ΓΔ: 2034.65 1.43% Τζίρος: 266.30 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Εργοστάσιο Τιτάν Καμαρίου
Φωτογραφία ΤΙΤΑΝ

Titan: Ευθύνες στην OceanGate για το θανατηφόρο δυστύχημα το 2023

Η OceanGate, μια εταιρεία υπαίτια για πολλαπλά περιστατικά μηχανικών βλαβών, φέρει την «κύρια» ευθύνη για την ενδόρρηξη του ιδιωτικού βαθυσκάφους Titan --ένα δυστύχημα στο οποίο πέντε άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια εξερεύνησης του ναυαγίου του Τιτανικού το 2023, ανακοίνωσε σήμερα η αμερικανική ακτοφυλακή σε έκθεσή της για το συμβάν, η οποία δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.

Η OceanGate, η εταιρεία που βρέθηκε στο επίκεντρο σοβαρών τεχνικών ζητημάτων τα τελευταία χρόνια, χαρακτηρίζεται ως ο κύριος υπαίτιος για το θανάσιμο δυστύχημα του βαθυσκάφους Titan το 2023, σύμφωνα με την τελική έκθεση της αμερικανικής ακτοφυλακής που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα. 

Στην τραγική αυτή αποστολή για εξερεύνηση του ναυαγίου του Τιτανικού, πέντε άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, γεγονός που συγκλόνισε τη διεθνή ναυτιλιακή και τουριστική κοινότητα.

Η έρευνα της ακτοφυλακής κατέληξε ότι η αδυναμία τήρησης καθιερωμένων πρωτοκόλλων ασφαλείας, δοκιμών και τακτικής συντήρησης από την OceanGate αποτέλεσε τον καθοριστικό παράγοντα για την ενδόρρηξη του υποβρυχίου. 

Όπως σημειώνεται στην πολυσέλιδη έκθεση, οι διαδικασίες της εταιρείας δεν ανταποκρίνονταν στα διεθνή πρότυπα ασφάλειας που έχουν θεσπιστεί εδώ και δεκαετίες για τα εμπορικά υποβρύχια.

Το Titan, το βαθυσκάφος μήκους 6,5 μέτρων της OceanGate Expeditions, ξεκίνησε στις 18 Ιουνίου 2023 μια προγραμματισμένη αποστολή στο ναυάγιο του Τιτανικού, με στόχο την επιστροφή στην επιφάνεια εντός επτά ωρών.

 Εντούτοις, η επικοινωνία με το σκάφος χάθηκε λιγότερο από δύο ώρες μετά την έναρξη της κατάδυσης, πυροδοτώντας μια ευρείας κλίμακας επιχείρηση εντοπισμού που προσέλκυσε το παγκόσμιο ενδιαφέρον.

Σύντομα αποκαλύφθηκε πως το βαθυσκάφος καταστράφηκε λόγω «καταστροφικής ενδόρρηξης» σε μεγάλο βάθος, αποτέλεσμα που επέφερε ακαριαίο θάνατο στους πέντε επιβαίνοντες. 

Μεταξύ των θυμάτων βρίσκονταν ο διακεκριμένος Γάλλος επιστήμονας Πιέρ-Ανρί Ναρζολέ, γνωστός και ως "M. Titanic", καθώς και ο διευθύνων σύμβουλος της OceanGate, Stockton Rush.

Μετά το δυστύχημα, πλήθος αντιπαραθέσεων αναδύθηκαν αναφορικά με θέματα αμέλειας, ενώ ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ανεπαρκή αντοχή του φινιστρίνιου του σκάφους, που δεν ήταν σχεδιασμένο να αντέχει τις πιέσεις του θαλάσσιου βυθού σε τέτοιο βάθος.

Η ακτοφυλακή επισημαίνει ότι «για πολλά χρόνια πριν από το δυστύχημα, η OceanGate χρησιμοποιούσε τακτικές εκφοβισμού, χορηγούσε εξαιρέσεις για επιστημονικές δραστηριότητες και αξιοποιούσε τη φήμη της για να αποφύγει την κανονιστική εποπτεία»

Οι πρακτικές αυτές οδήγησαν τη λειτουργία του Titan εκτός των καθιερωμένων κανόνων κατάδυσης, οι οποίοι είχαν διαπιστωμένα διασφαλίσει υψηλά επίπεδα ασφάλειας στον κλάδο. Η εταιρεία κατηγορείται επίσης για «τοξικό εργασιακό περιβάλλον», που «αποθάρρυνε στελέχη, εργαζόμενους και υπεργολάβους από το να εκφράζουν ανησυχίες για την ασφάλεια».

Ο πρόεδρος του Συμβουλίου Ερευνών Ναυτικού της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, Τζέισον Νοϊμπάουερ, χαρακτήρισε την ενδόρρηξη «αποτρέψιμη». Τόνισε ότι «υπάρχει ανάγκη για ισχυρότερη εποπτεία και σαφείς επιλογές για τους φορείς εκμετάλλευσης που διερευνούν νέες έννοιες εκτός του υπάρχοντος κανονιστικού πλαισίου».

Η έκθεση του συμβουλίου καταλήγει ότι οι πρωταρχικοί παράγοντες του δυστυχήματος ήταν η ανεπαρκής διαδικασία σχεδιασμού, πιστοποίησης, συντήρησης και επιθεώρησης του Titan από την OceanGate, καλώντας σε ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις στον τρόπο αδειοδότησης και ελέγχου τέτοιων καινοτόμων υποβρύχιων οχημάτων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ντόναλντ Τραμπ πορτρέτο
ΔΙΕΘΝΗ

FT: Ο Τραμπ σκοπεύει να αποθηκεύσει μέταλλα από τα βάθη των ωκεανών

Η διοίκηση Τραμπ προετοιμάζει εκτελεστικό διάταγμα για να επιτρέψει την εξόρυξη μετάλλων από τον Ειρηνικό, για την αντιμετώπιση της κινέζικης υπεροχής σε ορυκτά κρίσιμα για μπαταρίες και σπάνιες γαίες, σύμφωνα με τους Financial Times.
ΔΙΕΘΝΗ

Πιθανή επιβολή τελών σε λιμάνια των ΗΠΑ για πλοία ναυπηγημένα στην Κίνα

Η ανταγωνιστικότητα του ελληνόκτητου στόλου δεν θα επηρεαστεί από τις αμερικανικές προτάσεις για επιβολή τελών στα πλοία που κατασκευάστηκαν στην Κίνα και καταπλέουν στα αμερικανικά λιμάνια.