Την ανταμοιβή των μετόχων επισπεύδει η Τράπεζα Πειραιώς, καθώς, όπως δήλωσε στην ενημέρωση των αναλυτών για τα αποτελέσματα του β' τριμήνου ο διευθύνων σύμβουλος, Χρήστος Μεγάλου, η τράπεζα θα προχωρήσει σε επαναγορά μετοχών μέσα στο τέταρτο τρίμηνο του έτους, αξιοποιώντας 100 εκατ. ευρώ από τα συνολικά 500 εκατ. που θα διανεμηθούν στους μετόχους από τα κέρδη της χρήσης 2025.
Ο κ. Μεγάλου εξήγησε ότι ο στόχος για την ανταμοιβή των μετόχων παραμένει στα 500 εκατ. ευρώ (40 σεντς ανά μετοχή), αλλά η διοίκηση αποφάσισε να επισπεύσει ένα μέρος των διανομών, προχωρώντας στην επαναγορά μετοχών μέσα στο 2025, αντί να περιμένει για την πληρωμή του μερίσματος σε μετρητά το επόμενο καλοκαίρι. «Αποζημιώνουμε τους μετόχους που είναι μαζί μας», είπε χαρακτηριστικά.
Όπως διευκρίνισε, στόχος πλέον της τράπεζας είναι να ενταχθούν μόνιμα οι επαναγορές μετοχών στο πρόγραμμα ανταμοιβής των μετόχων, λαμβάνοντας υπόψη την τιμή της μετοχής και τη σχέση με τη λογιστική αξία. Ο στόχος για το ποσοστό διανομής δεν αλλάζει και θα διατηρηθεί στο 50%.
Με αυτή τη διανομή, σημείωσε ο κ. Μεγάλου, και με βάση την τιμή της μετοχής στο τέλος α' εξαμήνου (στο μεταξύ αυτή έχει αυξηθεί), η μερισματική απόδοση διαμορφώνεται σε ποσοστό 7%.
Ο κ. Μεγάλου, αναφερόμενος στα οικονομικά μεγέθη του 6μήνου, σημείωσε ότι τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 0,6 δισ. και τα κέρδη ανά μετοχή σε 0,43 ευρώ και η τράπεζα βρίσκεται σε τροχιά εκπλήρωσης των στόχων που έχει θέσει, ενδεχομένως ακόμη και υπέρβασής τους. Ήδη η απόδοση επί της ενσώματης λογιστικής αξίας (RoaTBV) φθάνει το 15% και υπερβαίνει τον στόχο για το 2025, που ήταν 14%.
Η Εθνική Ασφαλιστική και η Snappi
Για τις νέες δραστηριότητες του ομίλου (Εθνική Ασφαλιστική και Snappi), ο κ. Μεγάλου σημείωσε ότι:
Η εξαγορά της Εθνικής Ασφαλιστικής θα ενισχύσει περισσότερο από 5% τα κέρδη ανά μετοχή του ομίλου και κατά 1% την απόδοση επί της ενσώματης λογιστικής αξίας. Μετά τη συναλλαγή, ο δείκτης CET1 της Πειραιώς αναμένεται να διαμορφωθεί σε περίπου 13%.
Η Snappi, η πρώτη neobank στην Ελλάδα, στοχεύει σε ευρωπαϊκή επέκταση το 2026, ενώ η εμπορική της έναρξη στην Ελλάδα έχει προγραμματιστεί για το Γ' τρίμηνο του 2025. Επί του παρόντος, έχει 2.000 εγγεγραμμένους χρήστες, συμπεριλαμβανομένων 7.000 δικαιούχων Youth Pass και 17.000 χρηστών σε λίστα αναμονής.