS, δυνατότητες σύνδεσης Wi-Fi και νέα Συστήματα Ενημέρωσης Επιβατών (PIS – Passenger Information Systems).

Το πρώτο τρένο Pendolino αναμένεται να ξεκινήσει τα πρώτα του δρομολόγια μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκη από τον Μάρτιο του 2021. 

«Η έλευση των τρένων υψηλής ταχύτητας στην Ελλάδα αποτελεί ένα μεγάλο επίτευγμα για την Alstom, αλλά και για τον πελάτη μας και τις προσπάθειές του για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα. Αυτό το έργο έρχεται να επιστεγάσει την μακρόχρονη παρουσία της Alstom στην Ελλάδα,» δήλωσε ο κ. Σταύρος Βλάχος, Διευθύνων Σύμβουλος της Alstom στην Ελλάδα

Η προσθήκη τρένων υψηλής ταχύτητας αποτελεί μια από τις κύριες προτεραιότητες στο πλάνο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μειώσει τον χρόνο του ταξιδιού στο κύριο άξονα μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης από πάνω από 4 ώρες σε περίπου 3 ώρες, κατόπιν και της ολοκλήρωσης των έργων αναβάθμισης στο σιδηροδρομικό δίκτυο.  

«Η έναρξη δρομολογίων υψηλής ταχύτητας στην Ελλάδα, με τη συμβολή των αναβαθμισμένων τρένων της Alstom, αποτελεί μέρος  της στρατηγικής μας προκειμένου να προσφέρουμε βελτιωμένη εμπειρία στον επιβάτη, καλύτερη ποιότητα υπηρεσιών και μειωμένο χρόνο ταξιδιού σε ένα ιδιαίτερα δημοφιλές δρομολόγιο. Επιπλέον, η αναβάθμιση του μηχανοστασίου μας στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο αυτό, θα το μετατρέψει σε ένα από τα πιο σύγχρονα και τελευταίας τεχνολογίας μηχανοστάσια στην Νοτιοανατολική Ευρώπη», σχολίασε ο Καθηγητής Φίλιππος Τσαλίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.  

Τα υπόλοιπα τέσσερα τρένα αναμένεται να παραδοθούν στη ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη μέχρι το φθινόπωρο του 2021. Η σειρά τρένων υψηλών ταχυτήτων Avelia της Alstom απαρτίζεται από τρία προϊόντα ναυαρχίδες, τα Pendolino, Euroduplex και AVG, τα οποία διαθέτουν συνολικά 35 χρόνια εμπειρίας σε εμπορικές εφαρμογές. Το τρένο υψηλής ταχύτητας Avelia Pendolino έχει πιστοποιηθεί από 14 χώρες και περισσότερες από 520 αμαξοστοιχίες έχουν πωληθεί σε χώρες όπως οι Ιταλία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρωσία και Κίνα.  

Το τρένο Pendolino, τμήμα  της σειράς τρένων υψηλής και υπερ-υψηλής ταχύτητας Avelia, αποτελεί μια ευέλικτη και διαλειτουργική λύση σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών για υψηλής ταχύτητας και συμβατικές γραμμές, με ταχύτητα που φτάνει έως και τα 250 χιλ./ώρα.

Ένα από τα πλέον δημοφιλή  τρένα υψηλής ταχύτητας στον κόσμο και με πραγματικά διασυνοριακά χαρακτηριστικά, το Pendolino ενσωματώνει τις τέσσερις δεκαετίες εμπειρίας της Alstom στο κλάδο των τρένων αυτού του είδους. Η επιτυχία του προέρχεται πρωτίστως από την αρθρωτότητα και ευελιξία του. Το Pendolino μπορεί να ανταποκριθεί σε κάθε ανάγκη μέσα από διευρυμένη ευελιξία στη διαμόρφωση των εσωτερικών χώρων, την παροχή ισχύος, το περιτύπωμα και την ανάρτηση. Επιτρέπει στους επιβάτες να ταξιδεύουν με άνεση, χάρη τις υπηρεσίες εστίασης και στους ειδικά διαμορφωμένους χώρους για παιδιά, τους ευρύχωρους διαδρόμους και τις κλίμακες επικοινωνίας που προσφέρουν άριστη προσβασιμότητα και άνεση, τα συστήματα ενημέρωσης επιβατών και τα μεγάλα, πανοραμικού τύπου παράθυρα που προσφέρουν άπλετο φυσικό φως και απρόσκοπτη θέα στους επιβάτες. Η παραγωγή του Pendolino γίνεται κατά κύριο λόγο στο εργοστάσιο της Alstom στη περιοχή του Savigliano στην Ιταλία.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Xristos Spirtzis
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χρ. Σπίρτζης: Μεγάλη η απομείωση του προσωπικού στον σιδηρόδρομο

Επί υπουργίας μου ανησυχούσα για όλα, αλλά όχι για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου είπε ο κ. Σπίρτζης, σημειώνοντας ότι είχε μεν υπάρξει μεγάλη μείωση προσωπικού πριν αναλάβει, ωστόσο το προσωπικό κατά το διάστημα 2015-2019 ήταν «επαρκέστατο».
businessdaily-Sygkrousi-Trenon-Tempi-Hellenic-Train
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Έρευνα για τις συμβάσεις ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ΕΡΓΟΣΕ και Hellenic Train

Η Αρχή για Ξέπλυμα Μαύρου Χρήματος θα ελέγξει διεξοδικά όσοι κατείχαν θέση ευθύνης στον ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ΕΡΓΟΣΕ και Hellenic Train και ήταν συμβαλλόμενοι στις επίμαχες συμβάσεις, όπως και οι εργολάβοι που ανέλαβαν την εκτέλεση των έργων και προμηθειών.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δεν κυκλοφορούν προαστιακός και τρένα, συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις

Οι εργαζόμενοι στο σιδηρόδρομο και τα μέσα σταθερής τροχιάς θα καταθέσουν σήμερα στον υπουργό Επικρατείας προτάσεις της για την επανεκκίνηση του Σιδηροδρόμου. Σειρά μέτρων παρουσίασε ο κ. Γεραπετρίτης για την αναδιοργάνωση των σιδηροδρόμων.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Οι ρωγμές στην πολιτική ηγεμονία Μητσοτάκη και η αβεβαιότητα για τις εκλογές

Τι δείχνουν οι πρώτες μετρήσεις για τις πολιτικές επιπτώσεις του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη, οι σπασμωδικές κινήσεις από το Μέγαρο Μαξίμου και οι μεγάλες αβεβαιότητες της επόμενης ημέρας.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Οι τραγωδίες ως «συνέχεια» του κράτους, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και οι εκλογές

Η φονική σύγκρουση των δύο τρένων ως συνέχεια του κράτους, η αφασία κομμάτων - πολιτικού προσωπικού, τα applications και οι μεταρρυθμίσεις που δεν γίνονται, η όπως - όπως ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ και οι εκλογές.