ΓΔ: 1976.98 0.07% Τζίρος: 200.41 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα σειρά
Φωτο: Shutterstock

Stellantis: Ζημίες 2,3 δισ. ευρώ στο α’ εξάμηνο και νέες πιέσεις από δασμούς

Η Stellantis κατέγραψε ζημίες 2,3 δισ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο του 2025, ενώ αναμένει πρόσθετο πλήγμα 1,2 δισ. ευρώ λόγω των νέων αμερικανικών δασμών.

Η Stellantis έδωσε στη δημοσιότητα τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2025, παρουσιάζοντας καθαρή ζημία ύψους 2,3 δισεκατομμυρίων ευρώ. 

Παράλληλα, ο κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας προβλέπει νέα πλήγματα από τους αμερικανικούς δασμούς, εκτιμώντας οικονομική απώλεια 1,21 δισεκατομμυρίων ευρώ για το δεύτερο εξάμηνο του 2025. 

Τα αποτελέσματα αντικατοπτρίζουν το απαιτητικό διεθνές περιβάλλον, σε συνδυασμό με τις εν εξελίξει στρατηγικές ανάκαμψης της εταιρείας.

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, τα οικονομικά μεγέθη του πρώτου εξαμήνου του έτους αναδεικνύουν τις προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η Stellantis, οδηγώντας και στην αναδιάρθρωση των βασικών χρηματοοικονομικών κατευθύνσεων για τη συνέχεια του έτους.

Τα καθαρά έσοδα διαμορφώθηκαν στα 74,3 δισεκατομμύρια ευρώ, καταγράφοντας μείωση 13% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2024. Η πτώση αυτή αποδίδεται κυρίως στη συρρίκνωση των επιδόσεων στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη, μερικώς αντισταθμιζόμενη από τη σημαντική ανάπτυξη στη Νότια Αμερική

Επιπλέον, ο αρνητικός αντίκτυπος από τις διακυμάνσεις στις τιμές συναλλάγματος, τους υψηλότερους δασμούς και τη μειωμένη ζήτηση για τα ευρωπαϊκά ελαφρά επαγγελματικά οχήματα επηρέασαν καθοριστικά τα αποτελέσματα. 

Παρά το απαιτητικό οικονομικό τοπίο, η Stellantis στοχεύει σε μακροπρόθεσμη ενίσχυση της θέσης της, μέσα από στοχευμένες αλλαγές στη διοικητική ηγεσία και νέες στρατηγικές προσεγγίσεις.

Η εταιρεία ανακοίνωσε καθαρή ζημία 2,3 δισεκατομμυρίων ευρώ, συμπεριλαμβανομένων 3,3 δισεκατομμυρίων ευρώ καθαρών εξόδων που εξαιρούνται από τα προσαρμοσμένα λειτουργικά έσοδα. 

Σε σύγκριση, το πρώτο εξάμηνο του 2024 είχε αποφέρει καθαρά κέρδη 5,6 δισεκατομμυρίων ευρώ, γεγονός που καταδεικνύει το μέγεθος της πίεσης που αντιμετωπίζει ο όμιλος.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος, Αντόνιο Φιλόσα, τόνισε: «Οι πρώτες μου εβδομάδες ως διευθύνων σύμβουλος επιβεβαίωσαν την ισχυρή μου πεποίθηση ότι θα διορθώσουμε ό,τι δεν πάει καλά στην Stellantis αξιοποιώντας όλα όσα είναι σωστά στην Stellantis, ξεκινώντας από τη δύναμη, την ενέργεια και τις ιδέες των ανθρώπων μας, σε συνδυασμό με τα σπουδαία νέα προϊόντα που φέρνουμε τώρα στην αγορά».

Υπενθυμίζεται ότι, στις 28 Μαΐου 2025, το διοικητικό συμβούλιο της Stellantis επέλεξε ομόφωνα τον Αντόνιο Φιλόσα στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, με τα νέα του καθήκοντα να ισχύουν από τις 23 Ιουνίου 2025.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σταθμός υδρογόνου
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Stellantis και Renault εγκαταλείπουν το υδρογόνο, οι άλλες εταιρίες προχωρούν

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εξετάσει την τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου ως μια βιώσιμη εναλλακτική λύση στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία. Αλλά καθώς η Stellantis και η Renault εγκαταλείπουν τα σχέδιά τους για υδρογόνο, το μέλλον του συστήματος μετάδοσης κίνησης έχει τεθεί υπό αμφισβήτηση, αναφέρει το Automotive News Europe.
BUSINESS LIFE

Η Stellantis αποκάλυψε την τεχνολογία αυτοματοποιημένης οδήγησης

Η Stellantis προχώρησε στην ανάπτυξη της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης, που επιτρέπει λειτουργία χωρίς χέρια και βλέμμα (SAE Level 3) μέχρι ταχύτητα 60 χλμ./ώρα, προσφέροντας λειτουργία ακόμη και τη νύχτα ή σε άσχημες καιρικές συνθήκες.