ΓΔ: 2053.08 -1.14% Τζίρος: 188.96 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01
Papoutsanis
Φωτο: Παπουτσάνης

Παπουτσάνης: Η ελληνική εταιρεία που παράγει σαπούνια για όλο τον κόσμο

Η Παπουτσάνης στοχεύει σε τζίρο άνω των 100 εκατ. ευρώ το 2028, εξάγει σε 35 χώρες, επενδύει σε νέα προϊόντα και συνεργασίες και σχεδιάζει το πως θα γίνει 100% plastic free έως το 2028.

Όταν μιλάμε για σαπούνι, το πρώτο όνομα που έρχεται στο μυαλό είναι Παπουτσάνης. Η ελληνική σαπωνοποιΐα με ιστορία 155 χρόνων έχει καταφέρει πλέον να εξελιχθεί σε έναν διεθνή βιομηχανικό «παίκτη» με εξαγωγές σε 35 χώρες και σταθερές συνεργασίες με μεγάλες διεθνείς αλυσίδες λιανικής και πολυεθνικούς ομίλους για περισσότερο από μια 10ετία, για τις παραγωγές τρίτων και τις ειδικές σαπωνόμαζες.

Μάλιστα το 54% του τζίρου προέρχεται από την εξαγωγική δραστηριότητα (σύμφωνα με την ανακοίνωση του κύκλου εργασιών για το 9μηνο του 2025).

Είναι τέτοιες οι ποσότητες σαπουνιού που παράγει η Παπουτσάνης που αντιστοιχούν σε 900 σαπούνια ανά λεπτό. Αυτό σημαίνει περίπου 450 χιλιάδες σαπούνια στη βάρδια. «Αν μάλιστα μπορούσαμε να βάλουμε τα σαπούνια το ένα πίσω από το άλλο θα φτάναμε στο Ντουμπάι!», όπως είπε χαρακτηριστικά η Managing Director της εταιρείας, Ειρήνη Χατζηιωακειμίδου, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης με δημοσιογράφους που πραγματοποιήθηκε χθες, παρουσία του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας, Μενέλαου Τασόπουλου, στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου της επιχείρησης στο Βαθύ Αυλίδας.

Για αυτό και δικαίως η Παπουτσάνης, κατέχει σήμερα τη θέση της μεγαλύτερης σαπωνοποιίας στην Ευρώπη και αναδεικνύεται ως μία από τις πιο δυναμικά αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις της εγχώριας αγοράς. 

Με προοπτικές μάλιστα να επεκταθεί ακόμα περισσότερο αφού υπάρχουν σαπωνοποιΐες που κλείνουν στην Ευρώπη και η Παπουτσάνης διεκδικεί την πελατεία τους. Παράλληλα, έχει εξελιχθεί σε σημαντικό διεθνή παίκτη στην παραγωγή ξενοδοχειακών καλλυντικών και προϊόντων προσωπικής φροντίδας. 

Η ανοδική πορεία της εταιρείας αποτυπώνεται στον διπλασιασμό του κύκλου εργασιών ανά 5ετία και στην πρόβλεψη για υπέρβαση των 100 εκατ. έως το 2028.

Παπουτσάνης

Την ίδια ώρα η Παπουτσάνης ενισχύει δυναμικά τη θέση της στην αγορά, καθώς η επιτυχημένη διείσδυση σε νέες και σημαντικές κατηγορίες προϊόντων - όπως τα απορρυπαντικά και τα μαλακτικά ρούχων, καθώς και τα απορρυπαντικά πιάτων - διευρύνει πλέον το πεδίο δραστηριοποίησής της σε μια συνολική αγορά που ξεπερνά τα 600 εκατ. ευρώ, ανοίγοντας ευρύτερες προοπτικές ανάπτυξης.

Μάλιστα ιδιαίτερα θετικές είναι οι ενδείξεις και για το brand Αρκάδι, ένα προϊόν για τους καταναλωτές που θέλουν ένα απορρυπαντικό πιο «πράσινο» του οποίου, η ανοδική πορεία του αναμένεται να οδηγήσει σε τριπλασιασμό των καθαρών πωλήσεων έως το τέλος του 2025.

Ο κύκλος εργασιών της Παπουτσάνης το 9μηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2025 διαμορφώθηκε σε 61 εκατ. έναντι 49,6 εκατ. καταγράφοντας αύξηση 23%. Συνολικά δραστηριοποιείται σε τέσσερις βασικούς τομείς: τα επώνυμα προϊόντα, που αντιπροσωπεύουν το 32% του κύκλου εργασιών, τις παραγωγές τρίτων (41%), τα ξενοδοχειακά προϊόντα (15%) και τις ειδικές σαπωνόμαζες (12%).

Εξίσου σημαντική είναι η πορεία της Παπουτσάνης και στον τομέα των ξενοδοχειακών προϊόντων, καθώς διατηρεί ηγετική και καινοτόμο παρουσία στην ελληνική αγορά, ενώ παράλληλα ενισχύει σταθερά τη διεθνή της δραστηριότητα μέσα από αυξανόμενες εξαγωγές.

Στρατηγική συμφωνία με γερμανικό όμιλο

Σημαντική ανάπτυξη καταγράφει και ο νεότερος επιχειρηματικός πυλώνας της εταιρείας, αυτός των ειδικών σαπωνομαζών, τις οποίες χρησιμοποιούν οι σαπωνοποιΐες για να παράξουν σαπούνια, όπως τόνισε η κ. Χατζηιωακειμίδου «μπήκαμε σε αυτή την αγορά το 2015 και σήμερα είμαστε ένας στρατηγικός συνεργάτης για μεγάλες εταιρείες της Ευρώπης και όχι μόνο. Έχουμε καταφέρει λοιπόν σε αυτή τη δεκαετία από το σχεδόν μισό εκατομμύριο που φέραμε την πρώτη χρονιά, ο τζίρος αυτού του συγκεκριμένου πυλώνα να έχει φτάσει στα 11,3 εκατ. το 2024 και γνωρίζουμε ότι αναπτύσσοντας τις ήδη υφιστάμενες συνεργασίες και χτίζοντας και σε νέες συνεργασίες μπορούμε να φέρουμε ακόμα 50% αύξηση του όγκου σε αυτό το συγκεκριμένο πυλώνα».

Μάλιστα όπως σημείωσε ένας μεγάλος ανταγωνιστής της Παπουτσάνης που κλείνει το ένα εργοστάσιό του στη Γερμανία στο πλαίσιο συμφωνίας που έχει με την ελληνική εταιρεία θα προτείνει στους πελάτες του, την ελληνική εταιρεία, για την παραγωγή των σαπουνιών τους. Κάτι που σημαίνει ότι ένα μέρος της παραγωγής του θα έρθει στην Ελλάδα από το 2026.

Παπουτσάνης

Εκτός από τα σαπούνια παράγει και τις συσκευασίες

Παράλληλα η Παπουτσάνης εκτός από τα σαπούνια παράγει και πολλές από τις συσκευασίες τους. 

Όπως τόνισε η κ. Χατζηιωακειμίδου, «η βιωσιμότητα είναι στο DNA της εταιρείας μας και για εμάς αποτελεί και στρατηγική πολύ σημαντική. Πάντα εστιάζουμε σε κάθε καινούργιο προϊόν από την αρχή του από το σχεδιασμό του θέλουμε να είναι πιο βιώσιμο». 

Για τον λόγο αυτό και έχουν καταφέρει να απομακρύνουν 4,5 τόνων πλαστικό από τις συσκευασίες των σαπούνιών τους γιατί άλλαξαν τη μεμβράνη ομαδοποίησης που ήταν πλαστική σε χάρτινη έτσι μέσα στην επόμενη τριετία στόχος είναι τα σαπούνια της Παπουτσάνης να είναι 100% plastic free να μην έχουν καθόλου πλαστικό. Ταυτόχρονα στα μπουκάλια των προϊόντων το 30% θα είναι κάτι ελάχιστο από ανακυκλωμένο πλαστικό μέχρι το 2028. 

Η Παπουτσάνης είναι η πρώτη εταιρεία που έφερε στην Ελλάδα και άλλαξε τα προηγούμενα με μονοστρωματικά ανταλλακτικά σακουλάκια που είναι φτιαγμένα από ένα μόνο υλικό και επομένως είναι ανακυκλώσιμα. Επίσης χρησιμοποιεί μπουκάλια από ανακυκλωμένο πλαστικό και συσκευασίες από ανακυκλωμένα αλιευτικά και γεωργικά δίχτυα (σειρά προϊόντων Αρκάδι).

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

businessdaily-Papoutsanis-Factory
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Παπουτσάνης: Αύξηση πωλήσεων κατά 6,3% με ενίσχυση των εξαγωγών

Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 66,2 εκατ. ευρώ (έναντι 62,3 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2023), σημειώνοντας αύξηση κατά 6,3%, με την αξία των εξαγωγών να αντιπροσωπεύει το 55% του συνολικού κύκλου εργασιών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Παπουτσάνης: Στα 47,4 εκατ. ο τζίρος το εννεάμηνο με πτώση 11%

Ενισχυμένος κατά 21% ο κύκλος εργασιών στην Ελλάδα, ενώ υποχώρησαν οι πωλήσεις στο εξωτερικό και των βιομηχανικών σαπωνωμαζών. Στο τελικό στάδιο υλοποίησης σημαντική συνεργασία με μεγάλη πολυεθνική.