Η Mercedes-Benz φαίνεται να βρίσκεται πιο κοντά από ποτέ σε μια συνεργασία με τη BMW, με αντικείμενο την προμήθεια του τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα B48 από το 2027.
Η συμφωνία αυτή, που σύμφωνα με δημοσιεύματα είναι σε προχωρημένες συζητήσεις, έχει ως στόχο να ενισχύσει τη γκάμα των plug-in υβριδικών μοντέλων της Mercedes και να μειώσει σημαντικά το κόστος ανάπτυξης νέων κινητήρων.
Έμπειροι αναλυτές τονίζουν πως πρόκειται για μια κίνηση που υπαγορεύεται από τις αυστηρότερες περιβαλλοντικές ρυθμίσεις, το συνεχώς αυξανόμενο κόστος εξέλιξης και την ανάγκη διατήρησης της Mercedes σε ανταγωνιστικό επίπεδο απέναντι στην ταχεία μετάβαση της αγοράς προς την ηλεκτροκίνηση.
«Η συνεργασία με τη BMW θα επιτρέψει στη Mercedes να διαθέτει έναν κινητήρα για υβριδικές εφαρμογές, χωρίς να επενδύσει δισεκατομμύρια στην ανάπτυξη νέας μονάδας», σημειώνει πηγή από τον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του αμερικανικού Car and Driver, τα μοντέλα CLA, GLA, GLB, C-Class, GLC και E-Class, καθώς και το νέο SUV που εσωτερικά αποκαλείται «baby G-Wagen», είναι υποψήφια να εξοπλιστούν με τον κινητήρα B48.
Πρόκειται για τον ίδιο κινητήρα που ήδη χρησιμοποιείται σε πλήθος μοντέλων BMW και Mini από το 2014, με απόδοση από 115 έως 225 kW, αλουμινένια κατασκευή, twin-scroll turbo και άμεσο ψεκασμό.
Η παραγωγή του αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο εργοστάσιο της BMW στο Steyr, Αυστρία, ενώ εξετάζεται και προέκταση στις Ηνωμένες Πολιτείες για την αποφυγή δασμών.
Από τη μεριά της Mercedes, η στροφή αυτή φανερώνει μια αναθεώρηση στρατηγικής. Οι προσδοκίες για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν εξελίχθηκαν όπως αναμενόταν, με τις πωλήσεις EV να εμφανίζουν πτώση σε σημαντικές αγορές, όπως οι ΗΠΑ, το 2024.
«Η αγορά δεν κινείται με τον ρυθμό που είχαμε υπολογίσει», αναφέρει στέλεχος που δεν κατονομάζεται, «και γι’ αυτό η συνεργασία με τη BMW μας δίνει ευελιξία».
Για τη BMW, η συμφωνία σημαίνει αυξημένη παραγωγή, επιπλέον έσοδα αλλά και ενίσχυση του κύρους της ως κορυφαίου κατασκευαστή κινητήρων.
«Το να βλέπεις έναν κινητήρα BMW κάτω από το καπό μιας Mercedes θα είναι κάτι πρωτόγνωρο», σχολιάζει ο συντάκτης του BMW Blog, «αλλά αποδεικνύει τη δύναμη και την αξιοπιστία της τεχνολογίας μας».
Δεν είναι η πρώτη φορά που αντίπαλοι στην αυτοκινητοβιομηχανία ενώνονται.
Στο παρελθόν, η BMW είχε συνεργαστεί με την PSA Peugeot Citroën για την ανάπτυξη της οικογένειας κινητήρων Prince, που χρησιμοποιήθηκαν τόσο σε Mini όσο και σε Peugeot και Citroën.
Παράλληλα, η Global Hybrid Cooperation είχε ενώσει για λίγα χρόνια τις GM, Daimler (Mercedes) και BMW σε μια φιλόδοξη προσπάθεια ανάπτυξης υβριδικού συστήματος δύο λειτουργιών.
Πιο πρόσφατα, η Geely ανέλαβε να αντικαταστήσει τη Nissan ως στρατηγικό εταίρο της Renault στην ανάπτυξη νέας γενιάς κινητήρων και συστημάτων μετάδοσης, δείχνοντας ότι οι συνεργασίες τέτοιου τύπου γίνονται ολοένα και πιο αναγκαίες στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.