Η πτηνοτροφική εταιρεία Αγγελάκης βρίσκεται σε μια περίοδο έντονης ανάπτυξης και μετασχηματισμού, καλούμενη να απαντήσει στις σύγχρονες προκλήσεις της παραγωγής και της αγοράς.
Οι επενδύσεις αποτελούν μοχλό της εντυπωσιακής της ανάπτυξης της Αγγελάκης τα τελευταία χρόνια.
Το πρώτο επενδυτικό πλάνο, ύψους 30 εκατ. ευρώ, ξεκίνησε το 2023 και ολοκληρώνεται τον Ιούνιο του 2026, περιλαμβάνοντας 6.000 τ.μ. επέκταση στο εργοστάσιο, διπλασιασμό της δυναμικότητας του εργοστασίου ζωοτροφών, ανάπτυξη νέων πτηνοτροφείων, εξαγορές μονάδων, καθώς και διπλασιασμό της δυναμικότητας και της εκκολαπτικότητας του εκκολαπτηρίου.
Παράλληλα η εταιρεία έχει καταθέσει δύο νέα επενδυτικά σχέδια ύψους 15 εκατ. ευρώ (2025-2028) που αφορούν μεταξύ άλλων εργοστάσιο πτηνοσφαγής που θα φέρει διπλασιασμό δυναμικότητας της εταιρείας.
Στο πλαίσιο των επενδυτικών σχεδίων η Αγγελάκης ΑΕ προχώρησε στο ολοκληρωμένο rebranding της, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στην στρατηγική της πορεία και ανανεώνοντας πλήρως την εταιρική της ταυτότητα.
Με φρέσκια αισθητική και κεντρικό μήνυμα το “Taste Good Life”, η εταιρεία επιχειρεί να αποτυπώσει στο brand της το όραμα για βιώσιμη διατροφή και για μια καθημερινότητα όπου η ποιότητα και η γεύση συνδέονται με την έννοια της καλής ζωής.
Το rebranding είναι κομμάτι του βαθύτερου μετασχηματισμού που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη στην εταιρεία. Η νέα εταιρική εικόνα έρχεται να συνδέσει το παρελθόν με τη νέα και την επόμενη γενιά καταναλωτών, μέσα από το αφήγημα “Taste Good Life”.
Όπως τόνισε ο Θ. Αγγελάκης CEO της εταιρείας, «το rebranding σημαίνει τη νέα εποχή της εταιρείας για τα επόμενα δέκα χρόνια» και όπως εκμυστηρεύτηκε μιλώντας σε δημοσιογράφους «αλλάξαμε το σήμα γιατί δεν χωρούσε το παλιό στη νέα μας συσκευασία. Μου αρέσει φοβερά να χαράζω δρόμους όχι να ακολουθώ άλλους δρόμους, άλλων».
Όσον αφορά το παλιό σχέδιο που είχε δημιουργήσει το 2007, για την Αγγελάκης ο ζωγράφος Αλέκος Φασιανός, όπως είπε ο κ. Θ. Αγγελάκης «ο Φασιανός ήταν φίλος μου. Δεν ήταν απλά μια συνεργασία, δώρο μου είχε κάνει το σήμα. Τον Φασιανό δεν μπορώ να τον απορρίψω ούτε να τον ξεχάσω δεν γίνεται αυτό».
Τι σημαίνει το rebranding
Όπως δήλωσε ο κ. Θάνος Αγγελάκης CEO της εταιρείας στο πλαίσιο εκδήλωσης παρουσίασης του rebranding, «με το rebranding κάναμε μία καινούργια συσκευασία, η οποία είναι μοναδική για τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Όχι μόνο για τα ελληνικά. Αυξήσαμε την διάρκεια ζωής, το προϊόν δεν είναι υγρό δεν είναι περίεργο. Κλείνει πολύ καλά. Αυξήθηκε η διάρκεια ζωής από 7 ημέρες πήγαμε στις 11 και αυτό βοηθάει πάρα πολύ τις αλυσίδες λιανεμπορίου και όχι μόνο».
Όσον αφορά τα αποτελέσματα που προσδοκά να έχει η εταιρεία με αυτήν την κίνηση, όπως είπε ο κ. Θ. Αγγελάκης, «κάναμε δύο χρόνια για να υλοποιήσουμε, να ολοκληρώσουμε αυτήν τη δουλειά τη συσκευασία και το rebranding όλο. Τώρα καλούμαστε να γεμίσουμε την αγορά με κοτόπουλα Αγγελάκης. Και για να συμβεί αυτό πρέπει να κάνουμε επενδύσεις».
Αναφερόμενος στις επενδύσεις της εταιρείας, Αγγελάκης ΑΕ όπως τόνισε με τις επενδύσεις «υλοποιούμε τον Ιούνιο 2026 την επένδυση που ξεκίνησε το 2023 ύψους 29,4 εκατ. ευρώ. Ενώ τώρα θα ξεκινήσουμε το νέο επενδυτικό πλάνο, το οποίο δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί».
Όπως εξήγησε η Αγγελάκης ΑΕ έχει καταθέσει ήδη πρόταση στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και στο Ταμείο Ανάκαμψης δύο επενδυτικά σχέδια, όπου το ένα αφορά εργοστάσιο επεξεργασίας υποπροϊόντων που δημιουργεί το πτηνάλευρο για πρωτεΐνη σε άλλα ζώα. Αλλά και το εργοστάσιο πτηνοσφαγής που θα κάνει διπλασιασμό δυναμικότητας και πρέπει να υλοποιηθούν και τα δύο μέσα στο 2026.
Αύξηση τζίρου και εξαγωγές
Σύμφωνα με όσα είπε ο κ. Θ. Αγγελάκης, ο τζίρος της εταιρείας το 2025 προβλέπεται να κλείσει γύρω στα 56 εκατ. και EBITDA 4 εκατ. ευρώ, όταν το 2024 είχε τζίρο 44 εκατ.
Μάλιστα το 2026 ο στόχος είναι να ξεπεράσει τα 70 εκατ. και να διπλασιάσει το EBITDA της. Μια κίνηση που όπως εξήγησε «θα πετύχουμε με τις νέες επενδύσεις. Είναι σίγουρο ότι έχουμε ένα πλάνο ανάπτυξης σημαντικότατης αυτό σημαίνει πολύ δουλειά και αποτελεσματικότητα».
Όσον αφορά τις εξαγωγές με το Ελαιοπουλάκι, που αποτελούν το 10% του τζίρου της εταιρείας, όπως τόνισε ο κ. Θ. Αγγελάκης, στόχος της εταιρείας είναι να τις διευρύνει στα υφιστάμενα σημεία πώλησης.
Επίσης μόλις ολοκληρωθεί η επένδυσή την άνοιξη του 2026 στα προψημμένα θα εξάγονται πλέον και τα προψημμένα. Όπως εξήγησε ο λόγος που δεν εξάγονται τώρα είναι γιατί το capacity της εταιρείας δεν το επιτρέπει.
Μάλιστα η Αγγελάκης, εξάγει σε πάνω από 10 χώρες, ενώ έχει στόχο να φτάσει σε Σιγκαπούρη και Σαουδική Αραβία, δύο αγορές που δεν έχουν ανοίξει για το κοτόπουλο ακόμα γενικότερα.
Το μοσχάρι ο μεγαλύτερος μας «σπόνσορας»
Σχολιάζοντας την άνοδο των τιμών στα άλλα κρέατα όπως το μοσχαρίσιο βασικά και μετά το αρνί και το κατσίκι, ο κ. Θ. Αγγελάκης είπε: «Το μοσχάρι είναι ο μεγαλύτερος μας σπόνσορας. Στο κοτόπουλο είναι ο μεγαλύτερος σπόνσορας και χορηγός, λόγω τιμών».
Όπως τόνισε το κοτόπουλο έχει τρομερή ανάπτυξη πλέον. Πριν 10 χρόνια στην Ελλάδα η κατά κεφαλήν κατανάλωση ήταν 22 με 23 κιλά. «Σήμερα έχει φτάσει 32 με 33 κιλά. Να είστε βέβαιοι ότι την επόμενη 5ετια θα έχουμε πάνω από 40 κιλά. Από μόνο του αυτό μας δίνει μία αγορά χωρίς να αυξηθεί πληθυσμιακά η χώρα και υπάρχουν κι άλλα περιθώρια». Μάλιστα οι ΗΠΑ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έχουν 70 κιλά.
Σχετικά με τις τιμές του κοτόπουλου, η Αγγελάκης ΑΕ έχει στόχο να κρατήσει τις τιμές σταθερές. «Χτίζω μία σχέση με τον καταναλωτή που είναι ειλικρινής και δεν είναι ευκαιριακή. Το να ανεβάσω τις τιμές χωρίς να έχει ανέβει το κόστος ιδιαίτερα είναι ευκαιριακή προσέγγιση που δεν αρμόζει σε μια εταιρεία σαν τη δική μου», τόνισε ο κ. Θ. Αγγελάκης.