ΓΔ: 1967.02 0.57% Τζίρος: 274.26 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Φώτο: Pixabay

Πτώση 36,4% των καθαρών κερδών της Coca-Cola HBC το πρώτο εξάμηνο

Yποχώρηση των εσόδων κατά 14,7% με τον όγκο πωλήσεων να μειώνεται κατά 9,2%, σημείωσε η Coca-Cola HBC με την πανδημία να έχει σημαντικό αντίκτυπο στο κανάλι εκτός σπιτιού.

Πτώση 15,5% σημείωσαν οι πωλήσεις της Coca-Cola HBC, με τα καθαρά κέρδη να μειώνονται κατά 36,4% στο πρώτο εξάμηνο του 2020 καθώς η πανδημία είχε σημαντικό αντίκτυπο.

Η εταιρεία στην ανακοίνωση της αναφέρει πως το κανάλι εκτός σπιτιού δέχθηκε πλήγμα από την πανδημία, οδηγώντας σε χαμηλότερο όγκο πωλήσεων, με το μεγαλύτερο μέρος της πτώσης να προέρχεται από τις συσκευασίες άμεσης κατανάλωσης, γεγονός που επηρέασε με την σειρά του αρνητικά το μείγμα τιμών

Βασικά οικονομικά μεγέθη εξαμήνου

Όπως αναφέρει η εταιρεία:

Οι εργαζόμενοι παραμένουν ασφαλείς, η εξυπηρέτηση των πελατών συνεχίζεται κανονικά και η παραγωγή μαζί με την εφοδιαστική αλυσίδα βρίσκονται σε πλήρη λειτουργία.

Τα έσοδα σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση υποχώρησαν κατά 14,7%, με τον όγκο πωλήσεων μειωμένο κατά 9,2% και τα έσοδα ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση μειωμένα κατά 6,1%, καθώς η πανδημία είχε σημαντικό αντίκτυπο στο κανάλι εκτός σπιτιού, οδηγώντας σε χαμηλότερο όγκο πωλήσεων, με το μεγαλύτερο μέρος της πτώσης να προέρχεται από τις συσκευασίες άμεσης κατανάλωσης, γεγονός που επηρέασε με την σειρά του αρνητικά το μείγμα τιμών.

Διαδοχικές βελτιώσεις στα έσοδα σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, από μείωση κατά 36% τον Απρίλιο, σε μείωση κατά 5% τον Ιούλιο.

Συνεχίζουμε να καταγράφουμε αύξηση ή διατήρηση των μεριδίων μας στην κατηγορία των ανθρακούχων και των έτοιμων προς κατανάλωση μη αλκοολούχων ποτών, στις περισσότερες αγορές μας.

Η αύξηση των εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση ανά τομέα δραστηριότητας επηρεάστηκε σημαντικά από την έκταση των περιοριστικών μέτρων, τον χρόνο και τον ρυθμό χαλάρωσής τους και τη σχετική έκθεση στο κανάλι κατανάλωσης εκτός σπιτιού.

Αναπτυγμένες αγορές: -21,1%, καθώς οι χώρες αυτού του τομέα ήταν οι πρώτες που επέβαλαν περιοριστικά μέτρα και αντλούν σχετικά μεγαλύτερο ποσοστό των εσόδων τους από το κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης.

Αναπτυσσόμενες αγορές: -16,4%,καθώς αρκετές από τις μεγαλύτερες χώρες χαλάρωσαν πιο νωρίς τα περιοριστικά μέτρα και ο τομέας έχει σχετικά μικρότερη έκθεση στο κανάλι της κατανάλωσης εκτός σπιτιού.

Αναδυόμενες αγορές: -8,4%, χάρη στην ανάπτυξη στη Νιγηρία και τη χαμηλή έκθεση στο κανάλι της κατανάλωσης εκτός σπιτιού στη Ρωσία.

Η αποτελεσματική διαχείριση του κόστους των πρώτων υλών και οι χαμηλότερες τιμές των συσκευασιών PΕΤ αντιστάθμισαν την επιδείνωση των συναλλαγματικών διαφορών.

Ο αυστηρός έλεγχος του κόστους οδήγησε στην εξοικονόμηση €61 εκατ. σε σύνολο ετήσιας προγραμματισμένης εξοικονόμησης δαπανών €100 εκατ., ενώ οι συγκρίσιμες λειτουργικές δαπάνες μειώθηκαν κατά 7,8%.

Η λειτουργική απομόχλευση οδήγησε σε μείωση του περιθωρίου των συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών κατά 2,3 μ.β., σε 7,4%. Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη υποχώρησαν κατά 35,8% και έφτασαν τα €208,8 εκατ.1

Τα συγκρίσιμα βασικά κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν σε €0,355 καταγράφοντας μείωση κατά 42,0%, ενώ τα βασικά κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν σε €0,341 σημειώνοντας μείωση κατά 36,4%.

Ο ισχυρός ισολογισμός και η επαρκής ρευστότητα διατηρούνται μετά την καταβολή μερίσματος ύψους €0,62 τον Ιούλιο.

Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε: «Είμαι υπερήφανος για τη θετική στάση και την ευελιξία που επέδειξαν οι εργαζόμενοί μας αυτήν την περίοδο των ταχύτατων αλλαγών. Αυτό το καίριο χαρακτηριστικό της εταιρικής μας κουλτούρας μάς επέτρεψε να συνεχίσουμε στο ακέραιο τις επιχειρηματικές μας δραστηριότητες παρά τις πρωτόγνωρες συνθήκες, προστατεύοντας παράλληλα την ασφάλεια των ανθρώπων μας, εξυπηρετώντας τους πελάτες μας και στηρίζοντας τις κοινότητες στις οποίες δραστηριοποιούμαστε.

Οι άμεσες και αποφασιστικές μας ενέργειες διασφάλισαν την ομαλή λειτουργία της εφοδιαστικής μας αλυσίδας και διαφύλαξαν την κερδοφορία μας κατά τη διάρκεια ενός ιδιαιτέρως απαιτητικού δεύτερου τριμήνου. Οι ισχυρές επιδόσεις μας σε μερίδια αγοράς καταδεικνύουν τη δύναμη του χαρτοφυλακίου σημάτων μας και της υλοποίησης της στρατηγικής μας στην αγορά. Σκοπεύουμε να αξιοποιήσουμε αυτό το πλεονέκτημα τώρα που βλέπουμε τις πρώτες ενδείξεις ανάκαμψης. Η Coca-Cola HBC είναι μία ανθεκτική, καλά προετοιμασμένη οργάνωση για να προσαρμοστεί στο άνοιγμα των αγορών, να αναδυθεί ακόμα πιο δυνατή και να αναπτυχθεί στη νέα πραγματικότητα».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Νέα αμερικάνικη Coca Cola στις ΗΠΑ με ...συνταγή Τραμπ, τι θα περιέχει

Εδώ και δεκαετίες, η Coca-Cola χρησιμοποιεί σιρόπι καλαμποκιού υψηλής φρουκτόζης, το οποίο είναι φθηνότερο από τη ζάχαρη από ζαχαροκάλαμο, για να γλυκαίνει το χαρακτηριστικό προϊόν της στις ΗΠΑ. Τι θα αλλάξει.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ισχυρή ανάπτυξη για την Coca-Cola στην Ελλάδα και μεγάλες επενδύσεις

Η Coca-Cola HBC «ποντάρει» στον τουρισμό και θέτει στόχο διψήφια αύξηση το 2025. Νέες επενδύσεις 50 εκατ. ευρώ και αναζήτηση ευκαιριών για εξαγορές. Εμπλουτίζει το χαρτοφυλάκιο προϊόντων η Coca-Cola Hellas.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Coca Cola HBC: Η «συνταγή» των ανατιμήσεων έφερε ισχυρή αύξηση πωλήσεων

Με οργανική αύξηση εσόδων 10,6% το α’ τρίμηνο, η Coca-Cola HBC διατηρεί τη δυναμική που ανέπτυξε το 2024. Κλειδί η αύξηση των τιμών. Η διοίκηση επιβεβαίωσε το guidance που είχε δώσει στην αρχή του χρόνου.