Έσοδα 4,1 εκατ. ευρώ κατέγραψε το πρώτο εξάμηνο η Μοτοδυναμική από τη θυγατρική της εταιρεία Αutodirect μέσω της οποίας η εισηγμένη εισήλθε στη λιανική της αυτοκίνησης.
Η Αutodirect είναι από τις 17 Φεβρουαρίου ο εξουσιοδοτημένος έμπορος της Toyota Hellas στην περιοχή της Αχαΐας και από τις 2 Ιουνίου ανέλαβε τον ίδιο ρόλο για λογαριασμό της Toyota και στο νομό Κυκλάδων, με κάθετη μονάδα στη Σύρο.
Η είσοδος της Μοτοδυναμική στη λιανική έγινε με την Toyota που για δεκαετίες αποτελεί τον μεγαλύτερο παίκτη στις ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Η είσοδος στη λιανική αποτελεί μια συμπληρωματική δραστηριότητα που όπως φαίνεται ήδη της φέρνει τα πρώτα έσοδα χωρίς να έχει προλάβει να ενσωματωθεί και η Σύρος.
Επόμενος στόχος θα είναι η αγορά της Αττικής όπου γίνεται το 69% των ταξινομήσεων στην Ελλάδα, αλλά η Toyota έχει dealers και μόνο αν «αδειάσει» θέση θα μπορούσε να δραστηριοποιηθεί η Μοτοδυναμική.
H Moτοδυναμική εμπορεύεται τα προϊόντα της Yamaha και της Porsche στην Ελλάδα, ενώ παράλληλα δραστηριοποιείται και στις ενοικιάσεις αυτοκινήτων με τη Sixt.
Ανοδος μεγεθών το πρώτο εξάμηνο
Το πρώτο εξάμηνο του 2025 οι πωλήσεις του ομίλου ενισχύθηκαν κατά 12,7% στα 97 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα, οι πωλήσεις δίκυκλων και προϊόντων θάλασσας (Yamaha) έφτασαν τα 50,9 εκατ. (+7,2%), οι πωλήσεις της Porsche έφτασαν τα 25,2 εκ. ευρώ (+10,3%) και τα έσοδα από τις ενοικιάσεις αυτοκινήτων (Sixt) διαμορφώθηκαν στα 16,8 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 6,8%.
Τα κέρδη ebitda ανήλθαν στα 10,5 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 9,6% % και τα αποτελέσματα μετά από Φόρους ενισχύθηκαν κατά 5,7% στα 2,1 εκατ. ευρώ. Λόγω των επενδύσεων για την ανάπτυξη του στόλου της Sixt, της ίδρυσης της Autodirect και των αναγκών για κεφάλαιο κίνησης ώστε να στηριχθούν οι εμπορικές δραστηριότητες αυξήθηκε ο καθαρός δανεισμός στα 68 εκατ. ευρώ από 39 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Όπως αναφέρει η διοίκηση, ο δανεισμός κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, φτάνει στα μέγιστο σημείο του στο μέσο του έτους και ακολουθεί ισχυρή αποκλιμάκωσή του στο δεύτερο εξάμηνο με τις προβλεπόμενες χρηματοροές.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Μοτοδυναμικής κ. Πάρης Κυριακόπουλος αναμένει φέτος διψήφια αύξηση στις πωλήσεις. Πέρσι η Μοτοδυναμική είχε ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων στα 196 εκατ. ευρώ. Και τα τρία units θα κινηθούν ανοδικά. Η Sixt λόγω του τουρισμού, η Porsche λόγω των ηλεκτρικών SUV (το 40% των ταξινομήσεων για τη μάρκα τους πρώτους μήνες του 2025 είναι ηλεκτρικά με πρωταγωνιστή το Macan) κα η Yamaha λόγω των νέων scouter.
Το car rental και η κινεζική ΝΙΟ
Στον τομέα του Car Rental, η Μοτοδυναμική λάνσαρε μια νέα υπηρεσία, την FLIZZR. Πρόκειται για ένα δεύτερο brand μετά τη Sixt. Mια οικονομική λύση με πιο μικρά αυτοκίνητα προς ενοικίαση σε σχέση με τον κύριο όγκο των οχημάτων της Sixt.
Πρόκειται για αυτοκίνητα που ήταν στη Sixt, ήταν προς πώληση, αλλά τελικά δεν θα πωληθούν. Είναι αυτοκίνητα που έχουν αποσβεστεί και η επένδυση (δηλαδή η μη πώληση) θα είναι αποδοτική στο άμεσο μέλλον. Η υπηρεσία ξεκινάει από Ηράκλειο, Χανιά και Ζάκυνθο. Από τη FLIZZR η εταιρεία αναμένει κέρδη από την πρώτη χρονιά.
Από το τέταρτο τρίμηνο του έτους αναμένεται να ξεκινήσει δραστηριότητά της ΝΙΟ στην Ελλάδα. Η Μοτοδυναμική ανέλαβε τη διανομή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της κινέζικης ΝΙΟ σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία. Η αντιπροσώπευση θα γίνει από κοινού με την κυπριακή εταιρεία «P.M. Tseriotis Ltd», συμφερόντων του ανεξάρτητου μη εκτελεστικού μέλους του διοικητικού συμβουλίου της Μοτοδυναμικής κ. Αλέξανδρου Διογένους. Στην κοινοπραξία η Μοτοδυναμική θα ελέγχει το 70%.
Η ΝΙΟ δεν έχει ακόμη ευρωπαϊκό αποτύπωμα, το οποίο τώρα αρχίσει και χτίζει μοιράζοντας αντιπροσωπείες στη γηραιά ήπειρο.
Όπως είχε τονίσει ο κ. Κυριακόπουλος κατά την ανακοίνωση της ανάληψης της αντιπροσώπευσης: «Θα είναι μια δύσκολη δουλειά. Η επένδυση θα αφορά σε καταστήματα, μάρκετινγκ και after sales. Αναλάβαμε το ρίσκο αλλά έχουμε την τεχνογνωσία και θα τα καταφέρουμε. Στην αρχή η επένδυση θα είναι ζημιογόνα αλλά πιστεύω πως μετά από 2 χρόνια θα εμφανίσουμε κέρδη».