ΓΔ: 1968.72 -0.08% Τζίρος: 157.55 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:13:32
temu
Φωτο: Shutterstock

Η TEMU ψάχνει Έλληνες συνεργάτες: Νέο μοντέλο από τον κολοσσό της Κίνας

Η Temu αναφέρει στο BD ότι έχει αρχίσει την επέκταση των δραστηριοτήτων της στην Ελλάδα, επιδιώκοντας να ενσωματώσει στην πλατφόρμα της ελληνικές επιχειρήσεις. Αλλαγή στρατηγικής μετά τους δασμούς Τραμπ.

Ο κινεζικός κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου Temu επιταχύνει την προσαρμογή του επιχειρηματικού του μοντέλου, στρέφοντας το ενδιαφέρον του στην ευρωπαϊκή αγορά και ειδικότερα στην Ελλάδα, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει τις διεθνείς εμπορικές πιέσεις και να θωρακιστεί απέναντι σε επερχόμενα ρυθμιστικά μέτρα.

Σύμφωνα με απάντηση της εταιρείας σε ερώτημα που έθεσε το BD επισημαίνεται, η Temu έχει ήδη αρχίσει από τον Ιούνιο τη διαδικασία ένταξης τοπικών εμπόρων στην Ελλάδα στο οικοσύστημα της πλατφόρμας της. Πρόκειται για μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής που εφαρμόζεται ήδη σε αγορές όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Γαλλία, η Ισπανία, η Ιταλία, η Ολλανδία, η Αυστρία, η Πολωνία, η Τσεχία, η Ουγγαρία, η Ρουμανία, η Σουηδία και η Πορτογαλία.

Όπως τονίζει η Temu, ο στόχος είναι διπλός: από τη μία, να εμπλουτιστεί η ποικιλία και η τοπική προσαρμογή των προϊόντων για τον Ευρωπαίο καταναλωτή και, από την άλλη, να ενισχυθούν οι τοπικές επιχειρήσεις που θα αποκτήσουν πρόσβαση σε ένα ευρύ, διεθνές κοινό.

«Ακριβώς όπως προσφέρουμε στους καταναλωτές ένα κανάλι χαμηλού κόστους για αγορές, η Temu δίνει τη δυνατότητα και στους τοπικούς πωλητές να προσεγγίσουν νέους πελάτες και να επεκτείνουν την επιχείρησή τους. Αναμένουμε ότι έως και το 80% των ευρωπαϊκών μας πωλήσεων θα προέρχεται τελικά από τοπικούς πωλητές και από τοπική εκτέλεση παραγγελιών», σημειώνει η εταιρεία.

Όσον αφορά τα όσα υπάρχουν στο διαδίκτυο για αποθήκες στην Ελλάδα που θα εξασφαλίζουν γρήγορη παράδοση, η Temu αναφέρει ότι δεν διατηρεί αποθηκευτικές εγκαταστάσεις στην Ευρώπη. Αντίθετα, βασίζεται σε συνεργασίες με τρίτους παρόχους logistics, όπως οι BOXNOW και SENG, ώστε να διασφαλίζεται η εύρυθμη και αποδοτική διαχείριση των παραγγελιών.

Οι δασμοί Τραμπ και η μετατόπιση στην Ευρώπη

Η στροφή της Temu από τις απευθείας αποστολές φθηνών προϊόντων από την Κίνα στις συνεργασίες με τοπικές επιχειρήσεις ενισχύθηκε από τις επιπτώσεις της σκληρής εμπορικής πολιτικής των ΗΠΑ. Οι πρόσφατοι δασμοί έως και 120% για αποστολές μικρής αξίας από την Κίνα, καθώς και το πάγιο τέλος 100 - 200 δολαρίων ανά προϊόν, ανάγκασαν την Temu να αναπροσαρμόσει τις τιμές της στην αμερικανική αγορά, γεγονός που οδήγησε σε πτώση 25% των πωλήσεων και σημαντική μείωση στον όγκο αποστολών προς τις ΗΠΑ.

Ανταποκρινόμενη σε αυτό το περιβάλλον, η εταιρεία ενίσχυσε τη δραστηριότητά της στην Ευρώπη, καταγράφοντας αύξηση 28% στις αποστολές προς την ήπειρο.

Ωστόσο, οι προκλήσεις δεν περιορίζονται στις ΗΠΑ. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει την επιβολή ενός τέλους 2–3 ευρώ ανά δέμα για όλες τις ηλεκτρονικές αγορές που εισάγονται από την Κίνα, ανεξαρτήτως αξίας. Το μέτρο στοχεύει κυρίως τις πλατφόρμες Temu και Shein, περιορίζοντας το πλεονέκτημα του μοντέλου απευθείας αποστολής από την Κίνα.

Η απάντηση της Temu είναι ξεκάθαρη: επενδύει σε τοπικούς συνεργάτες και εγχώριες αποστολές, ώστε να παρακάμψει το προτεινόμενο τέλος και ταυτόχρονα να ενισχύσει την επιχειρηματική της παρουσία στις ευρωπαϊκές αγορές.

Η ελληνική αγορά, ως μέρος αυτού του πλάνου, προσφέρει στις εγχώριες επιχειρήσεις την ευκαιρία να ενταχθούν σε ένα παγκόσμιο δίκτυο πωλήσεων, αξιοποιώντας την αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτρονικές αγορές στην παγκόσμια πλατφόρμα της TEMU.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

temu
ΔΙΕΘΝΗ

Η Κομισιόν εκκινεί έρευνα κατά της Temu λόγω επικίνδυνων προϊόντων

«Θέλουμε να βεβαιωθούμε ότι τα προϊόντα που πωλούνται (στην πλατφόρμα Temu) τηρούν τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ενωσης και δεν θέτουν σε κίνδυνο τους καταναλωτές», εξηγεί η ευρωπαία επίτροπος Ανταγωνισμού.